10/31/2022

BİR ŞİİR , BİR ŞARKI

  

....

Gözlerinin kadehinden daha içmeden sarhoş oldum

Meyhanem sarhoş oldu, ne yaptın ?

Yaslanılmaya layık değil miydim?

Omuzlarımın hasretine ne yaptın ?

...


diyor  şair Afshin Yadollahi Che Kardi şiirinde . Şiirin tamamı Şehrazad isimli İran dizisinin bir kısmında söylenmiş çok da güzel söylemiş eklediğim videoda (Türkçe çevirili) . Amin Bani ise şarkı olarak seslendirmiş bu şiiri, o da tam şurada Müzik hoş olsa da yalın şiir olarak daha çok sevdim ben.







İnstanın güzel taraflarından biri böylesi güzellikleri bir şekilde önünüze çıkarıyor oluşu.Ve yine, onlardan biri;  Adoucit La Melodie


Arianna Savall'ın  bestelediği şarkının sözleri Mevlana'nın Remembered Music şiirinden geliyormuş. Arpın sesi ne kadar da güzel yaraşmış öyle.




Güzel ve keyifli bir hafta olsun blogcum

Esenlikle...


8 yorum:

  1. Teşekkürler bu güzel ikramlar için :))

    YanıtlaSil
  2. Şiir güzelmiş, diziyi bilmiyordum ilgimi çekti. Samimi geldi oyuncular. :) Sondaki müzik çok hoş, duygusal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyorum, izlediğim tek İran dizisi hz.yusuf dizisiydi :)

      Sil
  3. Huzur veriyor ama bir taraftan da azıcık ağlasam mı dedirtiyor müzik:)

    YanıtlaSil