1/10/2020

FİLM ARASI - JOKER ve ALITA




Kaybedecek hiçbir şeyim yok.Hiçbir şey beni korkutmuyor


Her şeyi bilen sistem.Neyin iyi,neyin kötü olduğuna siz karar veriyorsunuz.Aynı şekilde,neyin komik olduğuna siz karar veriyorsunuz


Neden herkes onlar için bu kadar üzgün?Kaldırımın kenarında ölen ben olsaydım üzerimden geçerdiniz.Yanınızdan her gün geçiyorum fark etmiyorsunuz da Thomas Wayne televizyona çıkıp o adamlar için ağladı diye mi onları fark ediyorsunuz?


Sokaklarda neler olduğunu gördünüz mü,Murray?Siz hiç stüdyonuzdan çıkıyor musunuz?Oradaki insanlar birbirlerine bağırıyorlar.Hiç uygarlık yok.Kimse ,kendini başkasının yerine koymak istemiyor.Sizce Thomas Wayne gibi insanlar,benim gibi olmanın nasıl bir şey olduğunu düşünüyorlar mı?Kendilerinden başka bir şey hakkında düşünüyorlar mı? Düşünmüyorlar


Küçük çocuklar gibi oturup bunlara dayanmaya devam edeceğimizi düşünüyorlar.!.Akıllanmayacağız!...Ayaklanmayacağız!.....


Toplumun terk edip,çöp gibi davrandığı psikolojik hasta ve yalnız birine bulaşırsan ne olur.Ne olur,sana söyleyeyim.Hak ettiğini alırsın....

-JOKER-







2019'un sonlarına doğru en çok ses getiren film oldu Joker.Öyle ki tüm yıl boyunca hangi filmler vardı unutturdu :) Daha gösterime girmeden başladı tartışmalar.Olası suç olaylarına karşı tedbir amacıyla gösterime girdiği andan itibaren gizli polislerin sinema salonlarına yerleştirilme önerisi dahi konuşuldu.Reklam tekniği diye de düşünmedim değil hani:) Filmin daha başlamadan artan popülaritesinin sebeplerinden  biri de budur belki .



Joaquin Phoenix , Arthur Fleck (Joker) karakterine büründü mü yoksa Artur Fleck Joaquin Phoenix mi oldu ? oralarda ne tür bir iş döndü  bilmiyorum ama çok acayip bir şey olduğu kesin :) Fleck'in hastalıklı kahkası ,sinir bozucu şekilde kulaklarımda yankılanmaya devam ediyor.



Bir film ,en son ne zaman beni bu denli şaşırttı hatırlamıyorum.Film kurtları belki düşmemişlerdir tuzağa ama ben komşu ablanın (zazie beetz) gerçeği ile karşı karşıya kalınca,koca bir nida ile mırıldandım bişeycikler:) Fleck'e,siz şu dairede oturmuyor musunuz? annenizin yanına gitseniz iyi olur minvalli konuşmalar yaptığında far görmüş tavşan misali bakıyordum ekrana ve duyduklarımı anlamlandırmaya çalışıyordum :) Benzer bir hali annesinin gerçeğini öğrenince de yaşadım elbet



Annesini seven ve onun her şeyiyle ilgilenen bir oğul var.Tüm buna karşın annesinin garip bir Thomas Wayne takıntısı.(ki o takıntının sebebi ve hikayenin gidişatı ifşalandığında anneye de az çemkirmedim ) Güçsüz,kendini koruyamayan,sürekli dışlanan ve horlanan,aynı zamanda psikolojik rahatsızlığı olan bir adam.Yoldan çıkması için gerekli her şey kurulmuşken yine de ,doğru yoldan gitmeye çaba harcayan bir adam.Ki bu çabası olsa gerek ,karakteri kabullenmeye sebep olan.Hayat ile doğru olan tek ve cılız bağı koparılan insan profilinin empati bağını kuvvetlendiyor olması sorgulanmaya muhtaç belki de.



Fleck'in Joker'e dönüşen yolculuğunun başında , metroda olan  3 adam'ın masum olmamasına ve nefsi müdafa ile başlayan o ilk adıma adalet ve vicdan arasında gidip gelirken,geleceğin getireceğini hesap etmemek yanılgının en büyüğü olsa gerek.Son sahnede dans ede ede giderken ayaklarının altından zemine iz bırakan kırmızı ayak izleri bu hesap işinin ne denli hayati olduğunu seriyor gözler önüne.


Fleck'in aldığı tüm yaralara, "dünya bu, çivisi çıkmış,herkes benzer şeyleri yaşıyor" şeklinde yaklaşırken,kendisine dair hissiyatım Murray tarafından çiğnenen hayalinde ve annesinin gerçeğinde tavan yaptı.Kamu spotu babında  


1-Herkes anne olmamalı   2-Kimsenin hayalleri yıkılmamalı


Kullanılan müziklerin de enfes olduğunu söylemeden geçmeyeyim.





ALITA : BATTLE ANGEL (2019)


Kardeşimin uzun süre söylediği ama bir türlü izlemeye elimin gitmediği filmdi.Fantastik,bilim kurgu ve aksiyon türlerini severim oysa.Neyse,sonuç itibari ile yakın zamanda izleyebildim filmi..

Alita..savaş meleğim...Gomen nasai..hem de çok ..bileydim,erteler miydim seni bunca zaman..


Konu kabaca şu;

yıl 2563

Doktor Dyson Ido ,çöplerin atıldığı hurdalığı karıştırır ve farklı bir güce,güçlü bir kalbe sahip bir cyborg parçası bulur.Onu muayenesine getirir,eksik parçalarını tamamlar ve ona Alita ismini koyar


Bir geri dönüşüm hikayesi desek çokta yanlış olmaz sanki :)


Geçmişini,neyin ne olduğunu ve en önemlisi kim olduğunu hatırlamayan Alita ,her şeyi baştan öğrenmeye başlar.Yeni arkadaşlar edinir.Ufak tefek hatırlama kırıntıları belirir yer yer ve bu anlar savaştığında daha çok zuhur eder.Alita,çok iyi dövüşen ve özel yeteneklere sahip biridir.kendini bulma yolunda adım adım ilerlerken ,kurulu düzeni değiştirmek ister.Hedef  Zalem , büyük uçan şehirlerin sonuncusu


Bilim kurgu hikayelerinde çoğunlukla robotlar insanların yerini alacak,insanlık mahvolacak temalı korku yüklemeleri yapılır.Burada robot ve insan tek vücut temalı ,korkuya gerek yok yüklemesi yapılıyor.Yıllar öncesinden hepimiz kardeşiz türküsü çalınabilir:) Hatta cyborglar daha korunası durumda zira hırsızlık almış başını gitmiş,Nihayetinde işe yarar iyi bir parça,fena para etmiyor:)


Cyborgların dünyası olsa da ,kıymetli olanın sevgi olduğu vurgusu oldukça sağlam.Bunu bir köpek üzerinden ya da oldukça kıymetli kalbini götürüp satması için insan sevdiceği Hugo'ya  veren Alita üzerinden görmek mümkün.İnsan dünyası ya da cyborg dünyası.Kesin olan şu ki,her ne dünyası olursa olsun,hepimizi sevgi kurtaracak.


Filmin aksiyonunu pek bi sevdim.Tempo oldukça iyi .Nova'ya karşı gösterdiği kılıcının ucu ,kesinlikle devamı olmalı dedirtmiştir.

Alita, Yukito Kishiro tarafından yazılıp çizilen Gunnm isimli bir manga serisinden uyarlama bir filmmiş bu arada.








10 yorum:

  1. ikisini de izlemedim. ikincisi daha ilgimi çekti saooool ama ilkini de izlerim nasıl olsa bi ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek bi pür dikkat izledim alita'yı:) umduğumdan sıkı çıktı film:)..ilkini de beğeneceğii düşünüyorum:)

      Sil
  2. mimledim seniiii. yapmak istersen yaniiii, zamanın da olursaaa :)

    YanıtlaSil
  3. jokeri dün gece izledim, hüzünlü ve iyi filmdi. bak son yazımda oskar şeysi var :)

    YanıtlaSil
  4. ayyyy yaa aynı anda yorum dabıyormuşuuuz :)

    YanıtlaSil
  5. Joker'i ilk çıktığında sinemada izleme şansım olmuştu. Filmin ardında saklı kalan hikaye hüzünlü olsa da çok gerçekçi ve kaliteli bir şekilde izleyiciye yansıtılmıştı.

    YanıtlaSil