2/20/2021

AŞKIN GÖZYAŞLARI 2 ,HZ.MEVLANA - KİTAP

 


KİTABIN ARKA KAPAĞINDAN

Şems'in o son mektubu sonrası ne vakittir baygın halde yattığını bilmeyen Mevlânâ , yatağın içinde doğrulur. Kurumuş bir dal gibi düşer yana kolları. Avucundaki mendile bakar, Şems'in kan izleri hâlâ tazedir zümrüt yeşili mendilin ucunda. " Yusuf gibi kuyuya mı attılar seni, güneşi gökten koparıp hançerleyen kim ? Bu nasıl sır, adım atanın göğe yükseliyor feryadı. Bu nasıl bir gömlek, kim giyse gözlerine kan iniyor." Kendine gelen Mevlânâ bir nara atar: " Allah'ım , acılarımı örtme! Bu aşkı, bu dostluğu bize çok gördüler Şems'im. Ah, neylersin ah! Ey yaralı gönlüm , gecelere bu dilimi lal et. Silinsin aşk künyesinde ismim, ister cemal yaz, ister celal et. Ölüm bize tez gelir Şems'im, ha hançer ile gelsin ha can dediklerimiz cellat olsun."


KİTAP HAKKINDA

"Aşkın Gözyaşları " serisinin 2.kitabı olan Hz.Mevlânâ romanı 260 sayfadan oluşuyor. Birinci tekil kişi anlatımı mevcut .Çocukluk yaşantısından, Moğol istilası yüzünden göçmek zorunda kalışından, Konya'ya yerleşmesine, hayatına giren insanlara, ağırlıklı olarak Şems ile bir araya gelişine ve aralarında olan muhabbete , ölüm anına kadar  aktarılan bir hikaye mevcut.


Romanlaştırılmış bu hayat hikayesinde yazarın kullandığı dil akıcı ve şiirsel. Bazı bölümlerde, bilhassa Şems'e dair muhabbetini anlattığı kısımlar bu şiirselliğin en kuvvetli olduğu kısımlar. Etkileyici bulduğumu söylemeliyim. Okuyuşu oldukça keyifli ve cazip kılıyor bu anlatım tarzı. 


Bahsedilen aşkı (Şems ile olan fasıllar) anlama hususunda yetersiz kaldığımı söylemeliyim. İlahi aşk kavramına dair bildiğimi söylediğim şeyler (kitaplarda tarif edilme şekilleri vesilesi ile, bunlara "bilmek" demek ne denli doğru onu da bilmiyorum ) anlamlandırma ve anlama hususunda yardımcı olmuyor zira. 


Konu başlıkları hep bir özlü söz ile başlıyor. Muhtemeldir ki Mevlânâ 'ya ait sözler. Kitap baştan aşağı altı çizilecek söz ve cümleleri taşıyor bünyesinde.


Sözün özü kitap beklediğimden fazlası oldu benim için. Serinin ilk kitabını alma niyeti ile gitmiş, kitapçıda bulamayınca bu 2.kitabı almıştım. İlk kitap olan Şems Tebrizi'yi de edinip okuyacağım .Bu arada seri 5 kitaptan oluşuyor. Onlara da bakmak lazım bana göre :)


16 yorum:

  1. Şemsi Tebrizi'nin bir lafı var, hayatımda bir kere kullanmak lazım oldu o lafını. Bir daha da unutmadım. :D Grisi yoktur aşkın... diye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamak ve yaşamak aslolan olsa gerek, varsayımlarla bir yere kadar :) güzel sözmüş.

      Sil
  2. okumadım ama çok ünlüydü bu kitaplar bir ara ama okuyabilirim tabiii :) şems i severim tabii mevlana yı da :) bugün "yüreğimin iklimi" arkadaşımız da ilk kitabı yazmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gördüm yazısını.Serinin 3.kitabına dair paylaşımını da okudum :) Bir ara herkes Mevlana kitapları yazıyordu, açıkçası rant kapısı gibi görünüyordu o hal. Çokça önyargı olmuş olabilir tabi :) Bu kitabı sevdim, popüler olmayı hak etmiş diyorum şimdik :)

      Sil
  3. Bu serinin tüm kitaplarını okumuştum, hepsi birbirinden güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel:) Bu olumlu dönüşler merakımı daha çok cezbediyor, teşekkürler:)

      Sil
  4. AAAA aşırı merak ettim teşekkürler listeme alıyorum hemmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, keyifli okumalar şimdiden.

      Sil
  5. Şems in öldürüldüğünü öğrendiğimde şok olmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seride kısa bilgi olarak geçiyor, ilk seri daha detaylıdır diye tahmin ediyorum.

      Sil
  6. Benim seride bu kitap yok birine vermıs olabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi okuma listenize almışsınız,takipteyim:) sizdekiler ilk baskı sanıyorum.Kapaklar farklı zira.

      Sil
  7. Başlayıp bitiremediğim serilerden :) bir seriye sadık kalamıyorum daha doğrusu
    "..karanlığına sakladığında göz/lerimde bir
    avuç güneşle geleceğim seni aydınlatmaya."

    Cümlelerini not ettirmişliğim var alıntı defterine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri okumasına hiç baslamadim , nasıl bir deneyim olurdu bilmiyorum bu yüzden.fakat bu seri birbirinin devamı niteliğinde değil gibi zira Şems'in ölümü bilgisi ile hatıralara dönülüyor ve çocukluk anı ile başlıyor anlatım.Bu da her kitabın küçük temaslar dışında ayrı ve bağımsız olduğu fikrini oluşturdu bende.

      Sil
  8. Seriyi okumuştum ve harikaydı. Yazara hayran kaldım. Mevlana ve Şems' i anlatan diğer ünlü yazarlardan kat kat başarılı buldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmetse okuyacağım ben de , Tebrizli Şems ve Yunus Emre önceligim.

      Sil