3/26/2020

İNSAN HALLERİ



Mesela , bir gün sokakta yürürken,covid 19 'un dünya üzerinden tamamen silindiği günlerde ,pat diye burnumun ucuna dayandırılan bir mikrofon eşliğinde röportaj yapıyoruz diyerek birileri gelse  (bu arada sakın gelmeyin ,görmemezlikten, duymamazlıktan gelir dümdüz devam ederim,arkamdan söylediklerinizi de aynen iade ederim ) ve sorsa ;

-Kendinizde en sevmediğiniz ve değiştirmek istediğiniz özellik nedir?

hiç acımam, gözünün yaşına bakmam "erteleme huyum " derim.Erteleme yaptığım şey herhangi bir şey değil ki  ,hayatımın ta kendisi.Bak böyle de hayrını görmediğim bir bilmişliğim var ( ilk önce bunu mu söylesem acaba) ... Ama , bilmek ve anlamak ,anlamak ve uygulamak arasında ,dahası bilmek ve uygulamak arasında koccaman bir fark var .



Liste yöntemi ile çalışmanın yararları üzerine bir şeyler duyup dinledim ve her birini kulağımın bir tarafından alıp,diğer tarafından aynı hızla gönderdim.Bu sefer ilk kez ,dünya için küçük ama kendim için büyük bir adım atarak giriş çıkışlarda ki hız sınırına ayarlamalar getirdim.Sadece bir konu için , 3 aylık bir liste tuttum kendime ve her gün için şunları yapacaksın diye küçük notlar iliştirdim.Listemde ki yapılacaklar yapıldığında koşa koşa gidip    işaretledim.Bir ayı tamamladım böylece ve sahiden işe yaradığını gördüm kendi adıma.Hatta bu süre sonunda alışkanlık haline geldiği için defter de o ilk zamanlarda ki işlevini kaybetti.Koşmama gerek yok :) Bu işi daha ciddiye almam gerekiyor.(Listeye eklenecek yeni madde)


Kardeşim dün akşam işten geldiğinde artık kendini bizden  izole edeceğini söyledi. (bir miktar vardı bu izole hali zaten,seviyeyi arttırdı şimdi ) Çalıştığı yerde ,farklı bir katta çalışan birinde yüksek ateş tespit edilince ne olur ne olmaz diye 14 gün süre böyle devam edelim dedi.Deterjan ve çamaşır suyuna zaten alerjim vardı ,corona vesilesi ile birazcık (çok değil ama) arttırınca bu işleri ellerim "niye bana böyle yapıyorsun zalım kadın"  deyip tepki vermeye başladı.Kremler de pek işe yaramıyor.Bu arada bi hayli vakittir soğuk alerjisi mevcut ben de ,bir de deterjan..bakalım ne yapacağız.Krem stoğumda bitti ,gidip alma ile sipariş verme arasında gidip geliyorum şu ara.


Geleyim coronalı içeriklere..hep kendi insan hallerimden bahsetmemi beklemediniz umarım :)


Tartışma programlarını corona öncesi de izliyordum şimdi biraz daha arttırdım izlemeyi.Edindiğim kişisel görüşüme göre ülke olarak coronadan daha acil olarak ruh sağlığımızın tedavisine yönelmeliyiz.Tüm psikolog, psikiyatrist ve terapistleri devletin acil olarak sahaya çıkarması gerekiyor.Karantina işinden daha ciddi bu durum bence . Ölen kişi sayısına bakıp ,uzman doktorlara ,"ama bu az değil mi ,neden az"  diye soru yöneltildi ve moderatör de bunu sordu. Ölü sayısı arttığında rahatlayacak birileri var anlaşılan.


Ramazan programlarında gösterilen soru sorma performansları ile coronaya dahil sorulan sorular kıyasıya yarışır.Zirvenin sahibini ise ancak burun farkı belirleyebilir.Bazı sorular neredeyse "sakız çiğnemek orucu bozar mı" kıvamında. Şekilden şekile giren doktorların mimikleri keyifli görünsede , , yeter artık !  , deyip kaçmalarından korkuyorum.


Bir de güya , izleyiciler soruyor ama ? ,  arkasına saklanılıp aslında o egzantrik sorunun cevabını duymayı her şeyden çok istediğini belli etmeler var(efendimissss,kıymetlimisss) Biraz dudak büzüş ,biraz minnoş bakış ele veriyor ,bilhassa kadın program sunucuları :) .Defalarca aynı sorunun soruluması da cabası, ki burada duymak istenilen şey söylenmiyor ısrarcılığı o kadar bariz ki.O istenen şeyi söylece uzmanlar inanıyorum ki bir daha asla sorulmayacak,özellikle maske ve eldiven konulu sorular. Hipokrata söz vermiş olmaları çektikleri eziyetin tek sebebi.Kulakları  çok çınlıyor mudur acaba hipokrat amcanın :) 


Bulaşık leğenlerinin içinde köpüklü köpüklü meyve ve sebzelerin süngerlerle yıkandığını da gördü ya bu gözlerim , gidip gözlerimi köpürte köpürte yıkayasım geliyor.


İtiraf ediyorum tüm bu işlerde favorim İtalyan belediye başkanları.Marsa yerleşke kuracaklar ya, can-ı gönülden bu belediye başkanlarının gitmesini diliyorum.Adamların çektiğini zannediyorum ki henüz hiçbirimiz çekmedik.Gidip rahatça nefes alsınlar.


Bir diğer favorim de ,sokağa çıkma yasağından dolayı çıkamayan tonton teyzem kendisine ihtiyacı var mı diye sormaya gidildiğinde (yiyecek içecek vs) ,mevzuyu çok başka anlayıp ,çamaşır makinem yok ,elde zor oluyor diyerek makine sahibi olması :) Hayırlı ve sağlıklı günlerde  kullansın ...





13 yorum:

  1. Makineyi kim almış teyzeye merak ettim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vali götürmüştü yanılmıyorsam ,bizzat kendisi gitmişti :) hangi şehir unuttum ama:)

      Sil
  2. :) eğlenceli yazıydııı :) tartışma programı hiç izlemedim dahaaa ama ilginçliymiş yazdıkların :) kardeşin haklı herhaldeee :) ah ertelemek, plansizlik, sistemsizlik, türklerin temel özelliklerinden yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi güncelleme yapamıyor muyuz bu temel özelliklerimize :)

      corona vesile ile çok bi ilginçli şeyler yaşanıyor şu aralar..şarkı vardı ya eskilerden,oynatmaya az kaldı doktorum nerde..işte tam öyle :)

      Sil
  3. Bu kadar koruma tedbirleriyle birlikte faydalı bakterileri de götürüyoruz. Bakalım bu işin sonu nereye varacak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.

      Beden ve ruh sağlığımızın bozulmadığı bir yere çıkar umarım ..

      Sil
  4. Bir de içten içten ,muzipçe bir aferin çekiyorsun kendine :)

    YanıtlaSil
  5. Bende de aksine ertlemek yerine hemen yapıp kaldırma huyu var. Hatta bir şey olmadığında ve kızdığımda eşim hemen der ki; "Canın tez, istediğin hemen olacak değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var bu karakterdeki insanlar ailemde de.Oturmak nedir bilmiyorlar :)

      Yine de el vermiş olun siz de bana , bu huy elime yüzüme bulaşsın biraz :)

      Sil
  6. İtalyan belediye başkanları benim de favorim, hem gülüyorum hem de anlıyorum onları. Liste yöntemi bende de işe yarıyor, ajandamı kullanıyorum bu şekilde. Gerçi çarpı attığım da oluyor ama olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de olsun :)
      Bir tanesi sokaklara çıkmış kovalıyordu, evde duramamıştı.

      Sil
  7. Yapabilene liste oluşturmak gerçekten motive ediyor ama tabi yapabilene ben asla yapamıyorum 😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gibi küçük denemeler ile başlayabilirsiniz mesela.Alıştırmalık olsun :) Küçük adımlar olsa bile yol alacağız sonuçta.İlk adım için biraz gayret:)

      Sil