3/08/2021

İZLEDİKLERİM - FİLM SEÇKİSİ

 


Bir karışık film listesi ile merhaba yeniden. Bu liste 3 animasyon film, 1 seri film (daha tamamlanmamış bir seri) ve 1 iran filmi içerir. :)


ATEŞBÖCEKLERİNİN MEZARI (HOTARU NAO HAKA) - 1988

animasyon/dram/savaş


Otobiyografik romandan uyarlama animasyon film, 2.dünya savaşında yetim kalan iki kardeşin hikayesini anlatıyor. Yaşça büyük olan erkek kardeş, küçük kız kardeşinin sorumluluğunu üstleniyor. Yetim ve kimsesiz kalmanın , savaş kadar yıkıcı ve can acıtıcı olduğunu gösteriyor. Yazar Akiyuki  Nosaka, kız kardeşinden özür dilemek amacıyla yazmış romanı, yönetmen  Isao Takahata da bu romanı ekrana uyarlamış. Savaşın acımasızlığına dair birçok manzara yer alırken, bu iki kardeşin sıcacık ve  hüzünlü öyküsü de yumru gibi oturuyor insanın içine. Finalde tutulamayan gözyaşları hediye ediyor film. Ciddi ciddi iç çektim yahu :( .Film bitti, ben hala iç çekip gözyaşlarıma engel olmaya çalışıyordum.  Birazcık da hastaydım, tetikledi mi iyice duygusallığımı ne yaptı, hiç bilmiyorum.  

2005 yapımlı filmi de mevcutmuş bu animasyonun.

***


DÜNYANIN BU KÖŞESİNDE ( IN THIS CORNER OF THE WORLD) - 2016

animasyon/dram/savaş


2.dünya savaşı , yer Japonya.Savaşın etkileri, getirileri, sebep oldukları, zorlu yaşam koşulları hikayede akarken, küçük bir kız çocuğunun bu süreçte yetişmesi, evlenmesi ,aşık olması,  yeni ailesi ve devam edegelen sosyokültürel yaşantı anlatılıyor. Suzu'nun hikayesi , samimiyeti ve sıcaklığı ile tebessüm sebebi ama savaş etine kanına değmeye başladığında bir çok hüznü de getiriyor beraberinde. Onca acıya karşın finalde aşılanan umut, savaş sonrasına dair yeşertilen umudun göstergesi adeta.



***


AŞIRICILAR (KARİ GURASHİ NO ARİETTİ) - 2010

anime


Aşırıcılar denilen küçük canlılar, insanlardan gizli bir yaşam sürmekteler. Arietti yaş günüyle birlikte , babası gibi aşırıcıların yaptıkları işleri yapmaya başlayacaktır. Saklandıkları evin sahiplerinden (hasta bir çocuk) biri yaşamak için gelir ve Arietti ilk aşırıcılık görevinde bu çocuğa yakalanır. İkili arasında ki dostluk ve aşırıcıların dünyasına dair anlatılan hikaye, hayal gücüne olumlu manada hizmet etmekte. Her yerde aşırıcı arayabilirsiniz bu animeden sonra :) (bkz. uslu bir çocuk olursanız, şirinleri görebilirsiniz) . Finali sönük bulduğumu söylemeden geçmeyeyim. Hikaye garip bir şekilde "havada kaldı" hissi verdi.



***


FANTASTİK CANAVARLAR ;

FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM - 2016

THE CRIMES OF GRINDELWALD - 2018


Harry Potter evrenine dair filmler varmış ya :) Bilinçsiz bir şekilde serinin ikinci filmini açmış ve harry potter'a özenmişler, çakmasını mı yapmışlar  diye bakınmıştım. Sonra bir baktım Dumledore, Hogwards, Minerva isimleri dönüyor, Merlin'in sakalı aşkına :) İşte ondan sonra nedir diye baktım .Rowling abla Harry Potter dünyası ile bir şekilde bağ kuran bir dünya daha oluşturmuş ve bu dünya ekranlarda yer alır olmuş.Ne yaptım, seriyi baştan aldım ve izledim.


2 filmden ibaret şimdilik seri. Fantastik Canavarlar nelerdir ve nerede bulunurlar ile Grindelwald'ın suçları. Öğrenciler yok bu dünyada, seherbazlar, onların görevleri ve canavarlar var. Bürokratik işler :) Canavarları tehdit olarak gören konseye karşın onları korumaya çalışan, onlar hakkında kitap yazmaya çalışan Newt Scamander var.Bir nevi seherbazların Shorlock Holmes'u diyebiliriz zira bir şeyleri açığa çıkarma hususunda onun yardımına başvuruyorlar. Grindewald da bu dünyanın en meşhur suçlusu, peşinde olduğu bir şeyler var. Fantastik hikayeler ve Harry Potter evrenine merak duyanlar için izlenebilir ancak bir Harry Potter serisi olamamış filmdir. Zilyonuncu kez tekrarlarını izlediğim Harry Potter'a karşın, bu serinin filmlerini 1 kerecik izlemek yeterli gelmiştir bana :) .Serinin 3.filmi yoldaymış,onlara da bakacağım. Bu iki filmden daha iyi olursa devam filmleri , fikrimi yeniden gözden geçirebilirim :)


***


KİRAZIN TADI (TA'M -E GILAS) - 1997

dram


İran yapımı , ödüllü film. Bedii adında bir adam, arabası ile Tahran sokaklarını arşınlar sürekli. İntihar etmeyi planlayan  adamın amacı kendisine yardımcı olacak bir çift el bulmaktır. Bu arayışında 3 kişi ile ayrı ayrı araba yolculuğuna çıkar ve konuya dair aralarında sohbet geçer.


Fazlasıyla ağır (çok bi ağır)akan bir film.Kolay tercih edilmeyebilir. Ben , hakkında olumlu birkaç yorum okuyunca izlemek istemiş, bu nedenle listeme eklemiştim. Açıkçası izlediğim iran filmi olan Altın ve Bakır'ın ( tık,tık )  üstüne , seyri ve duygusu güzel ve hoş olan bir iran filmine henüz rastlamadım. Bir de sosyal hayata dair kapı aralayan A separatıon (tık,tık  ) dikkat çekiciydi. Diğer izlediklerim de ilginç bulduğum yanlar olsada geneli itibariyle izlerken etkilendiğim ve keyif aldığım filmler olmadı. Kirazın Tadı da yine hoş bulduğum ayrıntılara rağmen geneli itibariyle memnun eden bir film olmadı.  Hatta ilk kez kardeşim, benle mecburi bir İran filmi izledi(bu film). Onun yaptığı yorum şu ; abla, bir buçuk saatimi boşa yedin, kendine bunları izleyerek eziyet yapma :)


En son karşılaştığı adam ile (bir Türk)  Bedii'nin sohbeti en ilginç olanı. Hoş, Bedii sohbet konusunda ketumdur, sadece ihtiyacını karşılayacak biri bulma peşindedir ve konuşmaları da bu eksen üzerinde devam eder, onun sorununa, kimliğine, yaşantısına dair en ufak bir bilgi yok, yapmak istediği eylem ve hayata devam etme isteğinin zerre kadar olmadığı vurgusu var ama sonda ki adam, sen konuşmayacaksan ben konuşmaya devam edeceğim deyip, en dikkat çekici sohbeti gerçekleştirir. Öyle ki Bedii'de bu sohbetin yansımalarını görmek mümkün. Bu arada film de kiraza dair hiçbir şey yok. Dut var sadece :) bir de toprak, tozunu taşını oturduğunuz yerden hissetmenizi sağlayacak kadar çok toprak.


Daha önce yapmış olduğum karışık film listelerine(animasyon, savaş, drama, iran filmleri, kısa filmler, kadın temalı filmler ) aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.


BİRKAÇ SEÇME FİLM

BİRKAÇ SEÇME FİLM - 2

BİRKAÇ SEÇME FİLM - 3

BİRAZ FİLM



17 yorum:

  1. Özellikle animasyonlar çok hoşuma gitti. Hepsini listeye aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversiniz umarım, keyifli seyirler şimdiden.

      Sil
  2. Fantastik Canavarlar Nelerdir Nerelerde Bulunurlar ve Aşırıcılar filmlerini izlemiştim. Diğerlerini hiç duymamıştım. Bir kaç İran filmi izledim. Genelde beğenilir ama beni pek sarmadı açıkçası. Diğer filmleri de listeme alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatsal filmler kapsamına giriyor sanırım, galiba :) bilmiyorum bu sanatsal filmler nasıl oluyor :) diyenlerin, dediklerini diyorum sadece. Filmler oldukça ağır ilerliyor, bu kısmı sorun etmiyorum pek ama film bitiminde tatmin olmamışsam izlediğimden , o ağır ilerleyiş rahatsız edici hale dönüşüyor.Bunun için mi serzenişleri:) Google amcada ilk sırada yer alanlara bakmadım henüz.Bakır ve Altın izlediklerim içinde ruhuma en çok temas edendi.

      Keyifli seyirler şimdiden:)

      Sil
  3. İlk 3 anime film çok çok çok güzel özellikle ilki harika. Güzel film seçkisi olmuş

    YanıtlaSil
  4. isimleri okurken aklıma düştü, şu film isimlerini önümüze koysalar hangisi iran deseler doğru tahmin ederiz.

    YanıtlaSil
  5. teşekkürlerr bizimle de paylaştığınız içinn :)

    YanıtlaSil
  6. İlk üçü benim de izlemek istediklerimden :) Yorumundan sonra ilk ikisine öncelik verip aşırıcıları sonraya atacağım sanırım :D

    YanıtlaSil
  7. Ateşböceklerinin Mezarı'nı annemle beraber izleyeceğim, öyle bir şey söylemiştik uzun zaman geçti aradan, güzel hatırlatma oldu bana da. ^^ Fantastik Canavarlar serisini de ne seviyorum ne sevmiyorum ben de karar veremiyorum. Çabuk unutulan klasik popüler kültür filmlerinden işte diyor çok da üzerinde durmuyorum kendi adıma. Ha böyle diyorum da bir yandan da ikinci filmi sinemada izlemiştim, eheheh... Öneriler için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler şimdiden.

      Fantastik canavarlar için doğru tanım kesinlikle bu, çabuk unutulan klasik popüler film :) Serinin devamı bu tanımı ya teyit ettirecek ya da farklı bir tanımı beraberinde getirecek.Geldiğinde bi bakarız yine:)

      Sil
  8. heey hepsi ne güzel filmler, izlediim, kirazın tadı da bu yönetmenden en sevdiğim, diğer filmleri de iyi tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmen odaklı bilmiyorum ben pek, çok nadir bakıyorum isimlerine, sonra unutuyorum zaten :)

      Sil
  9. Aşırıcılarda eksiklik hissi var, hikayenin ilerleyişi farklı beklentiler oluşturuyor ama garip şekilde son buluyor.

    Dünyanın Bu Köşesinde , evet uzun biraz ve bu yüzden başlayıp başlamama konusunda tereddüt etmiştim ama Suzu'nun hikayesini izledikçe biraz daha uzun tutulsaydı da dedim :) Görücü usulü evlilik, yeni aile ile ilişkiler, eş ile ilişkisi hatta görümce :) bize çok yakın ve tanıdık olaylar .Bu yakınlık hissi de farklı bir güzellikle bakmayı sağladı.

    Fantastik canavarlar öyleymiş, Jony Deep mevzuları falan da var.Acelem yok zira beklemeyi güçlendirecek filmler değildi ilk iki film. Ben 3.film gelene kadar harry Potter'ı birkaç kez daha bitiririm :)

    Kirazın Tadı için uygun mod sahiden önemli, beğenilerin aksine ben pek aynı beğenilere sahip olamadım, dediğim gibi sadece birkaç ayrıntı hoş ve güzeldi.Ve yine dediğim gibi, sanatsal şeylerden anlamıyorum sanırsam :)

    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil