7/27/2023

TEMMUZ BİTMEDEN...



Kırıldı bir yerlerde, bir şeyler...ne zaman toplanır ya da toplanır mı? bilinmez, zamana bıraktık saçılanları. 


Merhaba blogcum


Serin, bir miktar yağışlı ve gökkuşağı ile selamladı İstanbul nihayet bizi bugün. Hoş, eve döneli çok olmadı ama en bi sıcak zamanlar ile buluşmaya sözleşmişim meğer 😅 Bu vakte kadar üşüdüğüme sayıyorum, hayır saymayıp da ne yapacağım.


Ben de her şey yerli yerinde ve bilindik,  yeniliklere karşı bir ayak direme mevzubahis birazcık ama burada sana anlattığıma göre, o birazcık olan şey rahatsız ediyor olmalı, sandığım kadar birazcık olmayabilir belki de, üstüne gitmeliyim sanırım.


En son Yasin Pişgin'in kitaplarını okuyordum, o da maşallah 2 ay geçmiş üzerinden. Ufak ufak dönüş yapmalıyım buraya da ama bu sıcakta, nasıl olcak hiç bilmiyorum . Düşün vakt-i dem 🙃


Sorun çıkaran mutfağımın, bozulan ve hala gelmeyen buzdolabımın bana dönüş hediyesi verdiğini bir kenara koyarsam, yapabildiğim tek şey yeniden bir dizi izlemeye başlamak ve bitirmek oldu.



TİLKİ KARDEŞLER GERİ DÖNDÜ



TALE OF THE NINE TAILED 1938


2020'de yayınlanan, severek izlediğim , sonu vesilesi ile pek bi buruk veda ettiğim tilki kardeşlerin hikayesi (tık,tık  tale of nine tailed   ) bu yıl yeniden start verdi. 2.sezon olarak adlandırılan ve  12 bölümden oluşan dizide lee yeon geçmişe dönüyor, daha doğrusu dönmek zorunda kalıyor. Bu sezonun,  ilk sezondan kaynaklı burukluğu gidermek ve gönül almak için olduğu çok bi çok belli. Alındı mı peki gönül, tam değil :) devamı gelir mi ? olabilir , çünkü lee yeon'u geçmişe dönmeye zorlayan sebep, her ne kadar bir miktar ortadan kalmış olsa da,  olayları taşıdıkları odak noktasının hikayesi  havada kaldı.O hikaye geleceğe yani şimdiye taşınmaya pek bi müsait ve tilki kardeşlere yönelik gönül alma işinin hakkının verilmesi için mükemmel fırsat. moon lovers gibi gelmeyecek olanı bekleme eşiğini bu yeni gelen sezon ile kırdıkları için umut var :) nece konuşuyorsun diyenler için dizi hakkında biraz bilgi düşeyim.


Kıymetli bir taş çalınıp geçmişe kaçırılıyor. Taulipa , taşın alınması için Lee yeon'u geçmişe, 1938 yılına gönderiyor. Çok kısa bir süre içinde taşı alıp dönmesi gerekiyor. Fakat geçmişinde olan ve kendisi gibi insan olmayan kişiler birer birer karşısına çıkıyor, kavgalı olduğu kardeşi Lee rang 'da dahil. Kore işgal altında, insanlar ve insan olmayanların dünyası karmakarışık. Eski defterler açılır, yeni sayfalar eklenir, türlü türlü yaratıklar ile mücadelelere girişilir ve tilki kardeşler sırt sırta verir.

Şu notu düşmeden geçmeyeyim, ilk sezon bu yeni sezondan daha iyi. Lee Rang bildiğimizden bir miktar daha değişik tilkisel faaliyetleri bakımından. Bu sezonu bitirince ilk sezonu da bir yâd ettim . Arada unutulanlar oluyor haliyle.2.sezondan 1.sezona güzel bağlantılar atılmış, bunu sevdim.

....


Tekrardan görüşüne dek
Selametle


10 yorum:

  1. Yasin beyin bir kitabı bende de var kısmetse bende bu sene okumayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısır'a Sultan kuyudan gelir kitabı kaldı okumadığım, halbuki ilk bu kitabı okurum diye düşünüyordum , kitaplara elim gittiği vakit ilk bunu okuyacağım. Size de keyifli okumalar diliyorum:)

      Sil
  2. Ben ilk sezonu da yeni izlemiştim zaten dün 2.sezona başladım. Tarz olarak Rang'ı ilk sezonda daha beğenmiştim ben de. Bir de onun aşk konularına girmemiş olması iyiydi, bu ikinci sezondaki kadını daha görmeden sevmemeye başladım. :) Muhakkak aşk olacaksa ilk sezondaki tilki kızla olsaydı, bence uyumlulardı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırgınlıklarını daha sert bir biçimde gösteriyordu ilk sezon, alaycılığı da zirveydi, bu sezonda bu kısımlar törpülenmiş bolca, duygusallığı çok baskındı. Yaralandığı hususlar üzerine yoğunlaşılmış bir sezon, tüm o keşkeleri telafi etme çabası gibi 2.sezon. Yeni başladın madem çok girmeyeyim mevzuya :) keyifli seyirler

      Sil
  3. pikuuu hoşgeldin :) gumiho hikayelerine bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum :) kadın versiyonlusunu izlemedim ama bu gumihoları seviyorum :)

      Sil
  4. Ay ikinci sezonun geleceğine asla ihtimal vermezdim. Malum Kore dizi sektörü bekletiyor gibi yapıp süründürmeyi pek sever. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var öyle bir tarafı:) gönül alma bu sezon yaaa. çok belli :) tilki kardeşler formdaydı yine..

      Sil