9/30/2023

EYLÜL 2023 CHALLENGE ( 16-30 )




Eylül ayı da  meydan okuması da nihayete eriyor bugün. Güzel bir etkinlik oldu.


Kaldığımız yerden devam. 

İlk partı yok mu bunun derseniz buraya  alayım sizi :)



16- Dostoyevski " Aşağılık insanoğlu her şeye alışır" der, Sizin alışamadığınız bir şey var mı?

Karşımdakinin yüksek sesle benimle konuşması, nefret ediyorum bu halden ve her seferinde tartışma nedeni oluyor bu mevzu.



17- Komşular roman karakteridir, var mı böyle bir komşun ?

Komşu kaldı mı diye sorayım ben de :) apartmanda birbirini tanımayan ( ki ben de dahil) çok komşu olan ama aslında olmayan var.

Okuduğum romanlardaki birine benzettiğim yok ama bir tane teyzemiz sabahtan akşama kadar gelene geçene mani okuyup nereye gittiğini soruyor. Unutkanlığın verdiği bir hal bu ama o manilerin hepsini çocukluğunda öğrenmiş olduğu için hiç unutmuyor. Roman karakteri olabilir bu teyzem .



18- Söylemekten kaçındığın kelimeler var mı?

Küfür , içinde isyan(şirk) barındıran şarkı sözleri vs. 



19-Enerjinin sıfırlandığını anlarsan ne yaparsın?

Müzik kanalından hareketli bir parça açıp zombiler gibi salınmaya başlarım. İşe yaradığında (ki çoğunlukla yarar)  o salınımlara bir canlılık gelir , tam dönüşmemişim demek ki zombiye , der volümde ayarlamaya giderim. Yok yaramaz ise şayet yapacak bir şey yok, kanepe bekliyor nasılsa beni.



20- İyi ki itiraz ettim dediğin bir konu var mı?

Bir şeyler hakkında konuşup ederken illa ki katılmayıp itiraz ettiğim hususlar oluyor, cinsiyetçi bakış açılarında o itirazlar bı hayli kuvvetli de oluyor ya da hayır dediğim bir hususta sürekli tekrar ile fikrimi değiştirme çabalarına itiraz etmişliğim de var ama sorunun mahiyeti böyle bir şey değilmiş gibi.  Pas geçiyorum:)



21- Şu an okuduğun kitaptan, dinlediğin müzikten, izlediğin filmden bir replik paylaşır mısın?

şu an kısmı şu an olmayabilir :) 


Imagine Dragons- Bad Liar


So look me in the eyes, tell me what you see

Perfect paradise, tearing at the seams

I wish i could escape, i don't wanna fake it

Wish i could erase it, make your heart believe

But, i'm a bad liar



alıntı: Bu nasıl bir cahilliktir yarabbi , adam çorap jartiyeri görmemiş! diye yüksek sesle söylenerek, bu vahim yanlışı derhal düzeltti.(Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi) 

😅


22- Fobin var mı?

Yükseklik :) ama şöyle, karşıya bakarım sorun yok, aşağıya bakamam. Üst geçitlerin bazılarında merdiven araları boşluk oluyor, yürürken baş dönmesi yapar dengem sarsılır.

 Böcükler var,.. hoş,  üstümde olmadıkları sürece fobi yapmıyorum, üzerime zıpladıklarında fobi sahibi oluyorum :) çokça rüyalarıma girip huzursuz etmişlikleri var. 

Asansör var, baş dönmesi yapar inerim hala baş döner, tutunacak birileri ya da bir şeyler ararım, mecbur kalmadıkça binmem.



23- Yarın kendini daha iyi hissetmek için bugün ne yapabilirsin?

Comfort zone'umdan çıkmak için bir adım, bir adım ve bir adım daha..



24- Nelere şükrediyorsun?

Verdiğine de vermediğine de şükür diye bir hal var ya, o vermediğine  kısmı üzerinde çok çalışmak lazım. Hakkıyla şükredebilmeyi nasip eyle Rabbim , duamdır.



25-Seni yüksek sesle ne güldürür ?

Belli bir şey gelmiyor aklıma, absürt bir duruma da sesli gülmüşlüğüm var , eğlenceli bir şakaya da. Birisinin başına gelmiş garip bir olaya da :) hoş değil ama insan bazı anlarda tutamıyor kendisini.



26- Canın yansa bile doğruyu söyler misin?

Doğruyu söylemek henüz canımı yakmadı, yakmasın da inşallah. 



27-Uyuyamadığın zaman ne düşünürsün?

Yarın için bir şeyler varsa şöyle yaparım böyle yaparım,  bunu yapsam mı gibi garip şeyler. Onun dışında kendimi huzursuz edecek her ne varsa, kaçıncı seviye delilik bu bilmiyorum. Gerçekleşmesi mümkün olmayan fantastik hikayeler de cabası, hep dizi-film izlemekten bu da. Uyku nasıl haram edilir'i çeşitli versiyonları ile deniyorum kısaca . Bu arada koyunları saymak işe yaramıyor, kim inandırdı buna bizi çıkıp özür dilesin :)



28-Utanç verici bir anda arkadaşına nasıl yardım edersin?

Böyle bir an gelmiyor tam olarak aklıma, içinde bulunmamışım demek ki ama muhtemelen mahcubiyeti artmasın babında şeyler yapardım.... görmedim , duymadım vs.



29- Hayattan en son neyi öğrendin?

Dünyaya yalnız geldin, yalnız gideceksin, iki nokta arasındaki mesafede de yalnız olmayı öğren. Sevdiklerin her daim yanında olmayacak nitekim. Öğreneli yeni oldu, hazmetmesi zaman aldı birazcık.



30-En son dinlediğin podcast nedir?

Sanırım en son diyanetin siyer konulu bir radyo tiyatrosu vardı. Geçen  ramazanda  dinlemiştim. Bu podcastin yerini karşılamıyor ama :)


İngilizceyi geliştirmek için dinlediklerim dışında ilgimi çeken, keyifle dinleyeceğim bir podcast bulamadım. Arada radyo Momentos'tan bir şeyler öğreniyorum :) 



***


Meydan okumayı hazırlayan ve katılan , bir de okuyan tüm blogdaşlarıma sevgiyle....


15 yorum:

  1. Akıllıca bir hareket. :))
    Ben yarım bıraktım gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembellik yaptım ama diğer türlü tamamlayamazdım ben de :)

      Sil
  2. Katılmak için biraz geç kaldım sanırım ama okumak keyifliydi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) ben iki parça yaptım , siz tek sefer yaparsınız olur, niye geç kalınmış olsun, okuruz biz de keyifle :)

      Sil
  3. İki bölüm halinde cevaplamak derken ikinci bölüm soruları da tamamlamışsınız. Tebrikler. İçten cevaplar okuyanı da düşündürüyor.
    Sağlıkla...

    YanıtlaSil
  4. zombi salınması pekuu güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  5. :) Güzeldi tek tek okumak da toplu okumak da çok keyif verdi.
    Ara ara yapalım böyle blogların aynı konulara farklı yorumlarını okumak çok keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Böyle yazıları seviyorum ancak vakit bulup yazamıyorum. Teşekkürler arkadaşım..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat olur belki bir gün katılmak için, ben teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Rica ederim, katılmak istiyorum aslında. Bakalım nasıip.

      Sil
  7. son yazımda, per petterson un iki kitabı birbirinin devamı değiller. ikisi arasında bir bağlantı yok. konu benzerliği sadece. birinde yaşlıca bir amca ormana yerleşiyor ve babasını özlüyor, düşünüyor, diğerinde genç bir adam annesi hasta olunca onun yanına gidiyor ve annesi ile anılarını hatırlıyor :)

    YanıtlaSil