8/22/2023

# OKUDUM BİTTİ


 


YASİN PİŞGİN 

MISIR'A SULTANI KUYUDAN GELİR ; Yusuf suresi tefsiri 

KUR'AN'IN KALBİNE YOLCULUK ; Yasin suresi tefsiri

PEYGAMBERİ YENİDEN DÜŞÜNMEK

KUR'AN'DA KARAKTER İNŞASI

Ramazan programlarından sohbetlerine  aşina olduğum ve faydalı bulduğum Yasin Pişgin,  okuduğum bu dört kitaba da o programlardaki üslubunu taşımış, sohbet tarzında olan kitaplar her seviyedeki okuyucunun kolaylıkla istifade edebileceği şekilde. Sade ve anlaşılır bir dil hakim kitaplara. 


İBNİ KAYYİM EL CEVZİYYE

FATİHA SURESİ TEFSİRİ

Dini terminolojiye dair bir miktar bilginiz var ise çok zorlamayacaktır okuma, hiçbir bilginiz yoksa arada bir sözlük kullanmak zorunda kalabilirsiniz.  Klasik usul tefsir şeklinde olan  kitap kelime bilgisinden, mana ve anlamlardan, ileri sürülmüş bir takım görüşlerin bu surede nasıl çürütüldüğüne dair malumattan oluşuyor.


ABDULBAKİ ÇAĞATAY

KUR'AN IŞIĞINDA HZ.ÂDEM VE İNSANIN YARATILIŞ SERÜVENİ

İlk insan ve yaratılışına dair öne sürülmüş olan tüm fikirlerin Kur'an'da nasıl bir karşılığı var ya da var mı? İslam bu konuda ne diyor ? dan  yola çıkılarak , mevcut tüm ayetlerin ve ilgili hadislerin ışığında hazırlanmış bir kitap. 


MICHEL FAUCAULT

SONSUZA GİDEN DİL

Yarısından fazlasını okuduğum, okuduğumdan hiçbir şey anlamadığım, sırf anlarım, anlayacağım diye inatla okumaya devam ettiğim ama ne yazık ki beceremediğim bu yüzden yarım bıraktığım kitap oluyor kendisi. Seçme yazılardan oluşan , yazarın çok etkilendiği öne sürülen ondokuz ve yirminci yüzyıl düşünürlerine dair değerlendirmeler diye adlandırılıyor. Kitabı okuduğum vakit hangi eser, hangi mit, hangi yapı vs. diye bahsettiği şeyleri uzun uzun google amcadan bakınmak zorunda kalmıştım, o denli uğraştım yani ama cıkkkssss..



BYUNG-CHUL HAN

ZAMANIN KOKUSU

Sonsuza giden dil'de ki yaşadığım hezimete karşın daha anlaşılır bir kitaptı ama onda da kendi felsefi düşüncelerini aktarırken zaman ile ortaya sürülmüş felsefi fikirlere göndermeler, mukayeseler vs. işin içine girince ve ben tüm o fikirlerden bihaber olunca, okuduğum şeyi anlayıp anlamadığım konusunda emin değilim :) Kitabın özü diye düşündüğüm tek şey ise blogda paylaşmış olduğum kitapta yer alan bir kısım ( bkz. güzel kokulu saat )


...


Kitapların çoğunu okuyalı bir hayli zaman oldu, o sıralar detaylı notları almadığım için bu seferlik böyle olsun  ve okudum diye not :)




11 yorum:

  1. felsefe okumak zaten zor yaa :) yasin pişgin i not aldım bakarım ben de saoool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış kitaplardan başlıyorum ondan muhtemelen :) felsefeye giriş başlığında kitaplar var, onlar ilk okunmalı sanki ama okul kitabı hissiyatı veriyor anlamsız biçimde, bu duygu yüzünden elim gitmiyor onlara, bir garip okur işte:)

      Yasin Pişgin kitapları için herhangi bir malumata sahip olmaya gerek yok, okuması rahat kitaplar, hem karşılıklı sohbet ediyormuş hissi verdiği için öğretirken sıkmıyor.

      Sil
  2. Yasin Pişgin'in eserlerinden hiç okumadım. Bir ara bakayım buna.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın ( ayrıca fakültede tefsir anabilim dalı başkanı) 2 kitabı daha var, bunlardan biri şiir kitabı. Şiir kitabını değil ama kalan diğer kitabını da okumayı düşünüyorum bir ara ben de :)

      Sil
  3. Yasin bey'in Kuranda karekter inşaası kitabı bende var. Okuyacağım kısmetse.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba çiçeği burnunda bir bloger geldi :)
    Yasin Pişgin'in videolarını izledim ama kitaplarını henüz okumak nasip olmadı blogunuzu takibe aldım güzel bir mola verilecek yer :)
    Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hoş geldiniz blog dünyasına:) kitaplarda da aynı üslubu bulacaksınız ve ziyadesiyle faydalanacaksınız.

      Sil
  5. Ayy olsun böyle de güzelli olmuş ama, not aldım kuzenime göstereceğim onun çok ilgisini çekecek kitaplar var yazının içinde. :)

    YanıtlaSil