2/01/2021

MİNİ DİZİLER

 


Adı üstünde işte hem mini hem de dizi :) Öyle uzun soluklu işlere gelemiyorum zaten, izlediğim genelde 20 bölümlük diziler oluyordu, istisnalar hariç. Onlara da hiç mi elim gitmiyor şu aralar, uygun modda değilim. Film desen cıkkss, birkaç tane aldığım notlar var ama film izleme isteğim de sıfıra yakın. Ben de bir vakitlerdir köşelerde duran mini dizilere bir uğrayayım dedim. Başlıyor ve bitiyor, temiz iş. Sabırsızlık belirtisi hep bunlar :)

En kısası 3, en uzunu 6 bölümden oluşan diziler şöyle;


  • and then there were none
  • the lost room
  • the great expectations
  • state of play
  • tess of the d'urbervilles




AND THEN THERE WERE NONE

2015/ gizem


Agatha Christie 'nin  aynı adlı romanından ( ten little niggers) uyarlanan 3 bölümlük BBC dizisi. 10 kişi çeşitli sebeplerle adada ki bir eve davet edilir. Ev sahipleri misafirlerinin karşısına çıkmaz, evin hizmetlileri gerekli yönlendirmeleri ve ikramları yapar. Akşam yemeğinde gizemli ev sahipleri ile buluşmayı  bekleyen misafirler evin içinde yankılanan bir ses duyarlar. Bu ses, her birinin çeşitli suçlarla itham etmektedir. Sesten sonra evin içinde cinayetler ve gizemli olaylar peş peşe gelir. 


Soluksuz izlenen ve kesinlikle enfes bir mini dizi. Gerim gerim de geriyor :) Agatha kitaplarını hiç okumamış ben pek bi merak içine düşmüş bulunmaktayım. Hikaye, çekim, renkler, anlatım ve final çok iyi.  Önce mevzuyu çözdüm, sonra çözdüğüm mevzu yalan oldu, en son çözdüğüm mevzunun oyununa düştüğümü gördüm. :) 


***


THE LOST ROOM

2006/bilimkurgu


İşlenmiş bir cinayetin izini süren dedektif , fizik kurallarına aykırı bir olayın içinde bulur kendini.Eline geçirdiği bir anahtar ve bu anahtarın açtığı kayıp bir oda vardır. Anahtarın varlığından haberdar olanlar ve hatta gizli bir örgütün (kabala) müritleri de anahtarın peşine düşerler. Küçük kızını bu olaylar yüzünden kaybeden dedektif, onu bulabilmek için anahtar gibi farklı güçlere sahip olan eşyaları da aramaya başlar.


6 bölümden oluşan bilimkurgu dizisi hem akıcı hem de seyri keyifli bir dizi. Çocukluk hayalim film olmuş resmen :) ben de küçükken , evimin duvarında gizli bir kapı olduğunu ve bu kapıdan istediğim her yere ışınlanabildiğimi düşlerdim. bir de gece olacak muhakkak çünkü sabah annem babam beni yatağımda bulacaktı, yoksa kızarlardı bana. Onlar fark etmeden  ben dünyanın her yerini bi görüp gelecektim :) 


***


THE GREAT EXPECTATIONS

2011/dönem


Charles Dickens'ın aynı adlı romanından uyarlanmış 3 bölümlük BBC dizisi. Yetim kalan küçük bir çocuk,  ablası ve eniştesi ile yaşamaya başlar. Soylu ve zengin bir aileye mensup tuhaf bir kadın (Miss Havisham) ,  kızı ile vakit geçirmesi için bu yetim çocuğu belirli zamanlarda evine uğraması için tutar. Zamanla çocuk yeni tanıştığı bu hayattan etkilenir ve farklılaşmaya başlar. Kadın bu iki çocuğu farklı amaçlar ve duygular doğrultusunda kullanıp eğitirken ,  artık genç bir adam olan bu yetim çocuk  büyük umutların öznesi olmuştur.


Temposu düşük , hikaye orta karar nazarımda ama miss havisham'ın kendisi ve evi buram buram küf kokusu getiriyor :) Hikayenin en ilginç karakteri ve hikayesi kesinlikle Havisham.


***


STATE OF PLAY

2003/drama


6 bölümlük BBC dizisi. Parlamento üyesi ve aynı zamanda enerji konusu ile ilgili bir çalışmayı yürüten siyasetçinin,  çalışma arkadaşlarından bir kadın kazada ölür. Ölen kişinin bu siyasetçi ile birlikte olduğu ortaya çıkar ve manşetler atılmaya başlar. Bu siyasetçinin eski bir gazeteci arkadaşı ile yolu da bu vesile ile yeniden birleşir . Aynı gün öldürülen bir gencin hikayesi, ölen kadının hikayesine temas edince gazeteci işin peşine düşer. Siyaset, polis teşkilatı, basın-yayın, büyük şirketler arasında ki  karmaşık olaylar, birbirleriyle bağlantılı karmaşık ilişkiler. Temposu yüksek bir dizi. Bir adet James McAvoy da var dizide :) 


***


TESS OF THE D'URBERVILLES

2008/drama

Thomas Hardy'in aynı adlı romanından uyarlanan 4 bölümlük BBC dizisi.Bölge papazı, fakir bir ailenin babasına  çok ünlü ve soylu ,eski bir aileden (D'Urbervilles) geldiğini,  soylu bir aile mezarlığında yatmakta olduklarını, aynı soyadlı zengin, tek bir kişinin hayatta kaldığını söyleyince bu fakir aile evin en büyük kızı Tess'i ( 17 yaş)  onlara akrabalık talebinde bulunması için gönderir. 


Temposu düşük olan dizi Tess üzerinden dönemin , toplumun, kilisenin kadına bakışını anlatıyor.Acıların kadını misali (yeşilçamvari) başına gelmeyen kalmadı Tess'in.  İç bunaltan  ,ortalama sayılabilecek türden bir dizi.



16 yorum:

  1. Valla hocam, uzunca bir süre evde olduğumuz için bende dizi filmlere sardım ama artık bir noktadan sonra da insan seçici oluyor izlediklerinde bir de hızlandırarak izleme başladı sıkılıyorum ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Skip at faslını ben de yapıyorum dizi izlerken bazen ve bu yaklaşım yeni değil:) Konusunu hoş bulup, beğenisi çok olan dizilerde dahi bölüm sayısını görüp hızla kacmışlığım var.Seçicilik had safhada velhasıl.

      Sil
  2. oooooo yaaaa bunları duymadıydım yaaaa çok iyi ettin yazmaklaaa ve hepsini izlicem önceee tess, kitabını okudum müthişti, filmi de müthişti, demek mini dizisi de vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BBC kitap uyarlamaları yapıyor diye önceliği ona verdim :) Tess'in filmi var demek, müthiş dediğine göre bi ara bakmak lazım o halde, dizi orta karar benim için. Listemde ki en iyisi benim nazarımda ilki, Agatha'nın :)

      Keyifli seyirler şimdiden😊

      Sil
    2. 10 küçük zenci nin filmi de çok iyiiii :) tess filmi de iyi tabii ama romanı da oku asıl, thomas hardy yaaa bir tanelerdeeen :)

      Sil
    3. Agathayı listeye aldım, bu amcayı da degerlendireyim bi o zaman :) Film cepte o vakit, dizi çok çok iyiydi.Teşekkürler :)

      Sil
  3. bu yazı tam bana göre. zaman ksıstı olunca dört beş sezonluk diziler gözümü korkutuyor. hem de klasikleri konu etmiş. hem kısa, hem edebiyat var içinde, hem de bbc olunca kalitelidir. bir taşla bir dolu kuş. emeğine sağlık, çok teşekkür ederim bilgiler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Keyifli seyirler şimdiden.

      Sil
  4. Mini dizileri seviyorum. Sezonlar arttıkça konu abuklaşıyor bazen. Bakayım bunlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezon işi sıkıntılı, dediğiniz gibi abuklaşıyor arttıkça. Derli toplu birkaç bölüm ya da tek sezon ideal dizi işinde.

      Sil
  5. pandemi çok geçmiş olsun yaaa.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir paylaşım teşekkürler. Mini dizileri seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. Mini dizileri izlemeyi seviyorum, bunlara denk gelmemiştim ama daha önce, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli ve kolay oluyor izlemesi mini dizileri.

      Sil