8/06/2023

İZLEDİM - ANİME

KAMİSAMA HAJİMEMASHİTA
kamisama kiss
sezon 1,  13 bölüm , ova 2 bölüm
sezon 2, 12 bölüm, ova 5 bölüm
ZETSUEN NO TEMPEST
(blast of tempest)
sezon 1 , 24 bölüm






Kamisama kiss; Nanami babasının borçları yüzünden evsiz kalmış genç bir kız.Babası da ortadan kaybolunca bir başına kalıyor .Sokakta ne yapacağını düşünürken köpekten korktuğu için ağaçta mahsur kalan bir adam ile karşılaşıyor ve ona yardım ediyor.Bu kişi Mikage adında bir yerel tanrı.Mikage ,Nanami'yi alnından öpüp, kalması için bir adres veriyor. Verdiği adres yerel tanrının sorumlu olduğu tapınak. Tapınağın içinde sihirli yaratıklar var , en meşhur olanı da tilki Tomoe ve Nanami artık bölge tanrısı. Acemi tanrı büyülü bir dünyanın ve o dünyanın sakinlerinin arasına karışıken tilki Tomoe ile farklı dertleri oluyor.


Fantastik öğeler ve japon mitleri ile süslü romantik bir anime diye tariflemek mümkün. Keyifli, eğlenceli ve yine sevdiğim bir tilki hikayesi (bir diğeri için bkz: tale of the nine tailed ) oldu bu anime.


***


Blast of tempest ; Mahiro'nun aile üyesinden biri öldürülmüş ve katili belirsiz. İntikam peşinde iken denizden bulduğu bir tahta bebek ile büyü dünyası ile tanışıyor. Bebeği gönderen Kusaribe klanının prensesi Hakase.kendi klanı tarafından ihanete uğramış ve bir adaya büyü ile hapsedilmiş.Mahiro'ya kendisini kurtarması karşılığında aradığı katili bulma konusunda yardımcı olacağını söylüyor ve ikili arasında bir anlaşma yapılıyor. Daha sonra bu anlaşmaya Mahiro'nun tanıdığı Yoshino da bir şekilde dahil oluyor.


Kusaribe klanından ihanet edenlerin amacı göç ağacını uyandırmak ve klanın büyü yapmasını sağlayan Yaradılış ağacını etkisiz hale getirmek. Hakaze ise Yaradılış ağacının korunması ve Göç ağacının uyandırılmaması peşinde.


Fantastik öğeler, aksiyon, zaman yolcuğu, psikoloji ve dram yüklü anime Shakespeare 'nin hamlet ve fırtına eserlerinden bol miktar alıntı ile diyaloglarını süslerken , baştan sona klasik müzik ile de kulaklara ziyafet çektiriyor. Sırf bu iki özellik bile izlemek için yeterli bence ama konusu, konunun ilerleme şekli, açığa sırası ile çıkan gerçekleri ile sürekli merak unsurunu tetikleyerek bana göre oldukça sağlam bir iş çıkarmış bu anime






13 yorum:

  1. Kamisama Kiss komedi ağırlıklı sanırım. Çok duyuyorum ama izleme fırsatım olmadı. Benim dövüşlü dramlı gerilimli anime listem bitmiyor. :))
    Zetsuen no Tempest iki kere başladım ama sona gelememiştim. Büyük ihtimalle karakterlere bağlanamadım, Shakespeare de pek ilgimi çekmez, daha hiçbir kitabını okumadım. :)) Senin için keyifli olmuş, güzel o zaman. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shakespeare ben de okumadım ama bu animeden sonra ilgim baya arttı. Başlarda biraz ağır gelmiş olabilir ama devam etmek lazım. Sırların çorap söküğü gibi çözülüp ortaya çıkmaya başlaması o baştaki ağırlığı ortadan kaldırdı.Sevdim ben :)

      Komedi ağırlıklı kamisama Kiss ama onun da duygusal olarak vurucu kısımları var, Kore dizileride sevdiğim türlere yakındı bu anime.

      Dövüşlü animelere pek yaklaşıyorum konu seçerken, içinde aksiyon varsa olabilir elbet ama bu ana yemek değil sos olacak :) bu izlediğim iki animede de böyleydi durum.

      Sil
    2. Bana ağır geldiğinden değil tersine karakterler fazla ergen gibi geldi. 🙃 Genç karakterleri severim ama bu tarzda olanları değil, ileride belki değişiyordur bilmiyorum. Naruto, Attack on Titan'daki gibi doğal ya da ciddi olanlar ilgimi çekiyor.

      Sil
    3. Buradaki karakterler gençler güya ama genç gibi de değiller , bana da böyle yansıdı :) ergen görünümlü yetişkinler gibiydiler ve aralarındaki ilişki durumu sevimli değildi, yani dediğin gibi sevilecek tarafları yoktu bu cephede.biraz garip dursa da finale kadar hepsi kendi karakterleri doğrultusunda tutarlıydı, duygusal değişimleri dahi tutarlı gidisatlarina ters düşmedi, kendi gerçekleri varlığını sürdürdü. Aralarındaki ilişki biçimini köşeye koyarsam geriye kalan karakter özellikleri güzel bir ilerleme kaydetti.

      Bir gün Naruto 'ya saracağım sanırım senin yüzünden :)

      Sil
    4. Anladım, sonradan da pek değişiklik olmuyor demek. Ben de aralarındaki ilişki nedeniyle çok bağlanamadım. :)
      Naruto en samimi bulduğum animeydi ve en çok ağladığım. 😅 Fantastik de olsa dram çoktu, o yüzden sevdiğim bayağı karakter oldu. Belki bir gün başlarsın, filler bölümleri atlayınca daha iyi oluyor. :))

      Sil
  2. Fantastik ve Anime birlesince benim cok da tanidik olmadigim bir seyir deneyimi cikiyor ortaya. Bir gun gelecek ben de Anime dünyasina dalacagim bu gidisle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk deneyimler tereddütlerle dolu oluyor hep ama bir adım atınca o dünyaya gerisi geliyor.Fantastik animenin çok rahat cirit atabilecegi bir mecra :) Ben de adımları o dünyaya yeni atanlardan sayılırım, bu mecrada koşanların çok daha fazla söyleyecek sözü var şüphesiz

      Sil
  3. hımmm peki o zamansa ikisini de listeye almalı tenk yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) izleme fırsatı bulabilirsen , beğenirsin umarım :)

      Sil
  4. Bu aralar hiç izlemiyorum ama bir anime izlesem mi ki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik açlığı çektiğim ve okuma yapmaya elimin gitmediği sıralarda izlemeye aldığım animelerdi, bana iyi geldi :) izlediğim şeyleri sevdim de üstelik:) bölümler kısa, 24 dk'lık bölümler,...fazla yormayışı da izlemeye alışımda etkendi.

      Sil
  5. Bende mi anime izlesem hem kafam dağılır iyi olur sanki :) Bunları listeme ekledim belki ben de anime dünyasına katılırım kim bilir :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de işe yarıyor :) denemek lazım bazen farklı olanları, iyi ya da kötü bir fikir edinmek, önyargı ve acabalardan daha sevimli geliyor :) belki, bir gün diyelim o zaman...rica ederim :)

      Sil