11/08/2021

İSTANBUL'DA SONBAHAR

 


Sonbahar'ın son ayından bildiyorum. Eylül'de  üşüten İstanbul'dan Kasım'da terleten İstanbul'a geçiş yaptık:) Dünkü pazar gününü saymaz isek bir haftayı aşkındır durum bu. Bol güneş, parlak ışık, terleten sıcaklık. Sonbahar ayı nasılsa deyip , bir de evlerde ki serin havaya  aldanıp azıcık kalın giyinince , atılan her adımda bol bol saydırıyorsun bittabi:) Sonra öğreniyor ve bahara özgü tiril tiril giyiniyorsun. Pastırma sıcağı denilen şey olabilir başımızda olan şey.


Hal bu olunca evde durmak pek kolay olmuyor tabi. Güneş seni çağırıyor  içten ve sıcak bir tebessümle. Şimdi gel de bu çağrıya cevap verme :) 





Park ve bahçeler biraz yağmur gördüğünden olsa gerek capcanlı yeşilliği ile  Sonbahar'ın izlerini taşımıyor üzerinde. Ağaçların döktüğü sarı yapraklar, inatla dallarında tuttuğu bakır rengi yapraklar olmasa bu coşkun yeşilliğe , göğsüne takıştırdığı sarılı morlu çiçeklere bakıp mevsimlerden İlkbahar demek pek uygun düşerdi. Çarşıda ki dükkanın , dışarıda tanıttığı petek ballarının bile üstü vızır vızır arı kaynıyor.Bu manzara karşısında  kim inanır İstanbul'da sonbahar olduğuna :)
 



Birkaç gündür sisli bir gündemimiz var,malum.Güneşli havaya rağmen ve zaman öğleden sonrayı gösteriyorken sis hala varlığını sürdürüyordu. Çok uzak olmayan mesafeler bile ince bir örtünün ardında gizlenmiş duruyor.


Parklarda ateş dikeni adlı bir çalı ve üzerinde köpek elması denilen turunculu mevvelerinden ve çocukluğumdaki yerinden bahsetmiştim bir ara şurada Minik kırmızı mevyeleri olan bu ağacı görünce, dur bi ,bir de bunun tadına bakayım dedim. Her gördüğü şeyi merak eden ve tadına illa bakacak olan küçük çocuklar gibi :) Tadını alır almaz atmam bir oldu. Bu kadar kötü bir tat deneyimlemedim sanırım daha önce. Su içmek, ağzı çalkalamak, yoğurt yemek, hatta üstüne yemek yemek ve çay içmek gibi gün boyunca birçok şey denedim ama hala o kötü tadı duruyor damağımda.Aşağıda görmüş olduğunuz "beni ye" diyen ağaçtan uzak durun :)




Bu sıcak havaların vakti daralıyor blogcum.Bundan sebep , yeniden üşümeden önce tadını çıkaralım derim :)

11 yorum:

  1. Bugün İstanbul sıcak gerçekten. Evde daraldım, hava yazdan kalma gibi. Ben yine evde geçirdim tüm vakti. Fotoğraflar harika görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev benim de üstüme üstüme gelince kendimi dışarı attım.Teşekkür ederim

      Sil
  2. yazı da fotolar da huzur ve mutluluk veriyor. ne güzel ifade ediyon sen :)

    YanıtlaSil
  3. güzel bir yazı olmuş İstanbulu özlediğimi anladım...

    YanıtlaSil
  4. Kabahat bizde değil:) Bugün de üşüttü hava yine :) Nasıl tam isabet yapabiliriz ki seçimlerimizde:) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. İstanbul'un güneşli havalarına paha biçilemez, Antalya'da ise genellikle güneşli havaları yaşıyoruz dört mevsim. Bundan dolayı burada işimize konsantre olamıyoruz ama, her daim dışarıda olmak istiyor insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın içini içini yiyiyor güneş varken kapalı yerde durmak.Kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  6. Havalar soğuk olacak diye bende GAP turuna kaçmıştım:))) Birde o sis.. 12 saat rötarlı bir uçuşa sebep oldu:(( Fotoğraflar harika, ellerinize sağlık, saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipteydim sizi :) erken davranmakla iyi etmişsiniz zira yurdun her yerinden donacağız minvalli haberler var :) Teşekkür ederim. Benden de saygılar

      Sil