7/01/2020

NE İZLESEM - SNOWPIERCER ve VIOLET EVERGARDEN



SNOWPIERCER


FİLM KONUSU;

Küresel ısınmaya karşı geliştirilen teknoloji , sorunu çözmek yerine büyük bir felakete yol açmıştır.Olabilecekleri önceden öngören Wilford  hiç durmayan bir tren icat eder.Bu trene alınmış olan insanlar ve canlı türlerİ dışında buzul çağı yaşayan dünyada hiçbir canlı yaşamı kalmamıştır. Wilford'un treninde herbir vagonda belirli ve farklı  standartlarda yaşam sürülmektedir. Trenin kuyruk kısmında yaşayan insanlar kendilerine sunulan bu hayata artık tahammül edemezler ve büyük isyanın ateşini tetiklerler.Hedef öndeki vagonlara ve lokomotife ulaşmak.



FİLM YORUMU:

Şu sıralar malum platformda yayınlanan ve konusu ile dikkatimi çeken diziydi Snowipercer.Sonra bu hikayenin zaten çekilmiş bir filmi olduğunu öğrendim.Üzerine bir de şu videoyu izledim ve filmi kesinlikle izlemeliyim diye not ettim.Bu arada video hemen hemen film ile ilgili tüm spoileri veriyor.Bu yüzden filmi izledikten sonra videoya göz atmanız daha iyi olacaktır:)



Hayatta kalmak için kurulmuş bir düzen , o düzeni  bilerek ya da bilmeyerek devam ettirenler, iyi ve kötü tüm olanların aslında düzen tarafından belirlendiğinin altı çizilen , özgür irade denilen şeyin ne olduğuna ya da olmadığına gönderme yapılan ilgiyle izlediğim bir film oldu.Her vagon bir statü belirtisi. Kuyruk bölümünde yani son vagonda yaşayan insanların haklı adalet isyanının ne denli  manipüle edilebileceğini görmek mümkün film içinde.En can sıkıcı olan kısmı da bu zaten.


Trenin yapımında görev alan bir mühendis ve onun kızına öğretmeye çalıştıkları ve hedeflediği şey, 2 seçenek arasına sıkışmış olanlara hayır bir seçenek daha var dedirtiyor ve bu yüzden  umut veren bir yaklaşımı var. Ne yazık ki umudun alıcısı çok fazla olmuyor. Distopya olsada hikaye , yaşadığımız çağın zaten çok da farklı olmadığını fark edemeyen bizlere , biraz farkındalık hikayesi bu film.



***




VIOLET EVERGARDEN

DİZİ KONUSU:

Violet , asker olan Gilbert'e savaş makinası olarak kullanması için üst rütbeli ağabeyi tarafından verilmiş ,tam yaşı bilinmeyen bir kızdır.Hiçbir duyguyu bilmeyen , bu yüzden yüzünde tek bir ifade dahi olmayan ,iyi savaşmak ve emir alarak hareket etmekten başka bir şey yapamayan bu kızı Gilbert evine getirir.Onunla ilgilenir ve ona iyi davranan ilk kişi olur.Bir çatışmada kollarını kaybeden violet ,Gilbert'in izini kaybeder.Savaş biter ve protez kollarıyla Violet bir posta merkezinde mektupçu kız olarak çalışmaya başlar.Tek amacı kendisine Gilbert'in söylediği son sözün anlamı öğrenmektir.



DİZİ YORUM:

Bloglarda görüp izlemeye aldığım violet evergarden ; eternity and the auto memory doll anime filminden  şurada bahsetmiştim.Film de violet hakkında mektupçu kız oluşu dışında bir bilgi olmaması sebebiyle araştırmış ve sonunda filmin anime dizi serisinin devamında çekilmiş bir film olduğunu öğrenmiştim.Hikaye eksik kalmasın , Violet kimdir diye anime diziyi izlemeye aldım.

24 dk'dan oluşan 13 bölüm ve 32 dk'dan oluşan 1 ek bölümden (ova) oluşuyor seri.

Hiçbir duyguyu bilmeyen birinin yavaş yavaş türlü duyguları , çevresinde ki insanlar vesilesi ile ve pek tabi başladığı mektupçu kız işi ile öğrenişini , fark edişini izliyoruz dizide.Patronu Violet'e ; sen çocukluğundan beri ordudasın, yaptığın şeyler yüzünden yanıyorsun ama fark etmiyorsun,zamanla fark edeceksin diyor ve biz Violet'in anbean bu fark edişlerini izliyoruz.

Duygusal ve etkileyici bir anime.Çizimleri de çok çok güzel.Müziklerine bayıldım.Bölüm sonunda çalan michishirube'ye  ise kalbimi bıraktım.Kısa bölümler olduğu için üst üste izleyip 2 günde bitirdim.Bölümler duygusal olarak fazlasıyla etkileyici, 10.bölümün final sahnesinde ise farkında olmadan bıraktığım göz yaşlarımı uzun süre toparlayamadım.Evet, anime izleyip ağladım.Normal değil bu diye düşünürken aynı sahnede bir çok kişinin aynı tepkiyi verdiğin görerek , normal olduğuma dair teselli ettim kendimi :)

Çocukluk travmamız vardı zamanında şeker kız candy diye. Seneler seneler seneler sonra bir anime daha oldu.Geçmiş olsun :(



20 yorum:

  1. Yazın pek televizyon, dizi vesaire izleyemiyorum nedense :))
    Yine de aklımda dursunlar, çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şu sıralar izlemek dışında bir şey yapamıyorum, sıfır efor :) ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ben pek bi etkilenip beğendim.Siz de seversiniz umarım.

      Sil
  3. Bu ara anime izlemye takmış olabilirim bu animeninde konu güzel ayrıca bölüm sayısı da azmış. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animeye ben de takmış durumdayım:) Genelde filmleri seçiyorum.Bu anime , dediğim gibi izlediğim anime filmin başlangıcı olduğu için seçtim.Bölümlerin kısa oluşu da başka bir avantaj.Yine de devamı olsaydı dedim yer yer :)

      Sil
  4. snow piercer izliyom bugün herhalde 7. bölümü gelcek galiba. filmi daha güzeldi ama dizisi biraz yumuşak, filim daha sert :) violet i izlicem ben deee herhalde çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle demek , o zaman doğru yerden başlamışım :) izle deep, sonra filmini de izle ama dizi filmden çok daha etkileyici.Violet odaklı tamamiyle :)

      Sil
  5. Bong Joon Ho'nun filmiydi bu, dizisini de bende izlediklerimi bitirip izlemek istiyorum :D
    violeti de çok önerdiler ama psikolojim uygun değil hahahaha :D şeker kız candy gerçekten çocukluk travması , geçen anthony videosuna denk geldim bunalıma girdim resmen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. psikoloji uygunluğu şart ama yine de etkileyecek, kaçış yok:) gittiğiyle kaldı anthony :(

      Sil
  6. Listeme ekleyim teşekkür ettim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler o halde şimdiden:) beğenirsiniz umarım

      Sil
  7. Snowpiercer bu aralar çok konuşulan,tavsiye edilen bir dizi.Abartılıyor mu yoksa gerçekten abartıldığı kadar var mı bilmiyorum.Şimdilik listemde yok.Listem az kaldı bitiyor gerçi.O zamana kadar bi düşüneyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gibi filmden başlamayı bi düşünün o halde:) deep'in dediğine göre diziden daha güzel imiş film.Dizi şimdilik merak safhasında sadece benim için,öteye gidip gitmeyeceği meçhul:)

      Sil
  8. Snowpiercer dizisiyle ilgili yorumunuzun ikinci paragrafı benim şu sıralar kafamı meşgul konuların bir özeti. İnsanlar arasındaki çatışma en zor koşullarda bile kaçınılmaz olarak ortaya çıkıyor. Böyle olunca bunun sebebi üzerine yoğunlaşıyorum ister istemez.

    Özgür iradenin ne olup olmadığı, bireylerin haklı adalet isyanının manipüle edilmesi, gerçekten üzerinde derinlemesine düşünülecek konular.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi derinlemesine konular, cevapları olup olmadığı konusunda ben de karışığım çokça.

      Sil
  9. Snowpiercer filmini şimdi öğrendim ben de. İlgimi çekti, bakayım :)
    Violet'i de Akela'da görüp merak etmiştim, şimdi daha da merak ettim. Bu ay izlemeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil
  10. İlgimi çekti, zaten kısaymış hemen izlerim ben de. :) Ağlamak gayet normal, hatta ben animelerde daha çok ağlarım. Hele de Naruto' da ah ah. 😀

    YanıtlaSil