6/26/2021

BU SAATTE


 

Orta okulda ki türkçe derslerimizde, kitapta yer alan bir şiiri işlediğimiz vakit, öğretmen " şairin başka hangi şiirleri var ,yazıp gelin, okuyacağız"  diye ödev verirdi. O yaşlarda şiiri anladığımı ve sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Yine o dönemler özentiliğin getirisi olarak kızlar arasında pek popüler olan  akrostişe merak salıp "heeeyyy ben de şiir yazıyorum" kafasına erişmiş olmam mevzu dışı elbet.

Komşudan, sağdan soldan tek tük bu ödevlerimi yapmaya çalışırken , sonunda bir yerde tıkandım elbet. Hal bu olunca babam  sahafa gidip mevzuyu anlatınca, evimize giren ilk ve tek şiir kitabını edinmiş oldum. İsmi de Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi- Mehmet Fuat. Ödevler daha kolaylaştı , hatta sınıf arkadaşlarıma bile fayda sağladı. 


Gel zaman git zaman çokça bilinen bir eylem biçimi kazanır oldum. Hani şu sayfayı rastgele aç ve oku eylemi. Farklı durumlar için farklı seçenekler var elbet ama ben çoğunlukla bu eylemi , elimde ki bu kitap ile gerçekleştiriyorum. Bilhassa iyi hissetmediğim, neşe ve sevincimin bana sırtını dönüp uzaklaştığı anlarda. Bu gün de sebepli- sebepsiz  böylesi garip  duygular içindeyim. Aldım elime kitabı ve açtım herhangi bir sayfasını. Suat Taşer karşıladı beni. İlk sözleri  şu oldu;


"Bu saatte

kapım vurulabilir

kurduğum hayalin gördüğüm düşün

hesabı sorulabilir"


sonra da


"sen düşünür durursun

ben şiir yazarım

bu saatte" 

 

-bu saatte (1950)-

 

diyerek veda etti.  Daha sonra da beni buraya itti :)


Sizler nasılsınız bu saatte ? 






12 yorum:

  1. Şiir güzelmiş. Bazen ben de kitapları rastgele açar bakarım şansına ne çıkacak diye. :)
    Bugün köydeyim, hava alayım diye geldim ama içim sıkıldı. Başım ağrıyıp duruyor, kalabalık. Bir daha pek gelmem herhalde. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğumuz yapıyoruz sanki :))

      Geçmiş olsun.İstenildiği gibi olmayınca keyifsizlik oluyor haliyle :(

      Sil
  2. Aslında şiir kitapları için belki de en mantıklı okuma şekli bu olabilir:-) Sonuçta bir roman yada hikaye değiller, ruh halinize göre, aç bir sayfa ve oku:-))

    Bu saatler aşırı sıcaktan dolayı çekilmez bir halde.. ne yazık ki... Mutlu pazarlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı fikirdeyim :)

      Çekilmez sıcaklara ütü ilsle eşlik yaparak çepçekilmez hale dönüştürüyorum :(

      Mutlu pazarlar:)

      Sil
  3. bu saatte bol sütlü neskafe içerek maraşlı yı bekliyorum, çok heycanlı dizi yaa :) şiir çok güzelmiş, suat taşer i duydum, türk tiyatro tarihini okurkene :) tiyatro yazarısı :) memet fuat önemli bir eleştirmen, heey nazım ın oğlu o :) böyle anıları hep yaz sen noluur :) bu anıları öykü gibi yazıyon edebiyat gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun :) ben de birazdan çay ocağa koyup akşam faslını açacağım:)
      Ben koptum maraşlı abiden ama maraşlı abinin maraşlı çıkmadığını biliyorum. İzleyecek bi si yok, du bakayım ben de bugün ki bölüme:)

      Verdigin bilgileri de yeni öğrendim, sağol deep :)Aklıma düştükçe yazarım bol bol, onlar blogda lokomotif görevi yapıyor tıkandığım yerlerde

      Teşekkür eder ve huzurlu akşamlar dilerim.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Şiirden küçük birkaç dize bu sadece.Evet, hoş bir şiir:)

      Sil
  5. Eskiden evlerde internet ve bilgisayar olmadığı için böyle ödevleri yapmak için kütüphaneye giderdik. Çok severim kütüphaneleri. Ödevim olmasa bile her hafta kitap almak için giderdim. Ödevim olunca da aradığımı bulana dek karşıma çıkan başka başka bir sürü şeyi okur, yeni şeyler öğrenirdim. Yazınız sayesinde yine o kocaman rafların arasında zevkle gezermiş gibi oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane koluydum orta okulda.Okul kütüphanesinde görev alır ve bolca faydalanırdım ama şiir kitapları hiç yoktu.Okul dışındaki kütüphanelerin işlevinden de bihaberdim.Büyük Larousse'ydi sanırım evimizde olan, onlardan çokça faydalandım.Resimden aldığım dönem ödevlerim için bile.Orada ki resimleri ödev kapsamında taklide çalışmıştım:) Şimdi her şey el altında.Her türlü bilgiye erişim çok kolay.

      Ben teşekkür ederim.İyi hafta sonları.

      Sil
  6. Çok güzel bir şiir, not aldım :)

    YanıtlaSil