12/12/2020

TALE OF THE NINE TAILED - KORE DİZİSİ



DİZİ KONUSU

9 kuyruklu tilki Gumiho'nun hikayesi olan dizi 16 bölümden oluşuyor. Güncel takip ettiğim diziydi, taze bitti :)

Lee Yeon (Gumiho)  Baekdudaegan dağının eski dağ ruhudur. Nam ji ah,televizyonda "şehir efsaneleri"   adlı bir programın yapımcısıdır. Garip ve ilginç olayları , mitolojik hikayeleri araştırmaktadır. Çocukluğunda ailesi ile birlikte yaşamış olduğu trafik kazası ve akabinde olan olaylar yüzünden bu mesleğe yönelmiş. Yine garip bir olayın izini sürerken kırmızı şemsiye taşıyan bir adam (Lee Yeon)  dikkatini çeker ve adamın peşine düşer. Kırmızı şemsiyeli adam hakkında bilgi sahibi olduğunu söyleyen Lee Rang (yarı gumiho) bu ikilinin karşılaşmasına zemin hazırlar.



DİZİ HAKKINDA:

Bir mistik kore dizisi daha.  Bolca Kore miti mevcut. Kore mitolojisinde yer alan birçok yaratık misafir olarak dizinin içinde ve elbette başrol bu yaratıklardan biri. 

Diziyi sevdim,  beğendim ,ilgiyle de takip ettim .Baştan bu notu düşeyim :)



Kore dizilerinde ki korku deneyimini master's sun dizisi ile yaşamıştım. O hiçbir şeymiş onu gördüm öncelikle. Dizinin ilk bölümlerinde sahiden korktum. Çocukluğumdan kalma garip fikirler (mesela yatağın altında biri var gibi) ve daha fazlası vardı.  


Çocukluğum Freddy Krueger yüzünden dehşet içinde kaldığından korku filmi de seyredemem pek. Hayır , birde babamıza yakalanmayacağız diye kardeşimle karanlıkta seyrediyorduk mendeburu .Sonra sabaha kadar  yorganın altında bekle dur :)  Bir de bu gün bakınca aslında yeşilay temalı olan :) fakat o zaman hiç de bunu düşündürmeyen   kötü ruh serisi vardı. Sigara içenin duman  ile,alkol içenin şişeden içine kaçıyor ve adamın içini dışına çıkartıp bööö yaptırıyordu.Ciper, beyin , dalak her ne varsa ağızdan kusuyorlardı ,ıııyyykkk :(  Hayır kendimize niye bu eziyeti yapıyorduk bilmiyorum. Sanırım büyüdüğümüzü, "korkmayız ki biz" diye kendimizi ,kendimize ve etrafımıza ispatlamaya çalışıyorduk. Şimdi de bu yaşta oturmuş animeler izliyorum:) 


Benim çocukluk travmalarımı köşeye koyacak olursam,  korku filmi severler için çerez bile olmayabilir dizide ki unsurlar  ama ben de durumlar hiç öyle olmadı:) 


İlk bölümlerde süren bu hal neyse ki son buldu devam eden bölümlerde.  Fantastik tarafın yanına duygusallıkta eklendi.Lee Yeon ve Lee Rang hikayesi , kardeşler arasında ki ilişki dizide ki hoş hikayelerden en özel olanı oldu. Yaramaz olan kötü çocuğa(lee rang) kızamayıp bağra bastım:) 




Lee Rang'ın hikayesi  öyle sevildi ki 3 spin off yapıldı. 8 ila 10 dk arasında, küçük hikayeler. Bunlar youtube da mevcut. Dizinin seyrine etki edecek hikayeler değil.Lee rang'ın duygusal tarafını ön plana çıkaran hikayeler.


Lee Yeon , Samdo Nehrinin ninesi :) ile yaptığı anlaşma sonucu , avcı olarak çalışıyor. Kaçak ruhları yakalayıp diğer dünyaya gönderiyor. Bu arada Lee Rang'da aranılanlar arasında. İşinde gayet zeki olan Gumiho tilkisel ilişkilerde :) komik, eğlenceli ve keyfine oldukça düşkün biri.Zamanın getirdiği tüm konforu yaşamayı seviyor.Çok da hazır cevap. Bu konuda Lee Rang mı yoksa Gumiho mu daha iyi karar veremedim :)


Kısacası dizide gerilim, komedi, romantizm,hüzün bol miktar mevcut. Dizide ki her bir karakter hoş ve seyri keyifliydi.  Imoogi bile :) 

İşin içinde fantastik canavarlar  olunca mutlu son beklemedim.Goblin gibi hüzünlü , buruklu bir mutlu sonlu olur diye bekliyordum.Bundan sebep olabilecek şeylere hazırdım ve aşağı yukarı da oldu .Fakat beklenilmedik bir final ile hökür pönkür moda sokmayı başardı dizi beni. Öyle ki instada ki keşfet kısmından önüme düşen video ile istemsizce "yaaa" çekerken buldum kendimi. Spoiyi bile isteye yedim ama beklenilen değildi. Evet finale dair çok bi yaaa dedim , üzdü ki finali :( hazırlıklı olduğum final şekli böylesi üzmedi,o kadar diyeyim.

Öte yandan birçok yerde olduğu gibi final bölümünde de ters köşelere düşüverdim :) 

Müzikler hoş ama yer etmedi pek. Dinleye dinleye eskiteceğim ost ler çıkarmadı dizi.





DİKKAT !!

Dizide ismi geçen mitolojik yaratıklar genel kültür aslında. Fakat, diziyi izlemediyseniz ve izlemeyi düşünüyorsanız bunlar spoi olabilir. O yüzden okuyup okumamayı insiyatifinize bırakıyorum. Sorumluluk almam ona göre :)







***DİZİDE İSMİ GEÇEN MİSTİK YARATIKLAR***

Bulgasari: Kabuslarla beslenen yaratık.Metal yediğinde gerçek kimliği ortaya çıkıyor.

Imoogi : Ejderhaya dönüşememiş , kaosa neden olan yılan. Uzun seneler insan ile beslenmeli ve kendisine adak olarak adanılan kadını almalı. 

Ejderha Kral: Fırtınaları dindirip, balıkçılara balık gönderen su yaratığı 

Karanlıklar Ruhu: Kalplerde gizli kalmış korkularla besleniyor. Uykuya dalan kurbanları , rüyalarında ölürse gerçekten ölmüş oluyor.

Salyangoz Gelin : Yemeğini  paylaşacak biri olsun diye dua eden çiftçinin yanıtına toprağın altından "benimle paylaşabilirsin" yanıtını veren salyangoz , kadına dönüşür ve çitçi ile evlenir.

Gumiho : Efsaneye göre insan formunu alabilmesi için 100 insanın ciğerini yemesi gereken yaratık.Resme hapsedilmiştir ve kurtulması için birinin tilkiye dokuz kuyruk çizmesi gerekir.Bizim Gumiho dokuz kuyruğu ile arz-ı endam etti. Kim çizdi acaba o kuyruğu :)

12 yorum:

  1. Şu kore dizilerini bi sevemedim gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler meselesi :)

      Bizimkiler de hiç sevmez, nesini izliyorsun diye de söylenirler .Bir iki bölümcük dahiizledikleri yok halbuki. Konuşmalarını duyar duymaz kaçıyorlar odadan.

      Sil
  2. Dizinin konusu beni hiç çekmedi o yüzden atlayarak ( sadece Lee Rang kısımlarını izleyerek) bitirdim. Sonu başkaları için mutlu bitmiş olabilir ama Lee Rang'ın başına gelenler yüzünden benim için mutsuz sondu. Kim Boem 2021'in başında Law School dizisinde başrol oynayacak dört gözle onu bekliyorum. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lee Rang hikayesi ile rol çaldı adeta ama genel konu benim izlemeyi sevdiğim konulardan olduğu için , hikayenin seyride nazarımda güzel ve sürükleyici olduğu için atlamasız izlediğim dizi oldu. Bazı kore dizilerinde ben de atlaya zıplaya izleyebiliyorum:)

      Mutlu sonlu denilebilir bazı açılardan , evet ama ben de diyemiyorum. :(

      Sil
  3. hımm yaaaa bi daha çekilmiş yaniii, bu da aklımda olsun ya, yaaa, my name is gumiho, üç dört yıl önce izlediğim ilk kore dizisi yaaa ve o kadar sevdim ki anlatamam yaniiiii :) bu da olabiler pikuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim izlediğim tek gumiho bu :) bahsettiğin dizinin ismini bir tek biliyorum deep, konusu nasıl bilmiyorum o yüzden yeniden çekim mi farklı versiyon mu bilgim yok. Burada ki gumiho baya savaşçı ve yaratık avlıyor. Imoogi ile 600 senelik bir hesabı var :)

      Sil
    2. :) my friend is gumiho, yanlış demişim, romantik komediydi, aşklıydı :) bu da iyi o zaman izleyebilirim olabileer :)

      Sil
  4. eski gumiholu dizi ilk izlediğim kore dizileri arasındaydı hatta sonunda ağlamıştım kaç yıl önce izledim hatırlamıyorum. bu dizi de baya sevilmiş anlaşılan. buradaki gumiho erkek sanırım değil mi? kadın olmaması ilginç geldi :D gerçi gumihonun erkek olduğu bir dizi daha vardı suzy oynuyordu hatta şimdi aklıma geldii neyse... oyuncuları da iyiymiş bu dizinin aklımda bulunsun zaman bulursam izleyebilirim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gumiho erkek. Goblin'de ölüm melegiydi:) bu ikisi arasında insan formunda çektiği dizi ise ( Goblin'de ki partneei ile yine) ortalamanın altındaydı. Bu dizi ile o şanssızlığı kırmış:)

      Efsanelerde kadın formunda olduğu yazılıyor Gumiho'nun ama :) insan ciğeri de yemiyor hu arada. Oyuncular iyiydi sahiden. Kadın oyuncuyu ilk kez izledim.esas kız- esas oğlan uyumu iyiydi. Lee Rang'ı oynayan oyuncu dizide esas oğlan algisini kıracak kadar iyiydi:) hikayesi de öyle.

      Sil
  5. Bende buraya bir öneri bırakmak istiyoruuuum dizinin adı start up çok güzel izleyin lütfen :)

    YanıtlaSil
  6. Keyifli seyirler o halde :) beklerim yine :)

    YanıtlaSil