9/01/2021

FİLM SEÇKİSİ - BİLİM KURGU, GİZEM

 




PREDESTINATION ( ZAMANIN ÖTESİNDE ) - 2014

bilim kurgu / aksiyon


Özel bir yapı. Amacı , özel yetiştirilmiş ajanları vesilesi ile zamanda yolculuk yaparak, yaşanmış büyük olayların önüne geçmek ve gerçekleşmesini önlemek. Ajanlardan biri Newyork'da yaşanmış bir saldırının önlenmesi için , saldırı öncesi bir zamana,  barmen olarak gider. Orada tanıştığı biri ile ilginç bir sohbete koyulur.


Normalin biraz altında giden temposu ile sanıyorum ki izlediğim en beyin yakan film oldu bu. Inception ( Başlangıç ) filminin final sahnesinde yaşadığımdan çok daha vahim bir durum :) Filme dair en ufak  spoiden uzak durulmasının elzem olduğu bir film. Böyle de hassas :) Hal bu olunca , ne söyleyeyim onu da bilemedim. Film de sorulan bir soruyu ve cevabı vererek olayı noktalayayım en iyisi :) 


-yumurta mı önce gelir, tavuk mu ?

-horoz


***


MİRAGE ( FIRTINA ANI ) - 2018

dram/gizem


Oriol Paulo'nun yazıp yönettiği film .Bir diğeri için bkz. contratiempo . Dediğim gibi, bu yönetmeni  takibe almak lazım :)


Vera , evli ve kız çocuk sahibi bir kadın. Yakın arkadaşı ,annesi ile  akşam yemeği için geldiklerinde, evin eski sahiplerini ve kaza sonucu ölmüş olan çocukluk arkadaşının hikayesini öğrenir. Yeni taşındıkları evlerinde o insanlardan kalan küçük bir televizyon ve kayıt cihazı var. Vera , o televizyondan çocuğa dair görüntüler izler. Uyandığında hayatı tamamen değişmiş, tanıdığı tüm insanlar yabancı olmuştur. Vera , kaybettiği kızının ve hayatının peşine düşer.


Alternatif evrenler , zamansal kavramlar diye kaba taslak  bir hat çizmek doğru olur sanıyorum. Çok fazla detaya girip filmin merak unsurunu yok etmek de istemiyorum :) Tıpkı yönetmenin izlediğim ilk filmi gibi sürprizli ve merak unsurunu tetikleyici bir film. Pek bi beğendiğimi de söyleyeyim. 2'de 2 olduk şimdilik :)


***

EL CUERPO ( CESET ) - 2012

gizem-gerilim


Mayka adında ki bir kadının cesedi morgdan kaybolur. Morg bekçisinin korku ile kaçıp kaza yapması ile açığa çıkan bu ilginç durumu araştırmak için bir dedektif devreye girer. Durumu haberdar etmek için ölen kadının eşi çağrılır ve bundan sonra daha ilginç olaylar olmaya başlar.


Bir Oriol Paulo filmi daha. İzlediğim 2 filmi nedeniyle beklenti var haliyle. Fakat, filmin sürpriz sonu dışında bir şey yok nazarımda. Ağır giden hikayesi yavanlaşıyor ve merak hissi uyandırmıyor. Bir miktar da öfleyip durdum. Öyle böyle deyip bir şekilde filmi bitirdim. 3'te 2 de kaldık maalesef :(


***


INTERSTELLAR ( YILDIZLARARASI ) - 2014

bilim kurgu / macera


Yaşamın gittikçe zorlaştığı , yiyecek kaynaklarının tükenmeye başladığı dünyada,  mısır yetiştiriciliği yapan Cooper , kızı ile birlikte  gizli olan bir yer bulurlar. Uzay çalışmalarının yapıldığı bu üs , insanlardan saklanmakta. Bu yerin amacı ise insan ırkının yaşayabileceği yeni bir ev bulmak. Cooper da teknik bilgi ve tecrübesi nedeniyle uzaya gönderilecek ekibin içinde yer alır.


Film, ağır bir seyirde gidiyor. Solucan delikleri, kara delikler, yeni yeni gezegenler, yıldızlararası seyahat , yasalar , kanunlar gibi mevzular. Türe meraklı olanların kesinlikle seveceği türden bir film. Ben ise dönüp dolaşıp filmde geçen iki diyalogda kaldım. İlki ;


Bu dünya senin için yeterli olmadı , değil mi ?


diğeri ise ;


-Şimdi, dünyayı kurtarmak için yaptığınız planı anlat ?

-Biz dünyayı kurtarmayacağız, ondan ayrılacağız.


***


INCEPTION ( BAŞLANGIÇ ) - 2012

aksiyon/bilim kurgu


Hemen hemen herkesin bildiğini düşündüğüm  film. Pek tabi ki yeni izlemedim ama madem yukarıda ismini geçirdim , bahsedeyim :)


Cobb ve ekibi özel bir hırsız timi. İnsanların rüyalarına giriyor ve en gizli bilgilerini , o rüyaları eşeleyerek çalmaya çalışıyorlar. Çocuklarına kavuşmak için uzun zamandır kaçan Cobb'a bir iş teklifi sunulur.  Bu sefer  bilgi çalınmayacak, tam aksine bir fikir yerleştirilecektir. 


Film bu tür içinde en iyi olanlardan. Görsellik, hikaye akışı vs. izleyiciyi fazlasıyla içine çekiyor. Ve, yukarıda bahsettiğim gibi, finali fazlasıyla beyin yakan türden :) hatta , o final sahnesi senelerce tartışılmış, hızır idi yunus idi mevzusuna dönmüştü. Her ne kadar oyunculardan biri, final böyle çünkü şöyle dese de ( spoidir, demiycem ) hala kafa karıştırmaya devam etmektedir :)


***


ARCHIVE - 2020

bilim kurgu/ gerilim


Yakın zamanda izlediğim ama güncel yazılarımın arasına sıkıştırdığım film. Aradan çıkarayım o halde :)


Theo James'in ( nam-ı diğer 4 , bkz. uyumsuz serisi) baş rolünde olduğu film. George yapay zeka ve robotlar ile uğraşan bir bilim insanı. İnsandan arındırılmış gizli bir bölgede robotlarını tasarlayıp, geliştirmekte. Üzerinde çalıştığı 3.robot insan görünümlü . 


Robotlar insani duygulara sahip olsa nasıl olurdu gibi bir yaklaşım var filmde. Sakin ve ağır gidişine rağmen ( şayet sorun etmiyorsanız) merak duygusundan yoksun bırakmıyor. Terminatör misali korkunç olmuyorsa da robotların ,hisleri olan varlıklar şeklinde ki tezahürü bir miktar geriyor. Sürprizli son için sesli tepki vermiştim, şöyle ki ; " aaaaaaaaa" :) Yine de ortalama bir film olduğu gerçeği değişmiyor.


Blogda daha önce bahsettiğim bilim kurgu temalı filmler için, aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.


I AM MOTHER

ALITA ; BATTLE ANGEL

SNOWPIERCER


İzledikleriniz ve bak şu çok şahane dediğiniz bilim kurgu- gizem temalı film tavsiyelerinizi yorum kısmına beklerim :)



15 yorum:

  1. Zamanın Ötesinde' yi merak ettim. :)
    Fırtına Anı da ilginçmiş.
    Yıldızlararası' nı izlemiştim ama şu an hiçbir şey hatırlamıyorum.
    Başlangıç benim için harikaydı. :)
    Archive' i izlemedim ama Ergo Proxy' de böyle bir konu vardı. Robotlar insanlar gibi hissedebiliyordu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Archive her ne kadar robot üzerinden ilerlesede finali ile bambaşka bir noktaya taşıyor hikayeyi. Ergo ne imiş bakayım o vakit bir ara, teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Ergo Proxy anime. Robotlar ön planda değil onda da. Bilim kurgu- felsefe arası bir türü var ve finale kadar ne olduğu anlaşılmıyor. :)

      Sil
    3. Akşam baktım, bölüm sayısı da azmış, güzel bu.Bölümler uzun olsaydı sıkıntı olurdu :)

      Sil
  2. Seçkiler çok güzel ama benim bilim kurgu ile aram iyi sayılmaz. Ancak içinde bulunduğumuz dönemden zamanın ötesine geçiş fena değil sanki. İkinci film favorim yine de:)
    İlk sıradaki spoiler yasaklı merak konusu;)
    Film önerim "Whiplash" olsun. Pek bi gerilimli geldi bana ve sıra dışı. Tabii seyretmediysen...
    Filmlerin özetini çok beğendim bu arada. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk film minnacık spoi kaldırmıyor, öyle acayip bir şey:) Bilimkurgu kolay bulunmuyor zira bilimkurgu denilen çoğu film , izlerken hayal kırıklığı oluşturuyor.O nadir olanlar denk gelince de seyir keyfi çok hoş oluyor.Whiplash duymadım, not alıyorum, teşekkür ederim:)

      Sil
  3. predestination, izleyim :) oriol paulo filmlerini kaçırmam :) interstella izleyim :) inception bikaç defa izledim ama anlamadım, matriz i de anlamıyom :) archive izleyim :) bilimkurgu, yeni izlediklerimden oxygene, proxima, iyiydi bunlar :) gizem, kapan (2007), gitme (2005), kader (2014), olmazsa sölerim yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matrix ilk film iyi diğerleri benim gözümde bi şi ifade etmiyor :) not alıyorum bunları,teşekkür ederim:) bi daha ki film seçkisi bu notlardan oluşacak muhtemelen :)

      Sil
  4. Interstellar'ı duymayan kalmadı,pek tabi ben de ama izlemeye karar vermek baya zorladı :)Ancak elim gitti izlemeye,filmin garip bir itici gücü var:) fakat, izlemeye başlayınca devamını getirmek kolay oldu.Bir de 2.kez izleme isteği uyandıran filmlerden değil bana göre.


    Bahsettiğim gibi üstü kapalı olarak konusunu biliyorsundur umarım zamanın ötesindeyi:) yoksa tüm sihri bozulur filmin.Bir de filmleri beklentisiz izlemek en iyisi bence. Bu ,seyir keyfine olumlu yansıyor.

    Mirage güzel iş.Her tür izleyiciye hitap edebilir bence.

    YanıtlaSil
  5. başlangıç çok iyiydi sonunu tam olarak anlamasam da tahminim var ama bilemiyorum işte :) yıldızlar arasında çok çok uzun bir film birkaç kez izledim her izlediğimde daha çok anladım uzay zaman merakımdan dolayı filmin her ayrıntısını beğendim mantık hataları çok az gibi göründü bana ve filmin sonunun başındaki olaya bağlanışı çok iyiydi sadece filmin sonunda bilimden biraz uzaklaşmış olmalarını sevmedim ama filmin gidişatına göre tutarlı bir sondu :)
    zamanın ötesinde dün izledim ben de gerçekten işin içinden çıkılmaz bir senaryo izlemeyenler için çok bahsetmeyeyim ama güzeldi paradoksların nasıl ortaya çıkmış olabileceği de bir başka paradoks yaratıyor ve beyin yakıyor :D sadece şunu düşündüm normal devam eden bir evrende bir şekilde zamanda ilk kez geri gittiğinde ve kendine müdahale ettiğinde sanırım çıkılmaz bir döngüye sebep oluyor ve hem geçmişte hem gelecekte bu müdahaleler birbirinin devamını oluşturduğu için hiçbirisi durdurulamaz oluyor bununla birlikte o ilk geçmişe gidişte asıl evrenden bağımsız kendi zamanını oluşturduğu için asıl zaman ve mekan ya başka bir boyutta devam etmiş ya da yok olmuş olmalı :D
    snowpiercer da trenin yaşadığımız dünyaya metafor oluşuyla gerçekten çok iyi bir kurgu filmi çok iyiydi ama dizisini o kadar başarılı bulmadım devamı da olacak deniliyordu filmin olsa keşke merak ediyorum :) diğer filmleri bilmiyorum ama seçimlerin tam benlik onları da izlerim mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Interstellar dediginiz gibi ama ben sizin gibi detayları çok sindirerek izlemedim zaten kaba taslak biraz bilgim var mevzular hakkında:) kütüphane bağlantısını ben de sevdim ama ben de çok oldurtamadım :)

      Snowpiercer dizisini duyup sonra filmi olduğunu öğrendiğimde filmi izleyip diziye hiç bakmadım:) film çok çok iyiydi ve açıkçası bozulsun istemedim dizi ile :)

      Şimdiden iyi seyirler diliyorum ve detaylı yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. predestination izlediim, gerçekten beyinsel yakıcı imiş, hep kendisiymiş :) buna benzer coherence var, o da iyi film, bir evde bir grup insan var, evden çıkıp karşı eve gidiyorlar, orda kendileri var :) bir de frequency filmi var benzer bir konu, bir de deja vu var, çok iyi film, aynı konu hem de çok heycanlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben epey bi nasıl ya çekmiştim mevzular açıklanmaya başladığı an :)

      Değişik evlerde bile kendilerinden kurtulamıyorlar demek :) bakarım ben buna :) teşekkür ederim.

      Sil