10/06/2021

BİR TEL TÜRKÜ

 


Yer yer paylaştığım müziklerin arasına bir iki türkü muhakkak ekliyorum. Türkü sevmeyen ben, sanırım son 15 yıldır en çok sevenlerden oldum. Farklı, özgün ve her şeyden öte bize has. Hepsinin bir hikayesi, hasbihal ettiği bir yüreği var. Bu sefer ki müzik seçkimin hepsini türkülerden oluşturdum. Bilinen ama farklı sesler ile yeniden yorumlanan türküler. Yolu hiç düşmeyenler bir rastlaşsın, tanışsın, çoktan tanış olanlar da  yarenlik yapsın diye  üzerlerine tıklayarak dinleyebilirler. Bir de eşlik etmeyi unutmayın :)


***

                                           Pınar Başından Bulanır - Haluk Tolga İlhan

                                                       Sen Bir Aysın - Sevcan Orhan

                                  Yollar Seni Gide Gide Usandım - Loudingirra Özdemir

                                                          Dağlara Küstüm Ali - Sasa

Aktaş Diye Belediğim - Ahuzar

Bülbül Havalanmış - Loudingirra Özdemir

Vur Leyla Leyla - Sibel Karabaş

Güzel Seni Çok Özledim - Haluk Tolga İlhan

Mah Cemalin Suya Benzer - Diren İnaç & Gülseven Medar

Bunca Gamı Bunca Derdi - Özgür Can Çoban

Anlatmam Derdimi Dertsiz İnsana - Emre Sertkaya

Ben Bu Aşkın Çilesini - Özlem Taner

Anlat Turnam - Baran bozyel

Kırmızı Gül Demet Demet - Sasa

Fincanın Etrafı Yeşil - Elif Buse Doğan

Sinemde Bir Tutuşmuş - Ender Balkır(*)

Bir Şuh-i Sitemkâr - Ender Balkır(*)

Ahçik - Ender Balkır(*)

Hüseynikten Çıktım Şeher Yoluna - Ender Balkır(*)


---

(*) Harput Türkülerine biraz torpil geçmiş olabilirim :) Keyifli Dinlemeler


34 yorum:

  1. türkü, radyodan dinliyorum hep, yemek yaparken, yemek yerken, temizlik yaparken, türkücülerin ismine dikkat etmeden, teşekkür ederiim, bir de isimlere bakarak dinlerim :) harput piku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radyoda denk gelip dinlediklerimin isimlerini çoğu kez bilmiyorum ben de :) yuptup olmasa muhtemelen bilemeyecektim yine :)

      Sil
  2. Özellikle açıp türkü dinlemeyenlerdenim ama duyduğum zaman da kayıtsız kalamıyorum:) Teşekkürler liste için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tutuyor bazen damarım:) aklıma düşenler oluyor, o zaman açıp dinliyorum. .Sonra yuptup öneri sıralıyor haliyle.Onlara göz atıp bilmediğim hoş yorumculara ve türkülere denk geliyorum.Rica ederim :)

      Sil
  3. İlk birkaçını dinledim. İlk ikisi çok güzel. Sen Bir Aysın' ı Rüştü Asyalı çok iyi söylüyor. Fırsat bulursam diğerlerine de bakarım. Güzel bir paylaşım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüştü Asyalı sahiden güzel söylüyor.Sevcan'ın yorumu da farklı bir lezzet olmuş.Teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Kayıtsız kalınmayacak bir liste olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok güzel bir liste olmuş. Türkü dinlemeyi severim doğrusu. Ender Balkır'ı yeni tanımıştım. Sesi türkü söylemeyeye çok uygun. Buradakileri uygun olduğum bir gün tek tek dinleyeceğim.
    Ben de bunu bırakayım. Çok severim; ama çok.
    https://www.youtube.com/watch?v=e9ws_fdLm34

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizilerde türküleri söylenmeye başlayınca daha geniş kitlelerce tanınır oldu Ender Balkır. Sesi fark edilmeyecek gibi değil.

      Mihriban fenomen oldu adeta son birkaç senedir. Güzel türkü sahiden. Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Onaylandıktan sonra, göründü. Hadi inşallah gitmiştir yorumum. Lütfen göreyim, lütfen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum mevzusu sahiden acayip .Geldi neyse ki :)

      Sil
  7. Nasıl güzel seçimler.🥰

    YanıtlaSil
  8. teşekkürleer :) kısır döngü içinde hep aynı türkğler şarkılar dinliyordum :) yenileri güzel olurdu:)

    YanıtlaSil
  9. Harika bir liste. Türküler beni çok duygulandırır. Hatta bazen ağlatır da.
    Çok teşekkürler.
    Yürekten sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşlik etmeye çalıştığım bazı türkülerde yutkunur söyleyemem ben de.Dokunuyorlar yüreğe kesinlikle.Benden de sevgiler ve çok teşekkürler :)

      Sil
  10. Türkü çok dinlediğim söylenemez ama farklılık olsun diye şimdi açtım dinliyorum, teşekkürler!

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu farklılık hoş bir iz bırakır sizde umarım:)

      Sil
  11. Türküler insanın içindeki gizemi ortaya çıkarmak da çok ustalar :)

    YanıtlaSil
  12. ben küçükken çok fazla dinlemezdim ama etrafımda dinleyen çok olunca çoğunu öğrenmişim şimdi radyoda filan denk gelince dinliyorum söylemeyi de seviyorum ama isimlerini bilmem hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunu ben de benzer şekilde öğrendim:) Bir de uzun yola çıkınca babam kendi kasetlerini çalardı.18 saatlik yol ve sürekli tekrara düşen uzun havaları da içine almış türküler.Aileden bulaşıyor bir şekilde:) ama iyi ki bulaşmış diyorum.

      Sil
  13. Türkü türünde çok seçiciyim. Tek sesli olmaları bence büyük bir eksiklik. Lâkin bazı türküler var ki onların hikâyelerini bilerek dinlemek insanın yüreğine işliyor. Sözgelimi Hüseynikten çıktım Şeher Yoluna. Birkaç ay önce internette bir şeyler araştırırken öğrenmiştim hikayesini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden düzenlenmiş çok sesli türküleri dinlemişliğim var.Güzel ve hoş geliyorlar kulağa.Yine de , bilmiyorum belki de alışkanlık, bu klasik hallerini daha çok seviyorum.Duygusu daha yoğun ve etkisi daha kuvvetli gibi.

      Bahsettiginiz türkü harput türküsü ve hepsinin en az bu türkü kadar etkileyici hikayeleri var.Hikayeyi bilmek farklı bir hissiyat ile yaklaşmayı sağlıyor kesinlikle.

      Sil
  14. Türkü ben de çok severim Vakt-i Dem. Hatta Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği korolarına girmişliğim de vardır. Pandemide her şeyi dondurduk. Listen çok güzel ayrıca. Ara ara gelip dinlemek lazım. Emeğine yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz normalimize bir an önce dönebiliriz umarım.Teşekkür ederim :)

      Sil
  15. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil