12/18/2023

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 6

 

Dik dur ve başını kaldır, düşmanların izliyor - K2



En son izlediğim kore dizilerini de ekleyip seneyi kapatayım artık diyorum. Hoş, bazılarını neredeyse sene oldu izleyeli ama not düşmemişim bloga.Çıksın bakalım aradan şimdi hepsi.


  • the K2
  • the glory
  • the worst of evil
  • destined with you
  • military prosecutor doberman


THE K2 (2016)

Özel bir askeri birliğin gözde elemanlarından olan K2 en son görev yerinde yaşanılan olayların sorumlusu tutularak ihanetle suçlanır ve kaçak olarak yaşamaya başlar. Kaçak olduğu ülkelerden birinde kendi ülkesinin vatandaşı olan bir kız ile karşılaşır.Ailesi tarafından saklanan kız, tutulduğu yerden kaçmakta ve yardım istemektedir. Bu kızın babası başkanlık seçimlerine hazırlanan biri. Kızın üvey annesi ise tüm ipleri elinde tutan kişi. Çeşitli vesileler ile K2 ve üvey anne Choi Yoo-jin sonunda karşı karşıya gelir.


Bol aksiyonlu olan dizi üvey anne ile k2'nin omuzları üstünde ilerliyor. Temposu yüksek bir dizi. Düşmanlıklar, ortaklıklar derken siyasetin kirli tarafı ve insanların nelere cüret edebilecekleri işleniyor. Genç kız- genç oğlan var diye olmayan , olamayan bir aşk hikayesini zorla oldurtmaya çalışıp yazık etmişler bir tek , üvey anne ile birlikte yola devam edip arkadaşlık hukukuna riayet edilmeliydi. Bu arada üvey anne ile k2'nin birbirlerini öldürme girişimleri bi hayli mevcut :) ama o mıymıntı aşk hikayesinden daha dokunaklı bir hikayeleri var.


***

 

THE GLORY (2022)

Moon Dong-eun okulda zorbalığa uğrayan bir genç kız.Öylesine bir zorbalık ki insanın kanını donduran cinsten. Annesi de kızına sahip çıkmak ve korumak yerine kişisel çıkarı uğruna kızını harcayan biri. Okulu terk eden kız, intikam almak için kendini yetiştirmeye başlıyor. Toplumda saygın yerlere gelmiş bu zorbaların karşısına çıkıp savaşmaya başlıyor.


Akran zorbalığının tavan yaptığı günümüzde böylesi bir konu kesinlikle dikkat çekici ve çokça rahatsız edici. İntikam hikayesi denilse de fazlaca yumuşak bir intikam hikayesi zira mağdur kişi küçük son dokunuşlar yapmaktan başka bir şey yapmadı çünkü zorbalar kendilerine karşı bile acımasız ve hesapçıydı. Kendi kendilerini yemeye müsait oldukları için , yapılan o küçük dokunuşlar cinin şişeden çıkmasına sebep oldu. Baş zorbanın  eşi olan Ha do-yeong ile olan sahneler önüme bolca düşünce izlemeye almıştım . Esas kız,  yaralarını herkesin içinde gösteriyordu ve adamın yüzündeki dehşet etkileyiciydi. Her ne kadar esas kız için mutlu son olsa da tek başına sandviç yiyen Ha do-yeong resmi ile karşılaşınca Moon Dong-eun'a bakıp Bihter'in " her şey farklı olabilirdi , aptal" cümlesi yankılandı kulaklarımda :) Dijital platform dizisi olduğundan uygunsuz sahnelerin pat diye çıkıveriyor olması nahoştu.


***


THE WORST OF EVIL (2023)

Popüler iki erkek başrol , Ji Chang-wook ve Wi Ha-joon , yan yana gelince baya bir beklenti yarattı dizi haliyle. Uluslararası bir çete çökertilecek ama o çetenin ayaklarından biri Jung gi-cheol'un örgütü. Eşi ve eşinin ailesi polislikte üst rütbedeler ama Park jun-mo öyle değil. O sıradan ve taşrada görev yapan bir polis memuru. Eşinin ailesi de hor görüyor rütbesinin düşüklüğü nedeniyle. Ona gizli bir görev teklif edilir , çetenin içine sızacak ve onlardan biri gibi davranıp, çetenin çökertilmesine yardımcı olacak. Karısına layık olmak (ki böyle bir takıntısı yok kadının)  ve eşinin ailesinin tutumu sebebiyle, karşılığında rütbesinin yükseltilmesi şartıyla görevi kabul eder ve bingo , çete lideri karısının ilk aşkı :)


Bol kavgalı, dövüşlü bir hikaye. Öyle ki gizli polis bile yoldan çıkıp en vahşisi olabiliyor. Tabi o kıvama gelmesi bir süreç meselesi. Oluyor, olacak , oldu derken bir türlü olamayan bir dizi oldu . 



***


DESTINED WITH YOU (2023)

Önüme bolca tanıtım düşünce izlemeye başladığım dizi. Başarılı bir avukat olan esas adamın taşıdığı bir lanet var. Aile mirası olarak gelmiş ve terk edilmiş bir de tapınakları var. Burada gömülü olan bir sandıktan büyü kitabı çıkar. Kendi lanetinin çaresinin de bu kitabın içinde olduğunu düşünür fakat büyüleri yapabilmek için seçilmiş kişi olmak gerekiyor. Bu kişi de dizideki esas kız. Esas kız, ikinci esas oğlana aşık ve ilk icraatı da aşk büyüsü yapmak olur. Gel gör ki adamlar karışır, adamlar karışınca olaylar da karışır.


Kore dizisinde ne kadar klişe sahne varsa hemen hemen hepsi var dizide, Herhangi bir artı hikaye yok. Büyüler karışınca komedi unsurları dizide yoğunlaşmaya başlıyor böylece ilk başlarda itici duran esas oğlan sevimli bir hale bürünüyor. İkinci esas oğlan da sevimli ve kötü değil, hatta yer yer esas oğlanın önüne geçmişliği var. Esas kız sevimli kız hikayelerinin oyuncusu kesinlikle değil :) Yoklukta izlenir bir dizi. 


***


MILITARY PROSECUTOR DOBERMAN (2022)

Yine bir intikam hikayesi ama bu sefer askeriyede. Esas kızın ailesi cinayete kurban gitmiş ve sorumlusu olan kişi, askeriyedeki ilk kadın komutan olmuş. O da askeri savcı olup askeriyeye kendisini atıyor . Onu yargılayabilecek tek mahkeme orası olduğu için ama her şey komutanın emrinde olduğu için işi kolay değil. Bu intikam hikayesinde kendi çıkarları için olaya dahil olan bir askeri savcı daha var, esas oğlan oluyor kendisi. İkilinin hikayesinin bağlandığı başka noktalar da çıkıyor daha sonra. Kadın oyuncunun tale of the nine tailed'den mevcut  önceliği var ( ki destined with you'da da esas kadın rolünde) ama sonuç ; olsa da olur olmasa da olur bir dizi .




10 yorum:

  1. Ben dizi film izlemiyorum belgeseller müstesna ama öyle cazip anlatmışsınız ki gel de izleme =)

    YanıtlaSil
  2. Hepsini de izledim. Hepsi de güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Kore dizisi izledim sanırım, benzer şeyleri izliyor olmak memnun etmiyor artık beni :)

      Sil
  3. Kore dizilerinden biraz koptuğum için hiçbirini izlememiştim. Tanıtım için teşekkürler. Boş vaktimde kafa dağıtmak için Destined With You'yu izleyebilirim sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa dağıtmak için uygun seçim:)

      Farklı ve güzel işler ya olmuyor ya da ben denk gelmiyorum. Çok nadir hikayesi güzel olan dizi izleyebildim, diğerleri çok bi aynıydı. Bu listede K2 , Kore dizilerinin efsane yılından bir dizi, o dönem ne yapılmış ise çok bi çok iyiler.

      Sil
  4. Bu ara ben de dizici oldum. Film pek bulamıyorum. Önerilerinin hiçbirini izlememişim ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film tavsiyesi alıyorum, bu güzelmiş diye ama izlemeye gönüllü olamıyorum ben de uzun süredir.

      Sil
  5. kaçırılmaz demiyorsun yani bunlara de mi :) belki k2 mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. K2 izlenir diğerleri ise ehh işte diyorum :) K2 iyi olmasına rağmen kaçırılmaz kategorisinde değil bence, diğerlerinin şansı bile yok :)

      Sil