12/15/2020

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 69

                                        


Bu haftanın sohbet konusu  ucunkuslar.blogspot.com tarafından "evliliklerde boşanma ve ayrılıklar" olarak belirlendi.


Angut Kuşları çok sadık canlılarmış. Eşleri ile bir ömür sürer , zinhar gözü dışarıda olmazmış. Üstelik eşini kaybetse bile rahmetlinin hatırasına sıkı sıkıya bağlı olduğu için gözü hiç başkalarına kaymazmış.Böyle bir halde yoluna devam edip hatıralarda kalmaması güzel olurdu elbet.Neticede birliktelikleri sadakat ve sevgi üzerinde şekillenmiş.Vefanın kitabını yazmayı başkalarına bırakabilirlerdi.


Bir bebiş sahibi olan penguenler yuvalarına neşe getiren bu hadisede kolları birlikte sıvarlarmış. Kimse kolunda birden fazla karpuz taşımaya çalışmaz ya da tamamen boş kollar ile de gezmezlermiş. Kim neyi,  en iyi yapıyorsa onu yaparmış.Yemek işini en iyi dişi penguen yaptığı için işe o çıkar,sularda uzun uzun yüzüp evinin rızkını temine çalışırmış.Erkek penguen o dayanılmaz soğukta direnebilen olduğu için evinde bekler , bebişini koruyup kollar ve güvende olmasını temin edermiş.


Mirketler geniş aile takılırlarmış.Birbirlerini koruyup gözetirlermiş.Hem herkesin aileyi idare etmede görevi belliymiş hem de kaynana,görümce,elti ve bilimum mevzuları hiiiiç olmazmış.Çocukların sorumluluğu ise ailede ki her yetişkinin vazifesiymiş.


Efendim benim durduğum yerde ki artış insanların evlen(e)meme yönündeki artıştır. Boşanma mezunlarına dair şeyler ise sağdan soldan duyduğum şeyler:) Üstelik bu duyumlar hep tek taraflı .Erkek cephesi muamma, kadınlar ise ne var ne yok konuşuyor arasında. Tarafsız olabiliyorlar mı emin değilim ama duygusal yanı ağır basan hatun kişisi gercegimizi biliyorum sadece :)


Bahsini ettiğim canlılardan örneklerler alıp insan dünyasına adapte etmek sorun çözebilir belki deyip , çekiliyorum efem :)




35 yorum:

  1. Hayvanların çözdüğü sorunlar gerçekten evlilikte genelde yaşananlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etrafımda ki var olan evliliklerde hep benzer şikayetler.Çoğu ya sabır deyip devam ediyor bir kısmı da sabır taşı çatladı deyip çekip gidiyor.Hayvanlar çözmüş kesinlikle meseleyi :)

      Sil
  2. Hayvanlara çok haksızlık yapıyoruz biz.
    Çok
    :))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hocam. Bloğunuz çok güzel. Yayınlarınızı beğenerek okuyorum.bende sizi bloğuma beklerim.

    https://yusufakmann.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Ağaç ev sohbetlerine girmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Girişler ücretsiz:)

      Bu haftanın konusu ile başlayabilirsiniz.Yazınızın başında benim yaptığım gibi sohbet konusunu bulan blogun adresini paylaşın.Tüm bu sistemin merkezi sadevederin blog sahibesi deep :) onun sayfasında konuya dair yazı yazdığınızı paylaşmanız yeterli.Hepimizi derleyip toplayıp sayfasında paylaşıyor deep .Oradan konu ile ilgili sohbete katılan tüm bloglara ulasabiliyoruz:)

      Sil
  5. Ahah... hayvanlar her konuda örnek bize de. Onlar da bizim gibi "Varoluş sancısı" çeksinler de görelim. Eski tarz evlilikler eskidi yerine de yenisi tam olarak konamadı. Bu sancı bu yüzden bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların çektiklerini de biz çekmiyoruzdur belki :) Bir yerlerde bir gariplik olduğu kesin. O kurumun içinde olanları uzun uzun dinlemek lazım :)

      Sil
  6. Yaaa bu konu bana farz oldu ama yaaa...

    YanıtlaSil
  7. Evet bazı canlı türlerinden insanların alabileceği dersler var. Akıl çözmüyor her şeyi demek:)

    YanıtlaSil
  8. oyyyy çok güzel yaklaşmışsın konuyaa :) nat geo wild hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de farkında olmadan belgesel açlığı çekiyorumdur:) ama insanlardan daha net ve ise yarar çözümlere sahip oldukları gerçek bu sevimli canlıların :)

      Sil
  9. Hayvanlar üzerinden konuyu bağlamanız güzel olmuş. Takipteyim sizi.

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim:)
    Olay çok boyutlu ve dediğin gibi türlü türlü insan var. Başka türlü bakmam söz konusu olamazdı pek. O kurumun içinde olanlar çok ilginçli ve karmaşık şeyler söylüyor. Net takılan canlılar forever :)

    YanıtlaSil
  11. Hayvanların başardığını başaramıyoruz diye harap etmeyelim kendimizi. Biz insanız çünkü. Onlar tam donanımlı, biz ise sürekli gelişmek zorundayız.
    Konu evlilik olunca işler biraz sarpa sarıyor sanırım. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok harap etme değil, imrenme ve takdir etme daha çok:) aile kurumunun kutsallığına (benim için öyle) örnek teşkil ediyorlar .

      insan elini atacak ve o iş sarpa sarmayacak:)) mümkün değil gibi :)

      Sil
  12. Güzel bir paylaşım olmuş 😊

    YanıtlaSil
  13. insanlar maalesef hayvanlar gibi olamıyor çoğu konuda. bir de zeki varlıklarız. bir tane hayatım var, bununla neden heba edeyim diye düşünüyor insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heba etmeye uygun bir şeyler yapmak gerek demek ki :) uygunsuzlukların getirisi hep boşanma işleri. Tahammül edilip sineye çekilmeyecek seyleri ayrı tutuyorum, onlar mevzu dışı . Eskiler gibi dayanıklı değil sanki bu çağın nesli :)

      Sil
  14. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirme için teşekkürler:) Katılımcılar için güzel sonuçlara sebep olur umarim .

      Öte yandan konuya dair cehaletim level atladı resmen.Ne plaslı gruplara ne telegramlı şeye dair hiç bilgim yok :) dumanlı iletişim çağındaki kişiler gibi hissediyorum :) Bu çağın insanı zaten değildim, çift dikiş yaptım bu vesile ile :)

      Sil
  15. Güzel bir farkındalık yazısı. Ben de insanların vefasızlığını bir türlü anlayamıyorum. Güzel paylaşım için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Bu arada sizi takibe alıyorum sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi takipteydim Sevgili Eğitim Pınarı :)

      Sil
  17. Güzel bir şekilde özetlemişsiniz konuyu aslında. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil