4/11/2020

I AM MOTHER - FİLM



FİLM KONUSU:

İnsan soyunun tükenmesinin ardından,bir droid tarafından yetiştirilen genç bir kız. Büyüdükçe dışarıya olan merakı artan,yaşamın olabileceğine dair kuşkuları oluşmaya başlayan bu genç kız,kapısına gelen bir kadın ile tüm kuşkularının peşine düşerken,bunca zamandır bildiklerini sorgulamaya başlar.


FİLM HAKKINDA ;

Bilim Kurgu gerilim filmleri sınıfında yer alan "I am mother"   1:53 dakikalık bir film.Film korunaklı bir makine  içinde yaşamını sürdüren bir genç kız,bir robot ve bunlara daha sonra katılacak yabancı kadın ile birlikte 3 oyuncuya sahip :)


İlk yarısı fazlaca durağan,ikinci yarısı biraz yükselen tempoya sahip ama genel olarak durağan diye tarifleyeceğim bir film. Yine de kendisini izletmeyi başarıyor.Ne olacak diye merak ettiriyor. Genç kızın droid tarafından yetiştirilmesi,tüm hayatının kapalı bir mekanda sürüp gitmesi fikri herhangi bir şeye gereksinim olmadan yeterince geriyor zaten izleyiciyi.Kanlı canlı bir varlık ile karşılaştığında ,ondan önce ben rahatladım :)


Bir robot düşünün ve o robotun mükemmel insanlığı oluşturmaya görevli olduğunu. İnsan ve mükemmellik ? İşte varın gerisini siz düşünün :)





YÜKSEK MİKTAR SPOİ İÇERİR !!!  (izlemeyenler uzak dursun :) )

!

!

!


Droid mother'ın başarısız olan çocuklarını yakıp yok ettiği gerçeği baya şok etkisi yaptı.Kızı sınavlarını geçemeseydi sonu tıpkı onlar gibi olacaktı.Öte yandan dışarıda yaşam olduğu umudu veren davetsiz misafirin,yalancı olduğu , dışarıda yapayalnız olduğu ve hayat denilen şeyin olmadığı da öyle.Yem olarak Droid anne tarafından dışarıya bırakılmış,sınavda başarısız olan çocuklardan biri olması ise şok seviyemi arttırdı.Bunca ağır tempolu filmden böylesi artistlik hareketler gelmesi sahiden güzel iş:)

Anne ve kızın giriştiği savaş anlaşma ile son buldu.Yeni bebeği anne değil abla yetiştirecek.İnsan geleceği ablanın elinde ama ya o bebek tıpkı öncekiler gibi sınavlarda başarısız olursa? Anne buna müsade edecek mi? soru işareti bende


Yetiştirilen tek şeyin mısır olmasını ilginç buldum..Alabildiğine geniş mısır tarlaları.Hoş ,misafir kadının evinin içinde konserve mısırları görünce Droid anne ile olan bağlantısını çözmem gerekirdi ama filmi izlerken bu detay pek bi önemli görünmedi:) Neden buğday değil mesela.Öyle ya yok edilmiş bir dünya var,hiçbir şey yetişmiyor ve devamlılık olsun diye ekilmeye başlanan ilk şey mısır.Bilmiyorum,belki çağrıştırdığı bir şey vardır zira okuduğum yorumların çoğu filmi Hristiyanlık ile bağdaştırmış ve ona atıf yapıldığına dair uzun uzun açıklamalar içeriyordu.Mevzu hakkında o kadar bilgi sahibi değilim , o yüzden bağdaştırma işini yapamıyorum :)





15 yorum:

  1. yarın izleyeceğim açıklama için sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi durağan sayılabilecek tempoya rağmen ilgiyle izledim ben.Siz de izlerken beğenirsiniz umarım:)

      Sil
  2. Çok az baktım robot bir annesi vardı kızın

    YanıtlaSil
  3. Filmi izledim çok farklı bir konusu var. Bilim kurgu filmleri favorimdir.

    YanıtlaSil
  4. Filme başlayıp ,tam o üçüncü kişi olaya girdiğinde sıkılıp bırakmıştım. Ama devamı ilginçmiş ,seyredeymişim keşke.Bazı filmler baştan sarmayınca devam edemiyorum.
    Mısır tarlaları olayı nedense uzay filmlerinde hep vardır.Bir işaret bir simge demek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyleyim:) bu film bir şekilde sardığı için devamını getirebildim.Çok fazla bilim kurgu izlemediğim için pek fazla bilgim yok,mısır olayı dediğiniz şekilde olduğuna göre vardır bir manası.

      Sil
  5. Konusu ilginç geldi, durağan olsa da merak ettim, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. ah bu filmi çok beğendim ben ama yani anne robot yüzünden, o derin :) konuları bilemem valla, hiçbirini düşünmedimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düşünen birilerinin yorumlarını okuduğum için istemsizce düşünmüşümdür belki :) :) mısır hariç:)

      Sil
  7. Listemde olan bir film, sayende hatırlamış oldum :)

    YanıtlaSil