9/08/2021

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 4

 



Yeni bir kore dizi listesi ile geldim yine :) Ne kadar fantastik varsa toplamışım bu sefer. Tamam, çoğunlukla  bu tema üzerinden gidiyor işler ama araya  bu öğeyi barındırmayanları da alıyordum. Bu sefer  yapmamışım :)


Listemde yer alan diziler ;

  • while you were slepping
  • my roommate is a gumiho
  • kingdom
  • oh my ghost
  • w: two worlds


WHILE YOU WERE SLEPPING

2017/ romantik


16 bölümden oluşan dizi Naam hong-joo adında gördüğü rüyalar gerçek olan bir kadının hikayesi olarak başlıyor. Jung Jae-chan , bu genç kadının evinin karşısına taşınan, çömez bir savcı. Savcı ilginç bir şekilde , kadının hiç yanıltmayan rüyalarını değiştirebilen tek kişi oluyor. Bunu fark eden genç kadın, adamın peşine düşüyor.


Görülen kötü rüyalar,  o rüyalar gerçekleşmesin diye harekete geçen insanlar fazlasıyla fantastik ama kore dizilerinde olağan şeyler bunlar. Hayal gücünde sınır yok :) Bu fantastik kısmı kenara koyarsak  dizi , adalet temelli olaylar örgüsü üzerinden ilerliyor .Savcı, avukat, polis ve gazetecilerin  aldıkları pozisyonların adaletin tecellisinde ki paylarından dem vuruyor. Öte yandan çoğu kore dizisi gibi eğlenceli anları var, bilindik ve sevdiren klişeleri de. Oyuncular da sempatik. İzlemesi bi hayli keyifli olan dizi ,ortalamanın  üzerinde.


***


MY ROOMMATE IS A GUMIHO

2021/fantastik


16 bölüm olan dizi , yılın en popüler dizilerinden. Her yerde karşımıza çıkanlardan :)


1000 senelik yaşamın sonunda incisini istediği hale getiren kuyruklu tilki insan olabilecek. Son düzlüğe gelmiş olmasına rağmen hala amacından oldukça uzak. Gumiho Shin Woo-yeo , kaza ile incisini Lee Dam adında ki kıza kaptırır. Kızı alıp evine götüren ve durumu anlatmaya çalışan tilkiye kız inanmaz , esas görüntüsünü görünceye kadar :) Tilki, incisini alana kadar kızın yanına taşınmasını söyler. Kız da biraz korku biraz da yapacak bir şey olmamasından ötürü Gumiho'nun evine taşınır ve hikaye start alır.


Shin Woo-yeo'u bilen tek kişi var, Yang Hye-sun. O da eski bir tilkidir ve artık insan olmuştur. Dizide esas kız ve oğlan hikayesinden çok birbirlerine sürekli laf sokan bu tilkilerin hikayesini ve karşılıklı sahnelerini sevdim. Bir de harcanmasına yazık olan 2.esas oğlan hikayesi var dizide. Karakter değişimi ve hikayesi en iyi olandı. Ortalamanın üzerinde bir dizi ama bu denli popüler olmayı hak ediyor mu, tartışılır.


Esas oğlan ve kıza alışmak bi hayli zaman aldı. Garip bir donukluk var ikisinde. Hep aynı tonda konuşan esas oğlana da bünyem alışık değil. Koreliler ani ses patlamaları yapıyor konuşmaları arasında, bu karakter onu da yapmıyor. Hep aynı mıymıylık :) Sonraları mimik ve tepkileri normalleşti de reklam filmi çekiyormuş görüntüsü ortadan kalktı. İzlemesi de keyifli hale geldi. İşin garip tarafı ben bu oyuncuyu (Jang ki-young) My Mister'de izlemişim ve orada çok bi çok iyiydi. Senaryo kaynaklı olsa gerek aradaki bu fark. 


***


KINGDOM

2019/korku


2 sezon 12 bölüm olan dizi şapkadan çıkan tavşan misali düştü önüme :)

Kral ölmek üzere. Genç eşi ve sarayda ki güçlü ailesi veliaht prens Yi Chang'ı (Ju Ji-hoon) engellemek için türlü oyunlar içinde. Kral ile ilgilenen doktor sarayın dışından ve büyük bir gizlilik var. Öyle ki veliaht prense bile kral babası gösterilmiyor. Doktorun varlığından haberdar olan prens, onu bulmak için krallığın çok ötesinde ki yerlere doğru yola çıkıyor. Bu sırada da kraliçe ve ailesi prensi vatana ihanetle suçlayıp, ardına askerleri gönderiyor. Prensin doktoru bulmak için gittiği yerde salgın bir hastalık baş gösteriyor. Ölülerin dirildiği ve ölmediği bir salgın .


Kingdom :  Ashin of the North filminin beni getirdiği dizi. Dizi bitiminde çekilmiş özel bölüm tadında ki sinema filmini izleyince , öyle madem deyip diziyi izledim. 3.sezon öncesi konuyu toparlama ve merakı arttırma filmiymiş.


Veliaht prens, suçsuzluğunu ve sarayda ki dolapları ortaya çıkarma peşinde iken mıç mıç insan yiyen ve ölmeyen zombilerin ortasına düştü ve istisnasız 12 bölüm rain cats and dogs olan zombilerle savaştı. Onlar savaştıkça zombilerin sayısı arttı. Bol bol kan ,kılıç ve ısırık .Şimdi ,bu türü seven var sevmeyen var, ben gibi iğrenç deyip ne olacak işin sonu diyen meraklılar da var, ki merak unsuru dipdiri bu dizide. Hangi kategoride iseniz oradan değerlendirin diziyi, no comment :) fakat 3.sezon gelirse, ölmüyor ölesiceler diye diye izleyeceğim galiba zira filmde ki Ashin(Jun Ji-hyun) diziye dahil oluyor. Olayların müsebbibi hatun çıkmışken ortaya bakmamak olmaz şimdik :)


***


OH MY GHOST

2015/ romantik


Na Bong-sun , bir restoranda çalışan, çocukluğundan beri hayaletleri gören, içe kapanık , kendisini savunmayı bilemeyen bir kız. Restoran şefi ve sahibi Kang sun -woo'ya da platonik aşık. Shin soon-ae ortada öylesine dolaşan, kinini atamadığı için diğer tarafa göçemediğini düşünen bir hayalet. Bu hayalet Na Bong-sun'un bedenini ele geçirir ve kininden kurtulmak için Şef'e sakız gibi yapışır. Bölüm sayısı 16


Uysal ve içe kapanık kızın, hayalet yüzünden atılgan ve dışa dönük hallere evrildiği, etrafında ki insanların kafasını karıştırdığı ,bu esnada da geçmiş olaylar ile yaşanılan şeylerin bağlantısının olduğu,  birçok kore dizisinde olan bilindik hallerin  toparlanıp bir araya getirildiği, fazlaca ağır giden  ama oyunculardan olsa gerek kendisini bir şekilde izletmeyi başaran ortalamanın biraz altında kalan  bir dizi. Esas oğlan rolünde ki oyuncu diziyi izlemeye başlama gerekçemdi. 


***


 W ; TWO WORLDS

2016/romantik melodrama


16 bölüm olan dizide , Oh Yeon Joo adında ki genç bir kadın ,çok popüler bir çizgi roman serisi olan W'nin çizerinin kızıdır. Babasının kurguladığı bu hikayenin fanı, çizgi romanın kahramanı olan  Khang Cheol'un da hayranıdır. Bu karakter, genç yaşta büyük acılar yaşamış, sonrasında zengin olmuş ve adaleti sağlamak amacıyla kurduğu şirket yüzlerce suçluyu yakalamış, halkın da kahramanı olmuş biri. Oh Yeon Joo  ,Khang Cheol'un ağır yaralı olduğu çizime bakarken, bir anda çizgi roman dünyasının içinde bulur kendini.


Okumayı sevenlerin çokça bi hayalini kurduğu şeyin dizisi olmuş:) çok da güzel olmuş. İlk zamanlar tatlı tatlı giden hikaye, sonrasında bitmek bilmeyen sorunlar yumağına döndü.  Okuyan değil bir de okunan tarafından manzara nasıl görünüyor hali var ki dizide , bu yaklaşım daha derin kılıyor problemleri. Hep bir aksiyonlu durum içinde kalındı ve açıkçası sonlara gelince birazcık sıktı. Tam bitti derken, daha da içinden çıkılmaz hale gelen sorunlar heves kırıyor haliyle. Bir de onca şeyden sonra finalin tatminsizliği eklendi, oldu mu şimdi :( . Yine de izlemesi keyifli, ortalamanın üzerinde bir diziydi. Hem şikayet hem keyif nasıl oluyor demeyin, oluyor işte :) Mutlu sonu biraz daha bölümlere yayılmış istiyor izleyici , yani ben , hakkı olarak. Yine finali olmamış bir dizi , maalesef :(


***


Daha önce hazırladığım toplu dizi listeleri için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.


KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 1

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 2

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 3



14 yorum:

  1. İlk ve sondaki dizileri izlemiştim sadece. İkisi de çok güzeldi. O oğlanın tüm dizilerini izledim sanırım, hayranlığım var kendisine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu diziler ile tanıştım oyuncu ile. Daha sonra diğer dizileri ne diye bakmış ve secret garden'ı görünce şaşırmıştım:) orada ki rolü belirleyici bir karakter değil ama ilginç:) delete yaptım o haline, çömezlik çağları bir de:) Kdramaya yakışıyor bence de :) yeni bir dizi haberi dönüyor oyuncu ile ilgili, konusuna bakıp değerlendirmeye alırım muhtemelen.

      Sil
    2. İlk kez Secret Garden' da görmüştüm ben de. Orada rolü kısa ve garipti. Ben yine de sevmiştim ve başrollerde görünce sonra mutlu oldum. Doktor Stranger ve School 2013 dizileri de çok güzeldi. :)

      Sil
  2. Bilmem nasıl söylesem, söyleyebilsem. Ben daha hiç Kore dizisi izlemedim. Neden ilgi duymadım bilmiyorum. Tip olarak birbirlerine benzedikleri için mi artık, filmlerinin konusu da hep aynıdır gibi bir önyargı. Şunları yazarken bile şaşırdım kendime. Çünkü yanlış düşündüğümün bilincindeyim bir taraftan.
    Sözün kısası, sanıyorum buradan bir tanesini seçip bir başlayayım, zincirleri bir kırayım artık diyorum:) Oh my Goast olabilir. Bu kararımdaki en büyük etken, güzel güzel anlatmış ve özetlemişsin tüm dizileri. Kim bilir ben de senin gibi müptelası olur çıkarım Kore dizilerinin:)
    Emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir vesile ile çekiliyoruz çoğu şeye ben de çok çok konuşuluyor, herkesler izliyor algısı olmasından ötürü zamanında ne iş bunlar merakı ile başlamıştım :) biraz eksik kalmayayım hissi ağır basmıştı sanıyorum :) o benzerlik durumları için içine girince düzeliyor , biraz zaman gerekiyor :)

      Daha önceleri yazdığım bir şeyi yinelemekistiyorum. Çoğunlukla romantik komedi tarzında olan diziler, ki seçtiklerimin çoğu bu kulvarda, kadın izleyiciye hitap ediyor bence. Yapımızdan olsa gerek seviyoruz böyle işleri :)

      listede ki en az puan ( bana göre elbet, yoksa başka bloglarda çok sevildiğini de okumuştum) verdiğim diziyi seçmiş olmanız peki :) Erkek başrol oyuncu, benim nazarımda kdrama da en iyi olanlardan, umarım , keyif alırsınız.

      Sil
    2. İlave bilgiler için teşekkürler:)
      2 puan nerede, görmedim ki ben. İsminde Ghost olduğu için seçmiş olabilirim. Öyle en iyisi olsun diye bir tercih değil zaten. Vira bismillah deyip herhangi bir yerden, sıradan bir başlangıç olması daha iyidir belki. Bakalım adapte olabilecek miyim?

      Sil
    3. Yok yok 2 puan yok :) yazmıyor ki bi yerde :) rast gele o halde.Ghost'un bir çekiciliği var ,hemfikirim bu arada :)

      Sil
  3. Bu aralar bende Kore Dizileri izliyorum. Saçma sapan vurdu kırdı dizilerdense daha çok sarmaya başladı. Lise anılarım geldi aklıma akıllı tahtada açar izlerdi arkadaşlarım bense aval aval bunun neresini izliyorsunuz derdim :) 15'lik bir ergene dönüştüüm anlayacağınız. Favori oyuncum bile oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer süreçlerden geçmişiz o halde ama ben lisenin çok sonrası başlamıştım, ergenlik mevzubahsinde kapışabilirim:) favori oyuncuda olduysa tamamdır.Bir tek isim konusunda hala çuvallıyorum.Kolay birkaç isim var,onlar tamam,dışında kalanlarda ise şu dizide ki oyuncu diye söyleyebilirim sadece :) yol soran turiste go go go sonra right der gibi :)

      Sil
  4. gumiho yu izledim bunlardan sadece, diğerleri de hep listemde, w de en sevdiğim oyuncu var, lee jong suk :) bunların arasında en çok kingdom ı merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sempatik oyuncu :)

      kingdom'u izlersen devam filmini de izle deep, diziye dair açıkladığı hususlar var.Du bakalım 3.sezon ne zaman gelcek:)

      Sil
  5. Kore dizisi seven ne çok insan var. Zaman fukarası olarak henüz onlardan biri olamadım. Bir yerden başlangıç yapmak için güzel bir yazı. Çok teşekkürler. Selamlar :))

    YanıtlaSil