2/10/2021

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 77

Merhabalar blogcum,

Saate bakınca iyi geceler diye başlamak daha doğru olur aslında. Kardeşimden sebep korona tecritini kazasız atlattık derken 8.günde annem de hastalanınca biz de işler zora girdi biraz.5.gün test yapılmış ve temiz çıkmıştık oysa.  Şimdilik ayaktayım ağrılarım olmasına rağmen.Bu ağrıların koronadan olmamasını diliyorum.Düşmeyelim aynı anda , ki bakalım birbirimize en azından.


İçinde bulunduğum durumdan uzak kalayım biraz diye geldim sana blogcum.


Evin odalarını ayırmaktan sebep telden bağlanıyorum.Alıntıları bundan sebep yapamıyorum.


Bu hafta Ağaç Ev Sohbetleri Makbule Abalı tarafından , Çocuklara gençlere kitap okuma alışkanlığı kazandırılması, olarak belirlenmiş.


Ağaç yaşken eğilir diye boşuna demiyor atalar :) Aile, okul ve toplum çocuğa neyi verirse çocuk onu alır.Alışkanlığın kazanılması için 21 gün diye bir mevzu var. Çaba göstermek, teşvik edilmek, yılgınlık anında pes etmemek gibi durumlara 21 gün katlanılırsa , günlerin sonunda artık alışkanlık kazanılmış demektir.Hatta dini vecibeleri yerine getirme hususunda bu sayının 40 gün olduğunu duymuştum. Böylesi durumlarda size gaz verecek bir kişinin varlığı çok isabetli olur bence.Tam üşengeçlik geldiğinde seni tutup sarsacak ve pes etmek yok, devam diyecek :)


7 ve 4 yaşlarında olan yegenlerim yaptıklarımı taklit ediyorlar mesela.Kitaplığımda ki kitapları halam ne okuyor diye merakları oluyor.En küçüğü hala okusana deyince sayfaları çevirip okuyormuş gibi yapıp masalımsı şeyler söylüyorum.Sonra kuzucum , dur hala sana kitap okuyayım, diyor.Sayfaları baştan çevirmeye başlıyor ve aklında kalanları kendi cümleleri ile okuyor :) Büyüğü 2.sınıf oldu, sağolsun öğretmeni birsürü kitap aldırtıyor. Ben kitap okuyorum sen n'apıyorsun halacım , deyince , okuduğu bir kitabı anlatmaya başlıyor.Soruları sordukça daha hevesli anlatıyor.Heveslerini artırmak için gayret edilmeli vesselam. Bir de kitap için ayrılmış bir köşenin evde olması her yaştan insanı cezbedebilir.  Okumam için bir kitap verir misin diye başladık mesela bir yakınımla, üstelik kitap okuma işinin yanına hiç yaklaşmamış biri.Saklamayın köşelerde kitapları, gelen geçen görsün:)


Benim hikayeme gelince ,

Ilkokulda sınıfta ki dolabın içinde kitaplar vardı.Anahtarını bana vermişti öğretmen.Kitap okumak isteyen alsın okusun diyordu.Anahtar bende olunca kayıt tutma işi de direk bende tabi.Okuduğum o kitapların hiçbirini hatırlamıyorum.Balık hafızalıyım efem :)

Orta okulda kendi isteğim dışında , öğretmen tarafından kütüphane kolu olarak seçildim.Haftada 2 gün okulda kalıyor ve kütüphanede kayıt işlerini yapıyordum.Kitaplar 15 gün sonra gelmezse gidip öğrenciye hatırlatmak ve kitabı istemek de benim görevimdi. Bütün kitaplar aynı tornadan çıkmış gibiydi.Siyah, kalın kaplı hepsi.Bir de ne hikmetse ortaokulun tamamında aynı kola seçilen ender kisilerden biriydim.3 sene boyunca kütüphane koluydum.Tabi ki o kadar kitabın içine düşmüşken yapacağım şey belliydi :) 40 dakikadan 6 ders kütüphanede kös kös oturulmaz.Yarın ki ödevimi hazır eder, sonra baslardım okumaya.Eve de götürdüm elbet.En yoğun roman okumalarım bu dönemdi. Lise de kütüphaneye ugramadim hiç ama kitaplarla bağı kurmuştum çoktan. Tabi sonra kitap türleri değişti.Romanlara uzun süre ara verdim.Yine balık hafızam devreye girdi ve o dönemden çok az hatırlıyorum okuduklarımı.Bilinçsiz okuma diyorum ben bu hale. Hatıramda olan ise onlara dair hislerim.Oldukça güçlü hem de.İlginç bir durum bu bence.Sizce ? :)


16 yorum:

  1. Öncelikle çok geçmiş olsun! Şifa diliyorum!
    Hikayeye gelince emeğine sağlık çok güzel anlatmışsın kütüphane kolu olmanın mutluluğunu :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Okulda ki en işlevsel koldu , diğer kollarda görevli arkadaşlar herhangi bir faaliyet içinde olmuyordu.Mutluluk veriyordu kesinlikle.

      Sil
  2. Aman hocam, hastalıklara dikkat edelim, bizim öğretmenlerde sık sık kütüphane gezisi düzenlerdi ama hiçbir zaman o geziler benim motive kaynağım olduğunu hatırlamıyorum. Sadece kendi doğrularıma göre hareket ettim, çocukken bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat hadsafhadaydı ama oldu ne yazık ki :( ne güzel çocukken bile böylesi bir doğrultuda hareket etmek.Ben her ne kadar kendi seçimim desem de emin değilim.Etkilenmenin zirve çağını yaşadığı yaşlar neticede.

      Sil
  3. Kitabı hatırlamayıp verdiği hissi unutmamak bence mümkün.
    Bu bende de var. :)))
    Geçmiş olsun tabi bu arada.
    Umarım çabuk geçer.
    En az hasarla.

    YanıtlaSil
  4. gelcam yinee, son yazıma bi baksan yaa :)

    YanıtlaSil
  5. kitap okuma anıların çok şeker. kitapların ismini bile hatırlamıyon yaniii :) halalık da çok tatlıymış ama :) geçmiş olsun hepinize hadi sabır sabır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı kuzularım var çünküsü:) Teşekkür ederim.

      Sil
    2. İsmini hatırladığımın sayısı cok az:) onlarda sürekli gündemde olan kitaplar olduğundan:) bir de elimin altında tuttuklarım.

      Sil
  6. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım her şey yoluna girmiştir.
    Kütüphane koluna seçilmeniz ve faal olarak görev almanız büyük bir şans olmuş. Diğer insanlara kıyasla ben de hafızamın yetersiz olduğuna inanıyorum, yapacağım bir şey yok:) Ancak her okuduğum kitabın bende bir şeyler bıraktığından eminim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ne kadar çabalasakta , dikkat etsekte hepimiz covid olduk ne yazık ki .Ben muhtemelen 5.günün içindeyim ama her kış tekrar eden boğaz, bademcik ağrılarım olunca( ateş, vücut ağrıları, yutkunma sorunu vs.) yine aynısı oldu deyip ikinci bir test istemedim.İlki temizdi neticede.Annem ve kardeşimde ki semptomlarda benim gibi değildi.Babam da boğaz ağrısı var deyince , ki bademcik bulaşıcı değil malum, tekrar test yaptık ve ilaç kullanmaya başladık. Hem covid hem gripimsi bir seyler var bende.Çift dikiş hastalık.Digerlerin de sadece covid.Daha iyi olacağız inşallah.

      Ben çok uzun süre,yaşamımın yarısından fazla, B12 ilaclari kullandim, igneden hapina her şeyi.Hafıza zayıflığı olmayacaktı da ne olacaktı:)

      Sil
  7. Kitapları unutma hususunda bende çok mahirim sanırım, bu kitabı okudum mu deyip bir kaç sayfa geçirdikten sonra kitabı hatırlıyor sonra rafa geri koyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun zaman gecmemişse , dediğiniz gibi sayfalar hatirlatici olur bana da.

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Umarım şimdi çok daha iyisinizdir. Kitaplar da insanlar gibi bence, bıraktıkları etki kişiliklerine göre belirleyici oluyor. Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil