8/31/2023

MY NAME - DİZİ

 




2021 yapımlı dizi çok dillenip durdu , izlemeyen kalmadı gibi bir şey dedirtecek kadar çok hem de. Elim neden hiç gitmedi izlemeye , neden çekici gelmedi bilmiyorum ama o elime acı biber sürmeyi çekici bulmayan hissime de tek ayak bekleme cezası vermeyi düşünüyorum. Hak ettiler, hem de sonuna kadar.


8 bölümden oluşan dizi çok bi çok iyi, ara ara oturup yeniden izlerim diyeceğim kadar iyi , su gibi aktı gitti hikaye. Bölüm sayısının az olması belki de bu akıcılıkta en önemli faktör. Dolandırıp durmadan gereksiz uzatmadan final yaptı, sonrada bir boşluk hissi bıraktı. Ost'lerini dinleyip normale dönüşüme katkı sunarım artık :)





yoon ji-woo'nun babası polis tarafından suç örgütü üyesi olarak aranmakta.Kız okulda arkadaşları tarafından horlanıyor, her gün polis kapısında baban aradı mı diye rahatsızlık veriyor. Yaşadıklarından bunalmış, öfkeli ve mutsuz bir kız. Babası doğum günü vesilesi ile kızını arayınca o da sitem edip kızıyor, buna dayanamayan baba her şeyi göze alıp kızının yanına geliyor ve öldürülüyor.


Polisten katil hakkında bilgi alınmaması ve işin üstüne düşülmediği hissi ji-woo'nun öfkesini daha da arttırıyor. Babasının birlikte çalıştığı örgütün başındakı kişiye Choi  moo-jin'e kadar ulaşıp, ondan katili bulmasını istiyor. Artık hayattaki tek gayesi ve yaşama nedeni  babasının intikamını almak.


Bu intikam hikayesinin iyi ve kötü tarafında yer alan karakterler bulundukları konumda iyilerdi , güzellerdi fakat merkez kesinlikle bu ikisiydi, intikam peşinde koşan kız ve mafya örgütünün lideri.  Bir papatya çayının nelere sebep olabileceğini tahmin bile edemezsiniz :)




Ölümcül aşk diyorum bu ikisinin ilişki durumuna ben :) Genç werther'i bilirsiniz. Hastalıklı ve sağlıklı olmayan, evlerden ırak  duygu durumu ürperticidir ama o duygularını öylesine şiirsel bir hale bürüyüp öylesine bir kutsallık adleder ki gözleriniz kamaşır ve hayranlık duyarsınız ister istemez . İşte bu ikisinin verdiği enerji tam da böyle bir şeydi. Bundan sebep papatya çayı deyip geçmeyiniz. 


İntikam hikayesinde mutlu son beklemek saçma olurdu ,ayrıca alınmış intikam da  mutlu etmez haliyle Bundan sebep bu saçmalıklara girmedikleri için ayrıca teşekkürler. Hesapların kapandığı final sahnesi ve duygu durumu şiirsel olsa bile deniz kıyısında papatya çayı içmeye devam yine de. 


Ortalığın kan revan içinde kaldığı , ihanetlerin havada uçuştuğu bir diziden böylesine bahsediyor olmak pek hayra alamet değil ama neyse :) spoi vermemek için fazlasıyla tuttum kendimi ayrıca, aferin bana :)




15 yorum:

  1. Güzel ve kısaymış. Ben de izleyim bir ara o zaman. Merak ettim, ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
  2. Geçen yaz izlemiştim galiba, çok sevmiştim bende. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi iş çıkarmışlar, sevilmeyecek gibi değil:)

      Sil
  3. Selam. Duymadığım bir dizi ekledim listeme. Uygun zamanda izleyeyim.
    Teşekkürler paylaşım için 🪷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam ☺️Keyifli seyirler şimdiden o halde

      Sil
  4. hımms izliycam peki :) papatya çayı içersek izlerken uyuruz amaa :) son yazımda ağaçlı bir kipat var :)

    YanıtlaSil
  5. İki üç bölüm izlemiştim fakat daha sonra kalmıştı öyle devamını izlemeye karar verdim (: tanıtım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  6. başladım, ikinci bölüme geldim, intikam hikayeleri hep güzel oluyooo :) keyifli gidiyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben üstüne tekrarlar, klipler bile eskittim :) sağlam hikaye 👍

      Sil
    2. çok heycanlıydı, dün gece bir defada izledim tümünü :)

      Sil
    3. Bitti demek :) ben de öyle yaptıydım.

      Sil