10/21/2020

SONBAHAR GELDİ ŞEHRİME

 


Sonbaharın ikinci ayının bitmesine 11 gün kaldı. Resmi takvim böyle diyor ama Sonbahara şu son 2 gün içinde girmiş bulunuyoruz. Kara kara bulutlar, yere düşen yağmur ya da esip duran rüzgar değil bunu söyleten bana. Bunlar olmazsa olmazı zaten.Yanına ek olarak durumu destekleyici sebepler lazım bana . İşte o sebepler de  ısınmak nedir bilmeyen elim ve ayağım.Bir tık daha üşümeye başladı mı, memleketin bir yerlerine kar yağmaya başlamış demektir zaten , benim şehrime yağmasına gerek yok, alıyorum ben o sinyalleri soğuk soğuk . Donuyorum burada blogcum :) senin oralarda havalar nasıl ? 


Mahallemde altın ve bakır rengini alan ağaçlar düşmeye yakın daha bir yoğun renklenmeye başladı.Kara bulutlar yüzünden kararan hava ne denli içimi bunaltıyorsa, ruhumu daraltıyorsa bu ağaçların renkleri de o denli ferahlatıyor ve mutlu ediyor.Gündüz vaktinde geceye dönen havanın eziyet ettiği kadar hiçbir şey eziyet etmiyor ruhuma doğa olaylarında.


Küçükken babam  bizi parka götürdüğünde , tavşan yemi diye bir şey ile tanıştırırdı. İstanbul'un parklarına geceleri tavşanlar geliyormuş.Tabi biz geceleri sokakta insan olmaz ki kafasında olan saf çocuklardır. Şimdikiler gibi her şeye hazır cevap veren ve bilenlerden değildik.:) İşte gece gelen o tavşanlar , tavşan yemlerinden yiyormuş ve gündüz olunca saklı evlerine yine dönüyormuş. Ben ve kardeşim de acaba bunun tadı nasıl diye dadanıyorduk bu tavşan yemlerine. Her parka gidişimizde avuç avuç yiyorduk muhakkak. Beğeniyor muyduk gerçekten  tadını yoksa hıımmm çok güzel diye birbirimizi mi kandırıyorduk, emin değilim. İşte o tavşan yemlerinden olmuş mahallemde.Yemedim bu sefer .Hoş , yemeyi bırakalı baya oldu :) ama bu ağacı ve üzerinde ki yemişleri her gördüğümde mutlu oluyorum.Bu günde öyle oldu.




Ne yapıyorum bu aralar diye soracak olursan , birçok şey yaparsın ama sonra bakıp yahu ben ne yaptım diye yoklar ve ortada eller tutulur bir şey bulamaz ,mental ve fiziksel yorgunluğun basamaklarını çıkarsın ya, işte tam onlardan yapıyorum ben.Bunlara ek olarak;


izliyorum ; uyanış ,menajerimi ara, tale of the nine tailed ( kore dizileri heyecanlı gittiğinde güncel izlemek sabırsızlığımdan dolayı bana göre değil dediysem de, bu dizide ciddi ciddi ürküyorum yahu, o yüzden haftalık takip daha iyi oldu :) ne kadar kore miti varsa 9 kuyruklu tilki olan gumiho ile izletiyor dizi)


okuyorum ; demeyi çok isterdim ama malesef okumuyorum. Alınacak kitap listesi ve nereden alınmalı sorunsalı ile uğraşıyorum sadece.


dinledim; Gülistan Sayın .....küçüklüğümde bir kaset vardı bizde ,yeşil ve resmi olmayan. Arabesk,içli ve sanatçının sesi dikkat çekiciydi .İşte O, Gülistan Sayın'dı. Geçen gün Aşkın Nur Yengi'yi  ( dinle  ) keşfeden kardeşime (90 doğumlu, çocukluğuna ver blogcum ,yapmaz bi daha)  eskilerden bir keşif  daha yaptırayım diye , aklıma birde bire geliverdi bu isim. Biraz da muziplik yapayım onu girdiği duygusal dünyadan çıkarıp alayım , acılı arabesk içinde savrultayım diye. Tabi ters tepti, savrultulan ben oldum , yine eskilere gittim.  O değil de,  o çağlarda ne nedir pek anlamıyorsun tabi ama tacizi anlatan ürkütücü bir şarkısı bile var :(


Benden böyle blogcum, peki ya senden ?




20 yorum:

  1. Kış alıştıra alıştıra yavaştan geliyor. Düşünsene birden yazın hemen sonunda eksi 15 leri falan görsek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle evet.O hali düşünemiyorum bile :) Her şeyi yerli yerinde ve bir düzen icinde var eden Rabbime şükürler olsun.

      Sil
  2. İhtiyaçlar için çoğunlukla dışarı çıkıyorum ben de.Havalar soğuyor ve alınması elzem olan şeyler vardı,bu sebeple çıkarken ağaçların keyfini sürebilme fırsatı buldum.Bir de penceremin hemen karşısında görünen 2 ağaç nefes aldıran oluyor.

    Gerginlik,asabiyet hep havalardan bence.Tabi online eğitim kabusuna maruz kalmak da işkence sebebi olmuştur, yeğenimden biliyorum az çok. 2.sınıf üstelik , öğretmene en çok ihtiyacı olduğu yaş.Annesi ile birlikte gergin ve stresli bir eğitim dönemi geçiriyor. Yüz yüze eğitimin başladığı ilk hafta da öğretmenin covid olması sebebiyle tekrar iptal.Zaten çok kararsız kalmışlardı okula gönderip göndermeme hususunda.Bu olaydan sonra sanırım göndermeyecekler artık.Velhasıl kelam eğitim ve covid çok çetrefilli, stresli ve yıpratıcı bir süreç.Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. :) çok keyifli yazıydı, gülistan pekiii bakarıım, yaniii tavşan yemi neymiş kii ağaçtan mı düşüyomuuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir şey olduğundan şüpheliyim:) Haliç'de ki tavşan adası denilen küçük kara parçasına istinaden bize öyle söylediğini düşünmekteyim:)

      Sil
  4. tavşan yemlerinin tadına bakmanız çok hoşmuş hem de avuç avuç :)) benim de bedenim soğukları haber veriyor. ellerim el kremi istiyor sürekli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar hiç yemedikleri şeyleri bile yan yana geldiğinde iştahla yiyor :) Bir de bu tavşan yemleri ye beni diye duruyorlar ,yemeyi bıraktım ama her gördüğümde yesem mi bi diye de geçmiyor değil aklımdan 😅

      Kremler işe yarıyordur siz de umarım.Ben de birkaç senedir soğuk alerjisi diye bir şey başladı.Çare olan bir krem bulamadım.Cildiye doktorunun verdiği kremler de işe yaramadı hatta doktorlardan biri ellerini gösterip yapacak bir şey yok surecegiz kremleri dedi.Onunda elleri aynı sorundan muzdaripti.

      Sil
  5. Bu kötü havalarla ders çalışmanın iyi gittiğini fark ettim bu sene. Romantik bir ortam yaratıp takılıyorum. Kitap okuması da güzel oluyor. Bir de tavşan yemi dediğiniz çalıda yetişen kırmızı küçük meyveler mi acaba, ilk defa duydum.. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaylıklar diliyorum ve iyi okumalar :)
      Evet, onlar..ismini bilmiyorum bu çalının .Babam bize küçükken öyle söylediği için ismi hala tavsan yemi bizde :) Bir komşumuz vardı mesela küçükken , evine balkondan girip çıktığımız icin ismi balkondaki teyze idi.İsmini sonraları ögrensek bile adı hep balkondaki teyze kaldı:) asansördeki halamız vardı bir de , isimler bilinmeyince böyle hatırlıyorduk kim kimdir diye :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Dışarıdan duyulduğunda çok tatlı geliyor bu tarz isimlendirmeler :)

      Sil
  6. bu yazını son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  7. Tavşan yemi dediğiniz bizim kızılcık diye bildiğimiz şey mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kızılcık değil:) parklara çok dikiliyor bu çalilardan çogunlukla turuncu zamanla kırmızımsı oluyorlar,resimde eklediğim ama belli olmuyor tam galiba:)

      Sil
    2. Ben bilmiyorum yoksa vardır elbet bir adı:)

      Sil
    3. Buldum :) ateş dikeni imiş, meyveleeinw de köpek elması demiyormuş:)

      Sil
  8. don atletten bi biz kurtulamadık, en azından uyurken üstüme ince bi pike alacak kadar üşümek istiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pike mi ? Tarih oldu o bende , yorganla aşk yaşıyoruz resmen :) Ben üşüyengillerdenim , normalden fazla tepki veriyor da olabilirim diğer insanlarla kıyaslayınca:) ama pikeye bile geçmemiş olmanız gerçeğini kabullenemiyorum 😅 nasıl mümkün olabilir bu 😂

      Nihayet günler sonra bugün güneş sıcacık yapıyor evimi.

      Sil