3/23/2020

DANS EDEN MANAKİN KUŞLARI



Gezegenimiz belgesel serisinin ilk bölümünü izledim (Our Planet ; One planet -Netflix). 40 dakikalık bir süresi var.Dünyamızın insan eli değmemiş yerlerinin  ve orada yaşamlarını süren canlıların ne denli muazzam,ne denli hayran olunası olduğunu açıkça gözler önüne seriyor.Yunus balıkları, peşinde oldukları hamsiler  ve onları havada bekleyen karabatak ve sümsük kuşları ,av - avcı denkleminin içinde yer alırken ve bu kulağa nahoş gelirken,ortaya çıkan görsellik şiirsel bir hal alıyor adeta.Diğer yandan flamingo sürüleri yumurtaları için diğer kuşlar gibi  çer çöp toplayıp yuva yapmak yerine,yuvalarını çamurdan küçük tepeler şeklinde yaparak,adeta kerpiç evler inşa ediyor.Bakir kalan bu cennet yerler ve sakinleri  ,dünyanın diğer kısımlarını işgal etmiş insanoğlunun yapıp ettiklerinin sonuçlarına katlanmak zorunda kalıyorlar ne yazık ki.

İşte bu güzel görüntüler ve canlılar içerisinde ,  şapşik mi şapşik  Manakin Kuşu kendisini sahneye atıp ,nazarımda başrolü kaptı :)


Bir çok türü olan manakin kuşlarının adı Orta Hollandalı Mannkijn'den  (küçük adam)  gelme imiş. Google amca öyle söylüyor.Peki bu kuşların başrolü kapma sebebi  ne ? el-cevap ; kur yaparken ortaya koydukları dans performansları ,hem de ne dans :)


Önce altın yakalı manakin çıktı ortaya.Dans pisti için alanı bir güzel yapraklardan temizledi. Sonracığma bir o dala bir bu dala ahenkle ve pek bi çeviklikle zıplayıp durdu.Performansının en vurucu kısmını ise sona bıraktı.Düz şekilde sekerken daldan dala, birden ters takla attı ve yere inerken matador edasıyla  oleyyy der gibi bir ötüş yaptı :) Ben ise evladıyla gurur duyan ebeveyn gibi  " işte, bakın..bakın..ters takla attı, nasılda attı yavrucum benim " diye onun bu çabasına en bi takdirli alkışımı yolladım ekrandan.Amacına ulaşamadı ama  trip yediği ile kaldı yavrucak :)


Sonra kırmızı başlı manakin kuşu çıktı sahneye ve ben şok, ben iptal :)  İncecik dalın üzerinde moonwalk yaptı .Jackson'dan eksiği gediği yoktu.Billie Jean da arada attığı çığlıklar gibi kırmızı başlı manakin de kanatlarını hızla çırpıp çığlığını attı:)


Sonuncusu ise mavi manakin kuşu .Benim bu üçü arasında ki top 1'im .Onu zirveye taşıyan sahip oldukları arkadaşlık dayanışması.Bunlar 4'lü bir çete:) Esas oğlan  prova yapıyor er meydanına çıkmadan önce ve bir prova sahnesi kuruyorlar.İçlerinden biri yalancıktan sevdiceği kuş oluyor. Tayfanın geri kalan 2 üyesi ve esas oğlan da danslarını yapıyorlar.Grup dansı var burada a dostlar, her şey imece:) Sonra memnun kalmış oluyorlar ki provadan uygulamaya geçiyorlar. Bir dansları var,bizim güccükken yaptığımız "birdir bir" den farklı değil :) Dans bitiyor ,esas oğlan kendini öne atıp, esas oğlanlığını tescilleyici hareketi yapıyor ve arkadaşları bir köşeye çekilip meraklı ve heyacanlı bir bekleyiş ile sonuca kilitleniyorlar. Sırf şu köşede bekleşen , arkadaşları için canla başla çalışan kankalar yüzünden esas oğlan kazansın isteğine büründüm :)  Kıyılmaz ki bunlara ama.


Manakinlerin efsane danslarını  izlemeden geçmeyin  :) 



  






6 yorum:

  1. Videoları izledim de ne kadar güzeller. Belgesel aklımda bulunsun, teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  2. ay ne tatlıymışlar yaaa, belgeseli not aldım. kuşlara bayılırıııım en çok da pengueneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babanın evde çocuk baktığı,annenin yemek için ava çıktığı penguenler , devrim denilen şeyi gerçekleştirmiş ilk canlıdır bence :) İzlemiştim belgesellerini (adını unuttum ama) ,sevilmeyecek gibi değiller.

      Sil
  3. İnanılmaz güzellikte renkleri var, hayran olmamak mümkün değil.

    YanıtlaSil