1/15/2023

BABALAR GİBİ DOĞURMAK

 



Dün akşam trt belgeselde hoş bir belgesele denk geldik. Daha doğrusu annem, "koş ne güzel deniz atı" diye seslenince,  mutfaktan aheste aheste odaya yöneldim. Deniz atı işte, biliyom ki :) azıcık bakınırken kulaklarımın duyduğu şey hususunda koca bir şaşkınlığa düştüm. Sonra sesi birazcık daha açıp pür dikkat kesildim duyduğum şey doğru mu diye? tabi çıt çıkmasın diye de azıcık gayret ettim ve evet, duyduğum şey doğruymuş. Bir de o kadar biliyom ki işte modunda takılıyordum :) Erkek deniz atı hamile ve doğum yapıyor. Doğada doğum hadisesini dişinin elinden almış olan bir canlı var elimizde a dostlar. Şimdi doğum yapan erkeğe ne denir ? diye koccaman bir soru işareti koyuyorum işte tam buraya :)


İzlediğim belgeselin adı DOĞANIN HARİKA BABALARI ( Nature's superdads ) Belgesele internetten ulaşamadım . İzlediğim belgeseli bir kısmından , yani doğum yapan erkek deniz atından- izlemeye başladım.Neleri kaçırdım bilmiyorum ama bir şekilde  bulabilmeyi umuyorum.


Deniz atlarının erkeğinde kuluçka kesesi varmış. Çiftleşme sırasında dişi yumurtasını bu keseye bırakıyor. Sonra erkek deniz atı kesesine aldığı yumurtayı döllüyor. Birkaç vakit süren hamilelik süresinde döllenmiş ve minik denizatları olmuş tüm bebişleri doğuruyor. Tamamen bebişlerini boşaltmış olan erkek deniz atının rengi değişiyor. Belgeselde baya koyulaşmıştı .Bitkin olan ve renk değiştiren babaya dönüp de bakan bir bebiş olmadı, hepsi aldı başını gitti :) Yalnız doğum çok ilginç. Köpük tabancaları olur ya, bir sıkarsın bir sürü köpüğü atarsın , işte aynen böyle :)


Seni bilmiyorum blogcum ama dişiye ait en genel özelliğin bir erkekte de var olduğunu görmek beni baya şaşırttı :) Bu arada belgeselde çok ilginç baba davranışları sergileyen canlılar var, bulup izlemeli kesinlikle :)



15 yorum:

  1. Elhamdülillah:)

    Belgeselleri bu yüzden seviyorum, her seferinde şaşıracak şeyler öğreniyorum:)

    YanıtlaSil
  2. İlk duyduğumda ben de çok şaşırmıştım. Hayat sürprizlerle dolu gerçekten:)

    YanıtlaSil
  3. hımm aradım nette bulamadım evet yaa aklımızda olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Bu belgeseli kocam izlerken kulak kabartmıştım bayağı zaman önce, beni de şaşırtmıştı bu deniz atı mevzusu. :D

    YanıtlaSil
  5. Bunu biliyordum ama hiç belgeselini izlemedim. İlginç oluyor demek doğum anı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben assolist gibi deniz atını aldım ama :) sahiden muhteşem babalar var tabiatta, belgeseli bu yüzden bulup izlemeli. Doğum anının yuptupta farklı videolarda bulabilirsin ;)

      Sil
  6. Benzer bir duyguyu okyanus ortasında uçan balıklar oldugunu görünce yaşamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğada bilmediğiniz ne çok mucizeler var :) birçok şeyi şaşkınlık ve hayranlıkla öğreniyorum ama bu doğum hadisesi çok acayip :)

      Sil
  7. Bir yeni bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Aaa, yeni öğrendiğim bir bilgi. Harika, keşke biz insanlarda da olsaydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı videolar vardı, erkeklere suni doğum sancıları veriliyordu, düşük seviyede bile tahammül edemiyorlardı :)

      Sil