8/04/2024

AĞUSTOS GÜNCESİ

 Ağustos böceklerinin, Ağustos ayında seslerini iyice kısmaları neyin protestosu acaba ? Kulakları tıkama isteği veren o gür çığlıkların yerinde yeller esiyor şimdi.Akşamları cılız sesleri var da henüz buradalar diyebiliyorum.



Akşamları iyiden iyiye serin oldu, dışarıda çok kalınmıyor. İnce hırkasını üzerine alıp kalmakta ısrar eden de ertesi güne biraz halsizlik ve burun tıkanıklığı ile uyanıyor.




Yaz mevsiminin son ayı ama hala domatesler yeşil, üstelik hemen hemen herkesin böyle. Bu gidişle turşudan başka bir şekilde tüketmek kısmet olmayacak.




Etrafım meyve kurusu, ağaçlar çıplak yerler dolu, maşallah. Eriklerin kuruma aşaması çok ilginç. Güneşin altında piştikçe şırası köpürüyor, kabarıyor, sonra sönüp üstünde boncuk gibi duruyor, renkten renge giriyor. Bilmeyen ilk bakışta çürük bunlar deyip çöpe atar hepsini :)




Misafirler birkaç günlüğüne gelip gitti. Biraz curcuna ve yorgunluk olsa da farklılık iyi geldi. Zannediyorum ki buralar artık bana dar geliyor :) sınıra gelmiş ve hatta biraz zorluyor olabilirim yine de bu ayı da burada geçireceğim. İstanbul'un hala çok fena olduğu haberleri geliyor, sesimi çok çıkarmayayım en iyisi :)




Yusuf Dikeç sayesinde birkaç gün olimpiyatlar ile haşır neşir oldum. Kimsenin birinciyi konuştuğu yok :) Sporcularımızın başarısı mutlu ediyor ama olimpiyatların hizmet ettiği ve taraf  olduğu şey, sergilediği ikiyüzlü tutum mide bulandırıyor. Bu yaman çelişkiden nasıl kurtulunur, bilmiyorum. 




Bu ayın en üzücü tarafı kapımızdan ayrılmayan, yemeğimi paylaştığım ve burada da çokça bahsettiğim güzel kedinin ve yavrularının akıbeti oldu. Bir vakittir görünmüyorlardı. Uğradığı evlerden biri yavrulardan birini parçalanmış bulmuş ne yazık ki, domuzlar çok geziyor geceleri maalesef, korkarım ki anne ve kardeşlerinin akıbeti de benzer. Birkaç gün sarstı baya bu gerçek, elden gelen de bir şey yok ne yazık ki :(



16 yorum:

  1. Bizim memleket hala sıcak, gerekmedikçe dışarı çıkmak istemiyorum. :) Hazirana kadar üşüdük şimdi de sıcaktan durulmuyor.
    Yusuf Dikeç bayağı meşhur oldu gerçekten. Özellikle Japonlar çok takmış onun resimlerini falan çizmişler. :) Olimpiyatları ben de izlemiyorum, kimseye güven olmuyor artık. Kediye üzüldüm, yazık olmuş. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıda bu denli popüler olduktan sonra dikkatimizi çekiyor olması bizim tuhafligimiz 😅 ama abinin karizma ciddi reklam yaptı ülke adına.

      En son kadın olduğunu iddia eden bir adamın rakibi kadınları ağlatıp elediği paylaşımlar düştü önüme, siyasi araç ve istedikleri düzeni dayatma adına kurgulanmış bir yapı neticede.

      öyle oldu sahiden, kaç senedir yazları beraberdik 😞

      Sil
  2. Ağustosun yarısı kış derler. Kedilere üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sahiden, sabahın erken saatleri ile akşamları çok bı belli ediyor kendini.

      Sil
  3. Hayat mücadele halinde güçlü olan zayıf olanı yok ediyor:/ Olimpiyat oyunları da öyle aslında bir nevi.
    İstanbul'da özledik şöyle serin akşamları bu yaz çok sıcak geçiyor hem de çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmasına öyle de , insan yine de farklı olsun istiyor .

      Yer yer serin hava haberleri veriliyor ama anlaşılan daha var. Meteoroloji de çıkamadı işin içinden:)

      Sil
  4. bol bol domates haazırladınızmı kışlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızarmadı ki hiçbiri:) bu sene diğer senelere göre çok daha az ekti babam, sadece yazın yemelik yaptık, onun da nasibi çok yok gibi.

      Sil
  5. Sanırım hepimiz Dikçe ile birlikte olimpiyatlara daha çok dikkat etmeye başladık. Gerçekten çok başka bi gururdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar dikkat kesildik bilmiyorum ama altın madalya alan yabancı sporcular dahi Dikeç pozu ile kutlama yapıyor ve hala konuşulmaya devam ediyor. Biz de bu vesile ile konuşmaya devam ederiz gibi :)

      Sil
  6. Serinlik buralara da uğrasa keşke, İstanbul hala çok sıcak :)
    Yusuf Dikeç, farklı bir gurur yaşattı bizlere. Birinciyi gölgede bırakacak kadar etkiledi herkesi. :)
    Kediler için üzüldüm, gündemdeki haberleri de düşününce keşke onlar için elimizden daha fazlası gelse diyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sonunu bekliyor olmalı, umarım olur, yoksa durum sahiden vahim.

      Herkescikler Dikeç pozu veriyor ama toplam madalyada baya bir geride olduğumuz haberleri düştü önüme, ne kadar doğru teyit edemedim, sınırlı internet sınırlı haber ben de :(

      Ara sıra yol gözlüyorum belki çıkar gelirler diye ama yok, iyiden iyiye artık hayatta olmadıklarına inandım:( dünya böyle dönüyor işte..

      Sil
  7. Bu sene öyle bir yaz geçiriyoruz ki, sıcaklar yakamızı bırakmadı. Bu yüzden kim nerede "serin", "esiyor" kelimelerini kullanıyorsa not alarak, ülkenin serinlik coğrafyasını çıkarmak istiyorum. :)
    Ah kediciklere üzüldüm, anne kediler genellikle çok dikkatlidir bu konuda aslında. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nem olan yerleri liste dışı bırakmak kolaylık sağlar:) anne dikkatli, üstelik muazzam bir avcıydı. Yavrularını korurken belki kim bilir, hiçbir sekilde göremedik, başlarına ne geldi bilmiyoruz. Dün gece rüyama girdiler ama, etrafımda koşup durdular, bir şeyler verdim yediler, siz neredeydiniz diye söylenip seviniyordum :(

      Sil