6/21/2021

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 3



Görüp görüp geçtiğim ,ufak tefek ayrıntılar ile bir şekilde not ettiğim ve  aklıma düşünce   " dur bi izleyeyim "   deyip  , sonunda izlediğim kore dizileri ile geldim:) Hala eskilerden geliyorum . Ve sanırım bilindik ve   izlediğim oyuncuların dizilerine bilhassa öncelik veriyorum. 


Evet, listemde 4 dizi var.

  • my mister
  • don't dare to dream
  • descendants of the sun
  • hotel del luna


başlayalım :)


MY MISTER

2018 yapımlı 16 bölümlük dizi


Park Dong-hoon 40'lı yaşlarda, evli,çocuk sahibi , bir şirkette mesleğini yapan, etrafında ki çoğu insana göre iyi durumda olan ancak hayatın ağırlığı altında ezilen,her şeyi tek başına sırtlamaya çalışan, duygularını tek başına yaşayan, yaşama dair kendi tabiri ile ölmek üzere olan bir adam. Geçici işçi olarak işe aldığı Lee Ji-an , 20'li yaşlarda, kimseyle iletişim kurmayan, kaba davranışları olan , birinin ölümüne sebep olmuş bir kız. Şirket savaşları yüzünden Park Dong-hoon adına yanlışlıkla gönderilen  rüşvet ile bu ikilinin hikayesi start alır.


40'lı yaşlarda ki bir grup insanın hayal kırıklıkları, başarısızlıkları, üzüntüleri, hayattan bezmişlikleri, arkadaşlıkları, beklentileri gibi birçok insani tarafa tanıklık ettiğimiz dizi sade ve yalın olmanın ne denli güzel olabileceğini sermiş ortaya. Zor bir yaşam süren Ji-an , bir kulaklık ve telefon ile o sadeliğin içine sessiz , görünmez bir dinleyici olarak hem kendisini hem de izleyicileri dahil ediyor. Bu dahil edişte örselenmiş ruhu da farkında olmadan şifa bulmaya başlıyor. Bir adım ve bir nefes yaraların sarılmasına, hüzünlerin dağılmasına kapı aralayabiliyor.


Belli bir ağırlık ve tempoda giden dizi, telaşsız hali, soğuk renkleri ile hikayesinde uyum sağlıyor. Bu listede ki en iyi dizi .Hatta,  enler listesi yapılsa bu diziyi de listeye koymak  yanlış olmaz. 


Bu iki ost'yi  sevdim.





***


DON'T DARE TO DREAM

2016 yapımlı 24 bölümlük dizi.


Haber kanalında hava durumu spikerliği yapan , esasen haber bülteni sunmak isteyen ve bu isteğinden vazgeçmeyen Pyo Na-ri 3 senedir umutsuzca Lee Hwa-Shin'e aşıktır. Lee Hwa-Shin kanalda popüler , başarılı bir haber spikeri. En son yaptığı haberden sonra Tayland'a gider ve kanal için haberleri oradan yapar. Seneler sonra ülkesine ve kanalına geri döner. Onun en yakın arkadaşı ve sponsorluğunu yapan Go Jung-won'un ilgisini Pyo Na-ri çeker ve işler bu noktadan sonra biraz karışır.


Dizinin meme kanserine ve bilhassa erkeklerde ki meme kanserine dikkat çeken , ana hikayenin  içine güzelce  yerleştirilen bir yan hikayesi olması çok hoş. Platonik aşka düşmüş Pyo na-ri'nin , sevdiği adam ile  karşılaşmasında ve giderek aşkının gerçeğe, karşılıklı hale dönüşmesinde bu yan hikaye çok değerli ve keyifli katkılar sunuyor.


Başrol de ki kadın oyuncunun sanırım izlediğim 3.dizisi ve serüveni hiç değişmiyor. 

Eziklenen esas kadın karakter  her şeyi yapmaya canhıraş koşar, tüm hakaretlere , alaylara göz yumar çünkü mecburdur .Sonra arızalı esas erkeği çok fena dize getirir .Bu süreçte harcanan mükemmel ,efendi erkek  hayatına girmiştir ve esas kızımız  paylaşılamayan kadın konumuna zirvede yerleşmiştir:) evet, yine efendi adam harcandı dizide. Ama arızalı esas erkekler de öyle oyunculardan seçiliyor ki, harcananlara üzülemiyorsun pek :)


Bölüm sayısı fazla uzun. Gereksiz uzatmalar yerine , bölüm sayısı daha kısa tutulabilir ve çok daha hoş bırakılabilirdi. Yine de eğlenceliydi izlemesi:) Bu ost güzeldi, dizi ile özdeşleşti. Hatırlanırken biri ,  diğerini beraberinde getirecek hep :)




       ***



DESCENDANTS OF THE SUN

2016 yapımlı 16 bölümlük dizi


Askeriyede özel bir birlik olan alfa timi ile gönüllü doktor ve hemşirelerden oluşan sağlık timi ortak görev kapsamında , birleşmiş milletler denetiminde görev alır.Tim lideri Yoo Shin-jin ile sağlık ekibinin lideri Kang Mo-yeon görevlerinin zorlukları, dünya görüşlerinde ki farklılıklar sebebiyle bir araya gelemese de duygusal olarak birbirlerine yakındırlar. Birlikte görev yaptıkları süreç boyunca tereddütler, korkular ve verilen kararlar değişip, şekillenir.


En sağlam "Ölümüne kankayız"  modunda ki erkek arkadaş hikayesi ( bromance diyorlarmış ) burada da var ve bu durum oldukça keyifli, seyri hoş kılıyor diziyi, tıpkı diğerleri gibi ( bkz: goblin, eternal monarch ) .  


Dizide ki esas kız ve oğlanın hikayesinin yanı sıra yardımcı esas oğlan ve kız hikayesi de oldukça güzel. Yer yer öne bile geçtiler. Bölüm sayısı olarak da iyi. Ne eksik , ne fazla :). Ve ,finali doğru düzgün yapan kore dizi sayısı, bir elin parmağını geçmiyor.:)


***



HOTEL DEL LUNA

2019 yapımlı 16 bölümlük dizi


Hayaletlerin geçici konakladığı bir otel dolunay oteli . Otelin sahibi Jang Man-wol , yolu hata ile otele düşen bir ruh ile geri dönmesi karşılığında anlaşma yapar. Anlaşma, şimdilik çocuk olan oğlunun, 20 sene sonra Man-Wol'a verilmesidir. Ruh anlaşmayı kabul eder ve yaşayanlar dünyasına geri döner. Koo Chan-sung hayalet otelin yeni yaşayan müdürü olacaktır.


Keyifli ve fantastik bir kore dizisi. Bö'öö yapan hayaletleri en korkunçsuz halleri ile bu dizide izledim . Man-wol şahsına münhasır bir karakter. Bol bol Go Moon-Young ( ıt's okay to not be okay )  ile karşılaştırılmalı, eşleştirilmeli videolarına denk geliyordum.Çatlaklık, arızalık,cadılık, güçlülük vs. sıfatlar eşliğinde. Go Moon-Young üst leveldir, Man-wol yanında  zararsız ve normal  kalıyor :)


Son bölümlere geldikçe duygusallık arttı haliyle. Neticede ölüler ve yaşayanlar dünyası diye bir arada olması mümkün olmayan bir hikaye. Arada kalanlar vesilesi ile bir miktar yoldaşlık yapılıyor ve sonunda bilindik sona doğru gidiliyor. Goblin gibi ağır vurmuyor en azından :)


***

14 yorum:

  1. Hayret bu dizilerin hiç birini izlememişim. :) Tanıtım için teşekkürler. Don' t Dare to Dream' de oynayan kadın gerçekten de hep o tür rollerde oynuyor. En sevdiğim Koreli kadın oyuncu diyebilirim. Çok başarılı. Bu diziyi de not alayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok dizi var ki :) haliyle gözden kaçıracaklarımız olacaktır.Ben beğenip beğenmemek arasında kalıyorum oyuncu için ama seçtiği işler güzel çıktığına göre işin sırrını çözmüş:)

      Sil
  2. Kore dizileri, animeler... Bir türlü giremedim bunlara:-)) Ama çok takip eden var ve sanırım keyifliler.. Mutlu haftalar dilerim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mu takip eden var yoksa çok mu görünürler,bu yüzden çok algısı var bilmiyorum açıkçası:) etrafımda tek bir kişi bile ilgi duymuyor hatta bu ne diye ufaktan dalga geçiyor.Zevkler-renkler deyip pas geçiyorum:)

      Diziler çoğunlukla pembe masallar tarzında .İyiler,aşklar hep kazanır.Kötüler muhakkak kaybeder.Gerçekten uzak kalmak ve pembe umutlar icin güzel seçenekler kore dizileri :)Ayrıca keyifli ve neşeli birçok öğe barındırıyor.Kafa boşaltmak için ideal.Hos,annem benim yüzümden birkaç bölüme maruz kalmak zorunda kalınca," başım şişti artık,kapat şunu" moduna girdi :) Tabi ben uzun zamandır korece duymaya aşina olduğum için çok normal geliyor,türkçe isitmek kadar kolay :)

      Kadınlar için çoğunlukla uygun gibi geliyor , izlediğim dizilere istinaden :)

      Anime dünyası biraz karışık.Dizi formatları pek benlik değil ama sinema olanlar arasında sahiden çok iyi olanlar var.

      Mutlu haftalar dilerim ben de :)

      Sil
  3. Henüz kore dizisi izlemedim ben. Neden bilmiyorum hiç niyetlenmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat çekici gelmemiştir muhtemelen.Başlangıç biraz tereddüt ettirebilir.Ben de böylesi bir süreç vardı.Sonra bir şekilde başladım.Hem de dönemin en iyisi ile.So Ji-sub 'un Misa'sı ile.( i'm sorry i love you ) Kore dizileri içinde külttür.Sonra da en iyileri ile devam edince( Hyun bin 'in Secret Garden'ı) devamı hep geldi. :)

      Sil
  4. hotel del luna yı izlemiştim keyifle :) korelilerin de en sevdiği dizilerden bu :) descendants ise klasiklerden olmuş artık izlicem ben de işallah :) ilk iki diziyi de izlesem iyi olacak, en üstteki fotideki kızı da izledim dizilerde, severim, my mister i izlemeli herhalde özellikle :) eskilerden izlemeyi düşündüğüm bir de rooftop prince var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimde ki kız moon lovers'ın da esas kızı. Aynı zaman da hotel del luna ve my mister'in de esas kızı :) descendants of the sun dediğin gibi, izlemeyene cık cık cık yapıyorlar kıvamında :) keyifli seyirler şimdiden.

      Sil
    2. ay tabiii IU o de mi oooo çok severim tabii :) luna yı da severim de moon lovers benim için kore top 10 da :) ya çok dizi izleyince kore, isimler yüzler karışıyor, bu nedenle başladım liste yapmaya yeni, izlediğim kore dizileri ve o dizilerdeki başroller diye :) liste yapınca mr queen deki kızı 7 dizide izlemişim, dizi seçerken oyuncuya bakmasam da demekki sevdiğim tür dizilerde oynuyor :) bazı oyuncular öne çıkıyor liste olunca, park seo joon, lee jong suk, bunları seviyom demekki, IU daaa :)

      Sil
    3. İsimleri bilmiyorum ben de :) ama şu oyuncuyu şu dizide izledim diye net kafamda:) basroller kaçmıyor , yan roller ise zaman alıyor biraz:)misal sesnin son dizi listenin içinde ki dizide ( doom at your service) basrol cocuk nerden tanıdık geliyor diye soylenirken master's sun dizisinde ikinci adam olarak izledigimi hatırladım, gecikmeli olarak :) IU ismi en kolay olduğu için o hiç karambole gitmiyor :)

      Sil
  5. Bir ben sevemedim bu dizileri :)) Bir Kore kanalı vardı bir ara bizde çekerdi. Sanırım adı Arirand gibi bir şeydi. Yanlış da olabilir^^ Ingilizce alt yazılıydı. Ara ara bakardım. Bir romantik pembe dizisi vardı. Kore dizileri moda diye ben de önyargılı olmamak adına diziyi seyretmeye başladım. Bir hafta geçti başrol kız ve erkek oyuncuyu diğer oyunculardan ayırt edemedim 🙈 Merdivenden çıkan kız ile kapıdan giren kız hep aynı geldi. Bir kız ve bir erkek oynuyor gibiydi. Ne yaptıysam olmadı. Bıraktım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatalı dizi seçimidir belki:) keyifli ve hoş diziler var :) Begeni meselesi sonuçta.

      Sil
  6. Descendants of the Sun dışındakileri izlemedim henüz. My Mister ve Hotel Del Luna'yı merak ediyorum. My Mister için olan yorumunuzu okuduktan sonra hemen izlemek istedim. Bu aralar dizi arayışım vardı, şans verebilirim. :))
    Yorumunuza sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ben pek bi beğendim my mister'i ,siz de beğenirsiniz umarım.Keyifli seyirler şimdiden.

      Sil