3/25/2020

CRASH LANDING ON YOU ve MY HOLO LOVE - KORE DİZİSİ

Ufak ufak kore dizilerine dönüş yapma safhasındayım.Ağır oluyor biraz ama oluyor sonuçta :) En son izlediğim moon lovers idi, ki pek bi beğendim (dizi için ayrıntılı yorum için  tık,tık ) Sonra tv de tamamını olmasa da çoğunu  izlediğim  ,izlediğim kısımlarını da beğendiğim Empress ki dizisi vardı.Başrol oyuncusu nereden tanıdık geliyor diye o sıralar bakınıp duruken, meğer Secret Garden'in  Gil ra im 'i imiş. (onun için de şuraya tık,tık )

Bir Goblin'dir gidiyor  henüz izleyemediğim ama bakacağım diye not ettiğim ,bir de şimdi bahsedeceğim iki dizi var.



CRASH LANDING ON YOU



16 bölümden oluşan dizinin baş rolünde Hyun Bin ve Son Ye-jin var.

Güney Kore'de zengin bir iş kadını olan Yoon Se-Ri ,yaptığı yamaç paraşütü sırasında çıkan fırtına sonucu,kendini Kuzey Kore de bulur.Kuzey Kore de asker olan Lee Jung-Hyeok ile karşılaştığında durumunun farkına varır. Se-Ri nin durumu sorun yaratabileceğinden Lee Jung-Hyeok,Se-Ri'nin  gizli bir şekilde ülkesine geri dönmesinin daha doğru olacağına karar verir ama bu durum düşündükleri kadar kolay olmayacaktır.

İki ülkenin karmaşık durumuna ,farklı hayat koşullarına genel planda değiniliyor.Dizinin merkez üssü ise bu farklı hatta düşman olan ülkenin vatandaşları olan iki kişinin aşkı üzerinde. Kuzey Kore konulu bölümler de tanışma ve kaynaşma,çokça da zıtlaşma durumları ön planda olduğundan daha bi hoş ve sevimli . Lee Jung-Hyeok'un emrinde bulunan askerler ve onların Se-ri ile olan ilişkileri, özellikle huysuz olan ile yaptığı ağız dalaşları pek bi keyifli:).Romantik dizi olduğundan kuzeyli adam ile güneyli kadının hikayesi de oldukça güzel ilerliyor.Adamın, kadının sınırları zorlayan isteklerine gösterdiği tahammül takdire şayan.Güney Kore konulu bölümler de yine benzer hoş sahneler var ama,aması var..o da şu; diziyi atlayarak izledim.Kötü adamların,kötü planlarının devrede olduğu kısımları ,konuyu anlayacak kadar bakıp sürekli geçtim,bi hayli var o kısımlar.Sonra dizinin ikinci kadın ve erkeğinin kısımlarını da öyle yaptım,çekici gelmedi hikayesi.

Final kısmı,eh işte final olsun diye yazılmış ama başrol oyuncuların uyumu görmezden gelmemi sağlıyor:)

Dizinin OST'lerini  beğendim.Favorilerim ise şunlar;
















MY HOLO LOVE




12 bölümden oluşan dizi de yüz körlüğü yaşayan yalnız  bir kadın,hayatına bir anda bir gözlükle giren yapay zeka Holo  ve filizlenen bir aşk hikayesi var.

yapay zeka ve aşk?!!


1990 yapımı Ghost filminde  ve 1998 yapımı City of Angel filminde ,aşağı yukarı benzer tema üzerine olan hikaye yapay zeka ile nasıl şekillendirilir diye merakım ile başladım diziye.Han So-Yeon o denli yalnız bir kadın ki, holo'ya aşık olmaya kadar götürdü işi ve aslında dizinin çekici olan kısmı bu yalnızlık haliydi.Onun nelere sebep olabileceği. Bundan sebep diziyi çok az atlamalar ile izledim, o atlamalar da bir bölüm süresi yapmaz.Bölümlerin süresi de daha azdı diğer diziye göre, aslında izlediğim çoğu kore dizisine göre öyleydi. Holo'nun gelişimi yine bir yalnızlık hikayesi, burada da Ga nan-Do giriyor işin içine. Sevme yeteneği geliştiren bir yapay zeka fikri ise ilginç ve bir o kadar ürkütücü:) velhasıl konu hoştu. Müziklerini beğendiğimi söyleyemeyeceğim.


ufacık bir kıyas; 

Fazlasıyla atlayıp izlediğim crash landing on you 'da akılda kalan ve naif bulduğum birçok sahne var.Çok az atlamalar ile izlediğim my holo love'da ise böylesi tek bir sahne yok :) belki yayın için kullandığım resim azıcık olabilir ama ortada duran bir hologram olduğu  için o tür sahnelerin hepsi geçersiz hükmünde oldu benim için:) 



9 yorum:

  1. İkinci önerin bana da daha cazip göründü. Teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
  2. İyi seyirler o zaman.

    Hyun Bin faktörüne bağlıyorum ben :) ben çok atladım fakat ben gibi yapan var mı rastlamadım henüz.

    Goblin çok bi çok sevilmiş, en favoriler arasında bu yüzden ufak videolarına göz gezdirip merakıma level atlattım :)

    YanıtlaSil
  3. kore dizisi önerileriniz bana yeni bir kapı açtı teşekkürler iyi seyirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğiniz bir kapı olur umarım,teşekkürler...

      Sil
  4. moon lovers en sevdiklerimden. empress ki fena değildi. holo love ile crash landing on you, ikisi de izleme listemde, goblin çok güzel tabii, kill me heal me izleee yaaa :) aa atlayarak izlemek miii, ya ilginç ayol henüz daha hiç yapmadım, hiç atlama yapmadım izlerken yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konunun sarmadığı yerlerde yapıyorum onu :) eskiden öyle değildim halbuki.

      tamam o zaman ,goblin'in yanına ekliyorum bunu da.

      Sil
  5. My Holo Love tatlıydı, sevdim ben de. Müziklerini de sevmiştim, sevmediğinizi görünce şaşırdım. :)
    Crash Landing on you ise her yerde karşıma çıkıyor. Merak ediyorum ama bu kadar fazla görünce beğenmem gibi düşünerek erteliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi bitireli baya oldu .Bırakın bu zamanı , bölüm bitimlerinde bile kulağımda izi kalan bir melodi yoktu.Bu da benim için sevilip beğenilmediği anlamına geliyor :)

      Çok fazla göze gelince bir şey dediğiniz gibi olabiliyor bazen :) CLOY'yu izleme motivem Hyun Bin idi :)

      Sil