7/08/2020

ŞU GÜNLERDE



Şu günlerde havalar pek bi sıcak ve bunaltıcı bir seyirde gitmekte.Oysa yakın vakitlerde ısınmadık diye hayıflanıyorduk seller, dolular, mevsim dışı olaylar vs diyerek. Şimdi de sıcak diye hayıflanıyoruz.Çok garip yaratıklarız,gerçekten bak.

Bir şeyler yapma isteği sıfıra yaklaştı neredeyse.Film izlemekten öte bir şeylere gitmiyor elim.Sıfır efor,sıfır enerji tüketimi,uzanacak bir koltuk ve elde bir kumanda.Tembellik altın çağını yaşamakta.Önce temizliğe vurdum kendimi sıkıntıdan,sanırım çok vurdum,  ondan olsa gerek koltuk ve kumanda ikilisi ile bu denli yoğun bir ilişki seviyesine geçtim.

Buray'ın şarkılarını severim .Sen Sevda mısın, Seni Sevmiyorum Artık, Kabahat Bende, Kimsenin Suçu Yok favorilerim. Fakat şu günlerde Kış bahçeleri ' ne kelimenin tam anlamıyla takmış durumdayım.Günde birkaç doz alıyor  , yetmiyor, daha da  daha da  arttırıyorum dozu.Öyle bir takmışlık.Remix halinden uzak durmanızı ise şiddetle öğütlüyorum.Bir şarkının ruhu nasıl yok edilir çalışması olmuş kendisi :(






Öte yandan ilginç ruh durumları yaşadığım da gerçek.Yansımalarını akşam çay faslında görmek mümkün.

ilk akşam ;
izel-dayanamam
emel müftüoğlu-hovarda
sibel alaş-firarım ben
bendeniz- neler olacak

sonraki akşam ;
zeki müren- gözlerin doğuyor gecelerime, sorma ne haldeyim, gitme sana muhtacım
mustafa keser - aklımda fikrimde hep sen varsın

sonraki akşam;
duman- bu akşam, aman aman
seksendört- dokunma,sarhoş gibiyim
nev- benmişim,zor,sen gibi,mazideki aşk


şeklinde giden çay geceleri .Sırada neler var göreceğim  artık.


"giderek üzdün bizi zaman,sıraya dizdin bizi zaman"  diyor ya Duman , işte bu zaman ile ilgili de tuhaf düşünceler  ve hayal kırıklıkları içine düştüm ki , mevcut gelgitli ruh halimi en çok o körüklüyor gibi. Gibisi az bile  :(  İnsanın içine sığamama durumlarını yaşıyorum melankolik bir şekilde.Ortam değişikliğinin bir nebze faydası olacağını umuyorum.

ahh korono korona, yoksa sen mi dadandın ruhuma :(


Ertelenmiş köye gitme planlarım şu günlerde karara bağlandı,bilet ayarlandı.Bir şeyler olmaz ise şayet, nasipse, olacak inşallah birkaç güne.


Okumaya başladığım kitabı bitiremiyorum. Jacques Ranciere 'nin Cahil Hoca kitabını.Roman diye aldığım kitap felsefik çıktı :) Memnun değil miyim? Katiyen, bilakis memnunum fakat şöyle bir gerçek var ki , bu sıcakta ve bu gelgitli ruh durumlarında okunacak bir kitap değil."Zihinsel özgürleşme üstüne beş ders" diye tanımlanan kitap , odaklanmak , düşünmek, ortaya konan tezi tartıp biçmek gibi eylemleri icra etmeyi gerektiriyor.Ben bu gereklilikleri yerine getiremiyorum şu günlerde. Bu yüzden ağır aksak (çok bi aksak)  ilerliyor okumalarım. Bir kitabı bitirmeden diğerini okumaya alma gibi bir huy ve meziyet sahibi olmadığım için diğer kitaplara da elim gitmiyor.


İnstagramın keşfet kısmında önüme düşen bir kore dizisi, It's okay to not be okay.İngilizce alt yazılı küçük videolar şeklinde, şu an yayınlanmakta olan güncel bir dizi. Pek bi ilginç ve dikkat çekici geldi. Kadın karakter bilhassa :) Malum dizi platformu , dizinin başlığına sayfasında yer vermiş,tamamlanınca düşecek gibi. Goblin ' den  sonra izleyeceğim ilk kore dizisi olacak bu, seni seçtim pikaçu :) .Tabi köy dönüşünden sonra, o da muhtemelen bayram sonrası olacak.

Bir saniye sonranın ne olacağını bilmezken böyle şunu yapıcam , bunu yapıcam dediğim zaman kendime sinir oluyorum o da başka bir mevzu, ağız alışkanlığı işte,ağzıma acı biber.


Şu günlerde bende ki durumlar böyle. peki ya siz de?




20 yorum:

  1. müzik seçimleri muhteşem hemen dinledim bende onları.

    YanıtlaSil
  2. Zaman mefhumu üzerinde düşünüyordum ben de bugün. Zaman bazen göz açıp kapayana kadar çabucak geçiyor, bazen dakikalar geçmek bilmiyor. Belki yaşam bir hayalden ibaret, başı sonu hiçlik. Zaman çizgisi sabit, olduğu yerde duruyor. Geriye dönüş yok. Ve bizler, kâinat, onun üzerinde bazen hızlı bazen de yavaş bir şekilde arz-ı endam ediyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam ve hayal kısmı huzursuz ediyor .Ufacık bir geriye baş çevirme ve beliren düşünceler,geçen onca yıl, sonuç, sorular, yanıtlar gibi koca bir sarmalın içinde dönüp durmak yoruyor şu aralar.Bu labirente girmem kolay kolay , çalışırım daha çok aslında ama yer yer düşüyorum :( Düşmek pek güzel bir şey gelmiyor şu sıralar bana

      Sil
  3. doksanlardan geçitler her daim dinlenir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sahiden :) ama dımtıs hallerden efkarlık hallere ani geçişler soru işareti.su günlerde koca bir soru işareti ruh arkadaşım:)

      Sil
  4. https://birpembesever.blogspot.com/

    bak bu diziyi az önce pembesever de gördüm okursuuun, ben de izliycaam :) şarkılar hoşmuş, yazın da çok şirindi çok gülümsedim. ben de film dizi kitap, başka şey yoook :) yazarı tanımıyom, felsefe roman olanı yanii, foti nefis bak neşe ve yaşama sevinci saçıyo, bütün diğer fotoların gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm ,okudum :) Dediğim gibi ilginçli ve dikkat çekici bir dizi,hedefi iyi vuruyor :)

      Kitapta savunulan düşünce şu ; öğrenecek kişi, öğrenme serüvenini kendi başına yapmalı.Açıklayıcılar (öğretmen gibi) yaptıkları açıklamalar ile bu serüveni sekteye uğratıyor ve zekaların körelmesine , aptallaşmasına sebep oluyor.Zekaların eşitliği ilkesini kabullenmek atılması gereken ilk adım.İşte bu ilkenin etrafında dönen, gerekçeler ileri süren bir kitap.

      teşekkürler deep :)

      Sil
  5. Buray'ın şarkılarını ben de çok seviyorum, Kış Bahçeleri'ni de açtım dinliyorum şimdi :)
    It's okay to not be okay dizisini benim de çok karşıma çıkıyor instagramda, diziyi izlemek istediğim için bakmamaya çalışıyorum. Daha fazla beklemeden başlayacağım ben de yoksa başa çıkmak epey zor olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel :)
      ben tutamıyorum pek kendimi :) bölümleri değil ama yüklenmiş 2-3 dakikalık insta videolarını izliyorum.Benim yolculuk mevzusu olmasa muhtemelen başlamıştım izlemeye.şimdi yarım kalır, araya da vakit girer, tatsız olur :)

      Sil
  6. Temmuz temmuzluğunu yapacaktır😊. Ağustosun yarısı kış der büyüklerimiz. Sonbahar kapıda yani☺️😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  7. The king eternal monarch güzel dizi izlemeni tavsiye ederim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldım listeme :) bu denli popüler olduguna göre bir şeycikler vardır:)

      Sil
  8. İlkbahar ve sonbahardan şikayeti olan var mı diye soruyor ya Nasrettin Hoca fıkrada, güzel bir yazı idi keyifle okudum. Kış bahçeleri adlı parçayı ilk kez dinledim keyifli bir parçaydı. Giderek zamanın bizi üzmemesi, mutlu etmesi temennisi ile sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.İnşallah ,hepimiz için öyle olsun.

      Sil
  9. iyi haftasonlarııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi haftasonları deep :)
      Blogda yokum ama instada sınırlı olarak arz_ı endam ediyorum şimdilik,kelebek kovalayarak:)
      Eve dönüşte yeniden buluşmak dileğiyle..

      Sil
  10. Sıfır efor, sıfır enerji... tamda beni tanımlıyor şu sıralar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de ise değişti su aralar durumlar Mekan değişikliği sahiden iyi geldi.

      Sil