9/15/2023

EYLÜL 2023 CHALLENGE ( 1-15 )

 


 Efendim, bloglar arası hoş giden bir challenge var yüreğimin iklimi tarafından başlatılan, ki biliyorsunuz. İşte orada her gün cevaplanması gereken soruları alıp tek sefer de ( ki burada iki olacak ) cevaplayarak biraz işin kolayına kaçmış ve challenge'ın ruhuna aykırı davranmış olabilirim ama mühim olan katılmaktı düsturundan görmezden gelin azıcık olur mu.



1- Kurtulmak isteyip kurtulamadığın alışkanlığın var mı?

Bazen ilerleme kaydettiğimi düşündüğüm ama sonra sar başa en baştan durumuna düştüğüm üşengeçlik liste başı. Bir de kendi kendime çelme takmam, başkasına hacet yok, önüme sürülen tepsiyi itmeyi marifetmiş gibi çok iyi biliyorum sonra da ahhh keşkem, keşkem, keşkem .....


2- Doğa mı şehir mi ? Neden? 

Doğa insanı tazeliyor, dinginleştiriyor, farkındalığını arttırıyor ama şehir yaşantısı mikrobunu bünyesine almış olan ben , birkaç ay elimdeki şehir nimetlerinden uzak kalınca (ki her sene memleket yolculuğu ile deneyimliyorum bunu) eve döneyim diye homurdanmaya başlıyorum. O mikrobu ölçülü alacaktık zamanında, 1 ay boyunca ağaçlara, gökyüzüne ve börtü böceğe baktıktan sonra o tazelik hissi veren doğa yavaş yavaş ağacı kemiren kurt misali oymaya başlıyor zihnimi :) Feridun abinin dediği gibi olmaktan korktuğum yerdeyim....


3- En beğendiğiniz mimari eser ? Neden?

İstanbul'un her tarafı şahane mimari eserler ile dolu, seçim yapmak zor. İstanbul dışından çok haberdar değilim, instada ya da google amcada görüp bildiklerim bu sorunun cevabı olur mu emin değilim. Bilemedim şimdi :)


İstanbul'un en güzel kuş evlerine sahiplik yapan Üsküdar'da ki Yeni Valide Camii deyip  (tık,tık ) başka bir bakış açısı sunmuş olayım :) Nezaket, incelik ve merhametin bir arada olması vesilesiyle.


4-Koleksiyon yaptığınız bir şey var mı?

Çocukken peçete, küçük renkli ve süslü poşetler biriktirdim,  kaybettim. Bir sürü tokam vardı, koleksiyon sayılabilir bence, en çok onların kaybına üzüntü duyuyorum zira o eski tokalar artık yok. olanların da adı toka işte :)

Şu an uykumu nasıl daha fazla kaçırabilirim, nasıl daha huzursuz olabilirim  diye düşünce koleksiyonu yapıyorum. Bi filtreleme işlemi yapamadım şu üşüşen düşüncelere


5- Hangi film, niçin? 

Bu hususta çok ayran gönüllü olduğum için çok film var. 

Animasyon olmasına rağmen  hönkür pönkür ağlattığı için Ateşböceklerinin Mezarı'nı seçiyorum. 


6- Şunu görmeden/yapmadan ölmek istemem, dediğiniz şey nedir?

Şuraları gezeyim, şöyle şöyle aktiviteler yapayım dediğim çok şey var ama yapmadan ölmek istemem cümlesinin yanında hafif kalıyor tüm o isteklerim. Annelik hissini tatmadan ölmek istemem. Çok özel oldu sanırım bu, olsun n'apalım :)


7-Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şey nedir?

Sürekli kaybolduğum, çok çok kaybolduğum :)


8-Biri vardı değil mi 'bu insan' olmanızı sağlayan, kimdi o?

Varsa bile kusura bakmasın hafızamda yer etmiş değil. Anne- baba ayrı, onlar bile bir yere kadar ve ben olmam hususunda tam yetkin değiller. 


9-Bize bir nasihat vermenizi istesek?

Kelin merhemi olsa önce başına sürer derler. Bundan sebep önce kendime diyorum nasihatimi :) sonra da ben de yapmalıyım diyen blogdaşlarıma...

Fazlaca düşünüp ıncığını cıncığını hesap etmeyi bir kenara bırak.  Bir bilgenin dediği gibi ; just keep swimming...


10-Bloğunuzun başkaları tarafından okunduğunu bilmek size nasıl duygular yüklüyor?

Çok yapmıyorum ama arada bir görüş içeren bir şeyler paylaştığımda bir miktar sorumluluk yüklüyor. Yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için dikkatli  , incitmeyeceğin konusunda özenli ol gibi .Umuyorum ki becerebiliyorumdur.  Onun dışında ilgi alanları ortak( film seyretmek, kitap okumak vs.) birilerinin varlığını hissediyor olmak keyifli. İzlediğim filmi , okuduğum kitabı ya da şöyle bir şey öğrendim ne ilginçmiş diye koştur koştur anlattığım kişiler pek yok etrafımda. Onların dünyaları daha farklı, ben de o dünyalara giremiyorum :) velhasıl ortak paydada buluşan insanlar ile hasbihal ediyor olmak güzel ve tatmin edici bir duygu :)


11-Hayattaki en zor şey nedir?

Akşama ne pişireceğim ? bu da yetmez yarına ne pişireceğim diye düşünmek...net...kanasın,kanasın,bırakın yaram kanasın... :) 


12-Karar verme sürecinde düşünceler mi sezgiler mi?

Düşünceler gibi gibi ama o düşünceleri sezgiler de kuvvetlendiriyor olabilir, bilemedim, Durum ve mevzu çok önemli. insan denilen şey tek bir seçenek ile hayatını sürdürmüyor neticede.  



13-Bugün kendi çektiğin, beğendiğin bir fotoyu paylaşır mısın?

Geçenlerde Nakkaştepe Millet Bahçesi'nde çektiğim 2-3 foto dışında eylül ayını şimdiye kadar fotosuz geçirmişim. Ondan sebep 13. gün fotosu yok, Eylül ayı fotosu deyip bunu ekleyeyim o vakit




14-Hiç kimsenin duymadığı kitaplar arasında en sevdiğiniz hangisidir?

Blogdaşlarımın maşallahı var bu hususta. Daha az okunmuştur diye tahmin ettiğim Tatar Çölü'nü cevap düşeyim bu soruya. Semenderlerle Savaş'da bonus olsun.



15-Dünyanın en zor hissi nedir?

Bu sorunun bu kadar zor olacağını düşünemezdim çünkü his ve duygu denilen şeyi birbirine karıştırdığımı fark ettim :) Bundan sebep yanılmış olmak deyip mevzuyu bitireyim.



Ay sonunda (umarım) kaldığımız işi bitirelim blogcum






12 yorum:

  1. Katılımın için sağol okuması güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel etkinlik için teşekkürler ☺️

      Sil
  2. Güzel Challenge olmuş, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çiçek ne güzelmiş. :)
    Cevapların çok hoş, ilgiyle okudum. Yemek konusunu düşünmek beni de sinir ediyor. Bu aralar yemek yemek bile zor geliyor, bırak yapmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) haşhaşgillerden bir çiçek ama tam adını daha öğrenemedim. Pişirsem olmuyor pişirmesem olmuyor bir durum. Niye böyle yahu .....

      Sil
  4. 1
    4
    7
    11

    bak bunlar tipik türk özellikleri ve güldüm yanii çünkü daha önce de buna benzer şeyler anlatmıştın yani sen işte hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeap :) tipik türk deyip rahatlamalıyım belki de...yok, yok... rahatsız edici :) aynı şeyleri sürekli anlatan teyzeler sınıfına girdiğimi düşünüyorum ben de... zamanında hangi teyzeye güldüysem çok özür teyzeeemmm, sal beni lütfen 😅

      Sil
  5. Toplu cevap grubunda en eğlenerek okuduğum yazı oldu, iyi ki yazmışsınız devamını da bekleriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) hazírladım kalanını da günü gelsin diye bekliyorum :)

      Sil
  6. Katılmak isteyip de zamanında katılamayanlar grubundanım ben de. Bir bakıma kurallara baş kaldırmış olduk. Challenge anlamı da karşılık buluyor böylece. Geciktim diye başlayamıyordum. Belki ben de biraz geriden yola çıkarım...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçi erkeni yok bence, her yayını zamanında okuyamıyoruz zaten, gecikmeli oluyor illa ki, niyetlendiyseniz biz de keyifle okuruz yazdıklarınızı :) bilmukabele

      Sil