10/19/2019

EN İYİ 5 KORE DİZİSİ

Kore dizilerine bulaşmayan var mı?

sesler cılız sanki:)Orijinalden ulaşamayanlar türk versiyonları vesilesi ile tanıştılar. İzleyici biliyor" bu, kore dizisinden alınmış"zira dizinin kendisinden önce haberi ve menşei geliyor.Ben orijinallerden aldım yürüdüm bir vakit.Bağımı  kore aleminden kopardığım zamanlarda  Hyun Bin askere gidiyordu..

evet..gördüm,gördüm..asker kıyafeti içinde bir ajusshi gördüm :)

bizimkilere de şöyle bir göz ucuyla baktım.. cııkkk yapamamışlar deyip göz ucunda bıraktım.İzlediklerim içinde 5 tanesi var ki tahtları sallanmaz. Ne mi onlar ?


  • secret garden
  • the greatest love
  • a gentlaman's dignity
  • mianhada saranghanda  (i'm sorry, i love you - misa)
  • city hall



SECRET GARDEN




Ultra zengin, mükemmel ,cemiyet lideri,çılgın eşofmanlı adam Kim Joo Won

güzel,uzaylı fakir komşu,tehlikeli sahnelerin dublörü Gil Ra İm

iki farklı dünya,iki farklı tarz..kesişen yollar..gizli bir bahçede meydana gelen esrarengiz bir olay..tepe taklak olan yaşamlar..ve aşk..Secret Garden tüm zamanların bir numarası olmaya her daim aday..değişmez bu kural:)



Joo Won'un masalının sonu ;

..eğilmiş prensi alnından öpmüş,önce hançere sonra prensese bakmış.Birden kızın elindeki hançer titremeye başlamış. Hançeri dalgalara fırlatmış..güneş ışınları denizi aydınlatıyorken deniz kızı kendini sulara bırakmış ve deniz kızı,denizde ki su kabarcıklarından biri olmuş

küçük deniz kızı kaybolmak üzereydi ,o an prens gerçeği anladı ve prensese şöyle söyledi:

en iyisi bu mu? emin misin?

sonra nişanı attı ve deniz kızına doğru koştu fakat su köpüklerini fark edince köpüklü çamaşır makinası icat edip zengin oldu.Bu arada prens kötü bir yatırım yaparak iflas etti ve deniz kızının sekreter Kim'i olup upuzun yıllar ama çok uzun yıllar boyunca mutlu yaşadılar

Joo Won'un masallara bakışı;

pamuk prenses : üst tabaka bir kız alt tabakadan 7 cüce ile aynı evde yaşıyor.Soylu bir adam tarafından öpüldüğü zaman 7 cüceden kurtulmuş oldu

uyuyan güzel: sürekli uyuyup duran üst tabaka bir kızı soylu bir adam gelip öperek kurtarıyor.İnsanlar sonuna kadar dayanırlarsa hayallerine kavuşurlar.Aslına bakarsak onlar prenses..dahası güzeller..prensler onlara aşık oluyor..fakat benim gibi biri sana nasıl aşık oldu(ra ım'e taş :) )

deniz kızı: kadınlarla ilgili tarihteki ilk masal(favorisi)

Joo Won'un hayali konuşmalarından biri ;

Joo Won: Sen,sadece benim nefret ettiğim şeyleri seviyorsun..şu çoraplar gibi..o çorapları assan da hediyeni alamayacaksın  

Ra İm: Neden?

Joo Won : noel baba ağlayan çocuklara hediye vermez..kullanım kılavuzu bellidir

Ra İm: beni ağlatan sensin

Joo Won: noel baba haticeye değil neticeye bakar

Ra İm: seni şapşal

Joo Won: peki sana kim ağla dedi?


dizinin imzası: 

Joo Won: rüyanda seni bu kadar rahatsız eden nedir?

Ra İm: rüyalarımda sen varsın

Joo Won: rüyalarında bile benimleyken mutsuz musun?

Ra İm: öyle olsa bile gel..yarında,öbür günde gel..


***


THE GREATEST LOVE



popüler,patates sever,boyu kadar kini olan,kendisi ile tanışan herkese onur kazandıran çatlaklar kralı Dok Go Jin

eski popülerliliği son bulmuş ,tv showları ile geçimini sağlamaya çalışan,herkesin eziklediği Gu Ae Jung

Gu Ae Jung katıldığı bir programda sergilediği üstün performans sonucu bir anda kendini Dok Go Jin'e düğümler...hem de ne düğüm..çözmeye uğraştıkça o düğümler daha da kördüğüm haline gelir..bilinen arap saçı..ve ikili kendini çok ilginç olaylar silsilesi içinde bulur..Dok Go Jin şahsına münhasır kişiliği ile imzasını atmıştır diziye:)


diziden replikler:

-dgj: boyum kadar kinim var.Bu işin peşini kolay kolay bırakmam ve sana karşı tatlı olmayı da midem kaldırmaz

-dgj: jason'un teklifini reddettiğimi duyurmaya hazırdım ama sen ona rüşvet verdiğimi söyledin.Bir şeyi yapmayı frna halde istemek,bunun için hediye vermek sonra da reddetmek..ikisi uyuşmuyor

-dgj: 3 gün buradayız.Gördüğün gibi ev içini gösteriyor,istediğin gibi banyo yapabilirsin

gu ae jung'u hazırlama;

dgj:ne dersem diyeyim,şaka olduğunu düşünüp görmezden geleceksin.Benimle bir skandal ilan etmemi istesem bile şaka

gaj: ding dong

dgj: benimle evlenmen için yalvarsam bile şaka

gaj: ding dong

dgj:ortadan kaybolsam bile,ölmekte olduğum için..şaka

gaj: böyle bir konuda şaka mı yapacaksın?

...


dgj : satacak  başka şeyin yok, beni sat..ben olağanüstü , pahalı dok go jin'im..tüm sorunlarının üstünü örtebilecek olan dok go jin..onu sana sunuyorum, sat

gaj:şaka yaptığını söyle

dgj: sat ki beni gu ae jıng'in erkeği yap

gaj: şaka yaptığını söyle dedim


dok go'nun iç sesleri,kendine soruları ve o sorulara film afişlerinden aldığı cevap;

senden cidden hoşlanıyorum..neden ben?...gönül fermen dinlemez

ben dok go'yum,daha önce olmamıştı,neden şimdi?....br prensin ilk aşkı

şimdi ne yapacağım?...bunalımda ki adam


sihirli kelime
dgj: şarj et




***

A GENTLAMAN'S DİGNİTY




40'lı yaşlarda ki 4 erkeğin aşk, arkadaşlık, ayrılık, başarı  ve başarısızlık üzerine kurulu hayatları.4 değişik oppa ..bedenleri büyümüş ama hala çocuk kalmış ajussiler..onlara eşlik eden kadınlar..tam ortalarına düşen ,kimin elinde patlayacağı belli olmayan bir bomba ve çeşit çeşit serüvenler ağı..keyifli,eğlenceli ve sevimli bir hikaye




***



MİANHADA,SARANGHANDA
(I'M SORRY,I LOVE YOU -MİSA)



Moo Hyuk,bebekken evlat edinilmiş ,evlat edinilenler tarafından sokağa tek edilmiş ve Avustralya da yaşayan bir kore genci...sevdiği kadın ona korece konuşmayı öğretir...sevdiğinin ihanetine uğrar ve umutsuzluğa kapılır..bu sırada yolu bir iş için Avustralya'ya gelmiş olan Eun Che ile ilk kez kesişir.zengin bir adamla evlenmek üzere olan sevgilisinin düğününü basar.Düğünde olanlardan sonra  ailesini bulmak için Kore'ye gelir ve tv programında ailesini aramaya başlar

Eun Chae' de oldukça popüler olan Choi Yun'un yanında çalışmakta,üstelik choi yun çocukluk arkadaşıdır. Moo Hyuk ve Eun Chae'nin yolu Kore de tekrar kesişir ve olaylar yavaş yavaş gelişir. Taş kafa ve ajussi'nin insanın içine oturan, boğazını düğümleten  hikayesi.

replikler:

mh: sana bu sözü veriyorum, kalan günlerimde eun chae'nin yanımda olmasına izin verirsen..kalan günlerimi bu kadınla geçirme fırsatı verirsen bana..daha çok üzerime yüklenmezsen..her şeye bir son vereceğim.. kinimi, öfkemi bir kenara atacağım ve huzur içinde öleceğim

ec: duyduğuma göre hayatta en acınacak insanlar,hiç hatıraları olmayanlarmış. eğer çok güzel bir hatıram olsaydı sanırım hayatım boyunca o hatıraya minnet duyar, mutlu olurdum

ec: hayattayken bile öyle yanlızdı ki  ,onu bu halde bırakamazdım.. hayatımda bir kerecik olsun kendimi düşünüp kendim için yaşayacağım.. bu suçsa, seve seve cezamı çekmeye hazırım




***


CITY HALL




Shin Mi Ra 10.dereceden memur,yerel hükümette sekreter olarak çalışmakta,boş kalan her vakitte ek işler yapmakta.

Jo Gook ,hükümet memuru..akıllı ve hırslı..sahip olduğundan fazlasını istemekte.

Shin Mi Raa kendi kişisel davası ile uğraşırken kendisini belediye başkanlığı yarışında bulur.o bu yola sürüklenirken Jo Gook ta aynı yollarda sürekli dirsek teması halinde..ikilinin çatışması ve ilişkisi çok ilginç şeylere gebe


beden haklarından feragat belgesi

eller; sadece halk için sınırlı amaçlarda kullanılacak,gerçek hak sahibi dışında hiç kimse ile 3 sanıyeden fazla temasta bulunulmayacak

ayaklar; gerçek hak sahibinin onayı olmadan,hak sahibinden 1 metre uzakta olmayacak eğer başka biriyle giderse tüm malvarlığı haczedilip cezalandırılacak

ayak parmakları: kötü kokusu sebebiyle başka birine devredilecek

kalp; gerçek hak sahibi dışında ki erkekler için hızla çarpmayacak

gözler; gerçek hak sahibi dışında her şeye dik dik bakılması şiddetle  tavsiye ediliyor

kulaklar; gerçek hak sahibi dışında ki tüm seslere ,havlayan köpek gibi yaklaşılacak

dudaklar; yemek yeme ya da konuşma amacı dışında kullanılıyorsa en katı mahkemelerde cezalandırılacak

beyin; %50 lilk bölüm "jo gook olmazsa yaşayamam" düşüncesini barındıracak%40'ı "eski belediye başkan vekili olmadan yaşayamam" demeli.%9'u "kampanya danışmanı olmadan yaşamanın anlamı yok" demeli,geri kalanı şehrin geleceği için endişelenmeli


replikler:

smr: pek çok kişinin yakışıklı olduğuna dair söyledikleri doğru..gözlerin güzel,burnunda..çenen bile güzel..işte bu yüzden kalbim hep pır pır ediyordu..bilmiyordun değil mi?bir rüyada birlikte yolculuğa çıktık..birinde el ele tutuştuk..bir gece birbirimize sarıldık..bir gece birlikte uyuya kaldık..sonra tıpkı bu gün gibi bir gece de böyle ayrıldık..en başından beri aynı tarafta olmayacğımızı bilmiyormuyduk?

jg: biliyorum..biliyorum ve bu beni deli ediyor.başta saf bir kadın olduğunu sanmıştım..kullanılıp atılacak biri ama sonra kendi hayatım üzerinde kumar oynamayacak kadar ileri gidebileceğimi nasıl bileyim..bu beni deliyor,bu yüzden sen de bana böyle davranma

smr: daha evvel bana,uğruna mücadele ettiğin bir şeyin karşısında olursan ne yaparım diye sormuştum..shin mi ra çoktan kaybetti ama belediye başkanı shin mi ra kaybedemez




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder