4/01/2020

GUARDIAN NAM-I DİĞER GOBLİN - KORE DİZİSİ



DİZİ KONUSU;

900 seneyi aşkın bir yaşam süren ve Goblin olan Kim Shin (Gong Yoo) ,ölümsüzlüğüne son verebilmek için gelinini aramaktadır. Ji Eun-Tak (Kim Go-eun) 19 yaşında ,üniversite sınavlarına girecek olan , çocukluğundan beri hayaletleri görebilen ve Goblin'in gelini olduğunu söyleyen genç bir kızdır.Goblin uzun yaşamın ardından nihayet gelinini bulmuştur.


DİZİYE DAİR;

-2016 yılında yayınlanan dizi 16 bölümden oluşuyor.

-Dizi dinsel mitlerin üzerine inşa edilmiş.

-tanrılar,tanrıçalar ,goblin
-zabıt memuru konumunda çalışan ,normal insanlar gibi geçinmek zorunda olan ölüm melekleri
-tanrılarıyla  arası iyi olmayan ölümlü ve ölümsüzler
-bu dünya ve öteki dünya
-iyi,kötü ve dünyada sıkışıp kalmış hayaletler
-reankarnasyon, , 4 hayat sürme

vs.

açıkçası bunlar Güney Kore'nin dinsel mitleri mi (yunan ya da iskandinav mitleri gibi) yoksa hali hazırda var olmaya devam eden inanışları mı bilmiyorum.

bu arada ;
Goblinler, kötü ruhlu, huysuz, zararlı, tuhaf-çirkin vücutlu, cin ahalisinden bir hayalet türüdür, boyu bir cüceninki ile bir insanınki arasında değişik uzunluklarda olabilir. Yer aldıkları hikâyeye ve kültüre göre, goblinlere değişik yetenekler ve şekiller atfedilir.  kaynak vikipedi


ama bu bir değişik goblin :)





DİZİ HAKKINDA;

Dizi hem komik hem romantik hem de hüzünlü sahnelere sahip. Hüzünlü aşk mottosunu üzerine giyip arzı endam ediyor.


Birçok cool , etkileyici sahne var , bölüm bitimleri bir sonraki bölümü hemen izle dedirten sahneler ile dolu , bir de bazen o cool sahneyi alıp misal bir yeşil soğan uğruna hiç edebilmiş.Hayır, ben o yeşil soğan ile muhatap olmak zorunda mıydım? Bu kötülük neden :) :) :)


Bir değişik durumdur ki, seven çok güzel sevdi,ağlayan çok güzel ağladı,hasret çeken çok güzel çekti,pişman olan çok güzel pişman oldu, gülen çok güzel güldü...diye gidecek uzun bir listenin ismi oldu bu dizi.Hepsi spoilik durum nasıl diyeyim şimdi.Mantomu giyinip play store gidesim var .


Diziden bağımsız olarak Gong Yoo başka bir dizisinde(coffee prince) yaş bekleyen bi garipcağızdı yine:) Tek fark, yaş almak yaramış ajussiye


Dizinin OST'leri pek bi güzeldi.Soundtrack lar keza öyle.Hepsini yığasım var aşağıya ama en iyilerini ekleyeceğim sadece:)



never far away




stay with me



I'm here




winter is coming




-soundtrack-


amnesia


dark walk

6 yorum:

  1. çok severim tabisi deeee :) son bölüm ah, bekledim izlemedim bi süre filan yani :) müzikleri deee :) moon lovers, kill me heal me, she was pretty, my name is gumiho, yaşasın kore dizileriii :) özellikle romantik komedileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi :)

      Kill me heal me izle demiş ve not ediyom demiştim ya, ben meğer ona bakmışım tv de, çoklu kişilik bozukluklu ajusshi:) ama ısınamadım o vakitler, öyle birkaç sahne bakıp bırakmıştım :(

      Sil
  2. ilk defa duydugum bir flim vakit bulursam bu diziyi izleyebilirim bu ara yogunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin bi hayli seveni vardı, ben de dahil oldum onlara.Beğenirsiniz umarım.

      Kolay gelsin.

      Sil
  3. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: TOP 11 VERY CHEAP PROM DRESSES 2020 ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for your comment.

      I'll visit your blog

      Have a nice day

      Sil