3/03/2022

MASUMLAR, ZEBANİLER VE GERİYE KALANLAR

 



3.sınıfa giden yeğenim  " hala , savaş çıkmış, her yer çok kötü olmuş, bizde de olur mu" diyordu telefonda 2-3 gün önce. Oturup haber seyretmiyor elbet ama bir şekilde denk gelip, haberdar olmuş. Büyüğü böyle söyleyince, onun  sorusunu  işiten küçük kardeşi " hala , ben ablamı kaybetmek istemiyorum" diye ekledi hemen peşi sıra telefonda. "Bizden çoook uzak onlar kuzum, bir şey olmaz bize"  deyip durdum ikisine de,  fiziken ve fikren hiç de uzak olmadığını bile bile. Bir de "haberlere bakmayın bakim, sizin izledikleriniz çok güzel, onları seyredin" diye  ekledim. Denk geldikleri şey , savaşın ne olduğundan habersiz olan bu iki küçüğü böyle etkilerken savaşın cehenneminde kalmış çocukların nasıl etkilendiklerini tahayyül etmek havsalamın çok çok ötesinde bir durum. Çocuklarına üzülmesinler diye yalan söyleyemeyen, söyleseler bile onları içinde bulundukları gerçeklik yüzünden teselli edemeyen anne ve babaların,  çaresizliği ve göz yaşları ile dolup taşan bir yer oldu bu canına yandığım dünya. 


Yüreğinde zerre kadar merhamet taşıyan insan , günlerce ekranlarda ve sosyal mecralarda dönen savaş atmosferine karşı kayıtsız kalamaz. Kayıtsız kalınmadığı  dünyanın farklı birçok noktasından  paylaşılanlar ile gözler önüne seriliyor. İnsanlık adına umut var hala denilecekken , o umut da sert bir yumru gibi insanın boğazında düğümleniyor. Her şey farklı ve sahte olabilir ama acı ve gözyaşı ortak ve gerçektir dedirtmiyor bu iki yüzlü dünya. 


Öldürülen çocuklar arasında ayırım gözeten, saç ve göz rengini kıyas eden , kendinden gördüğüne üstünlük atfedip  kendinden saymadığına böcekmiş muamelesi yapan, dünyanın elinde kalmış olan bir umut insanlığı ayaklar altında ezmekten zevk alan  zebanileri görünce içimdeki öfke büyüdükçe büyüyor. Dilimden ve gönlümden onlara dair merhamet sözcükleri ve geleceklerine, sistemlerine, ülkelerine dair hoş temenniler dökülmüyor. Sonra içlerinde olan masumlar geliyor aklıma, Allah'a havale ediyorum, zalimlerin zulümlerini başlarına çevirsin duası ile.  Bosna, Irak, Suriye, Doğu Türkistan, Afganistan, Filistin ve onlarcası , savaşın durması için ( güya tabi) verilen çabanın ve dayanışmanın birazına sahip olabilselerdi , dünya bugün olduğundan çok daha yaşanılır bir yer olabilirdi. Ne denli maharetli olursa olsunlar, ne çok kılık değiştirirlerse değiştirsinler   , diledikleri algı çalışmalarını yapadursunlar alay eder gibi , zebani   zebanidir. 


 Biz varız bir de tabi olup bitene bakınca,  ama yarın ama yarından da yakın avuçlarımızda benzer bir ateşi tutacağımıza dair bir gerçeğin hazin inancı ve dilimde yine aynı dua ile, Allah'ım zalimlerin zulümlerini başlarına çevir, masumları aralarından selamete çıkar.(amin)


Hoş bir konu değil ama not düşmek adına paylaşmak istedim bunları. Bu gün için bir not daha düşüyorum blog tarihime. Efendim 3 mart 2022 itibari ile yeni normal, yani eski normalimize  geçiş yaptık. HES zorunluluğu kalktı, maskeler de öyle. Testler hak getire. Tabi kapalı yerlerde havalandırma ayrıntısı olsa da bu saatten sonra dikkate alınır mı bilemedim , zaten çoktan yarı yarıya çıkmıştı maskeler. Hoş, bu sabahki manzara dünkü ile aynıydı, değişiklik yoktu ve buna bir miktar şaşırdım. Hurra deyip aceleyle yeni normale geçilir diye bekliyordum ama gördüğüm kadarıyla insanlar temkinli hala. Ben de çıkaramadım ama temkinli olma hali mi yoksa alıştığım ve çıkarmayı garipseyeceğim için mi henüz karar veremedim. Gelecek günler ne gösterecek bakalım bizler için.


Bu arada hava bugün buz gibiydi , üstüne sabah saatlerinde aralıklarla yağmur-dolu yağışı vardı. Minik minik boncuklar şeklinde hoş bir görüntü olmasına rağmen üçüncü cemre öncesi sağlam vuruyor soğuğu. Bahar gelmeden önce son yoklamaları yapıyor gibi. Baharın elini eteğini çektiği onca yer sitem etmeyecek mi ?


öyle bir yerdeyim ki - selda bağcan











17 yorum:

  1. En çok da çocuklara üzülüyor insan. Kaostan beslenenler dünyanın güzel bir yer olmasına hiç izin vermiyor. Kıyamete kadar da bitecek gibi değil. Allah' ım masumları korusun.

    YanıtlaSil
  2. Maske konusuna bugün bende şahit oldum sıklıkla:) Büyük çoğunluk (bende dahil) takmaya devam ediyordu:) Ben maske konusunda hassas olanlardanım ve bugüne kadar hasta olmadıysam en büyük koruyucunun maske olduğuna inanıyorum:) Ve bunda sonra da en azından toplu taşıma yada kendimi güvende hissetmediğim alanlarda takmaya devam ederim. Herhalde zorunlu maske çıkarma kararı çıkmaz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık alanda yarı yarıyaydı maske bende ama kalabalık içinde tam siperdi. Ek olarak grip-nezle vakasının bizde eskiye nazaran neredeyse hiç yaşanmamasını maskeye bağlıyorum ben de. Halihazırda hasta edecek havalardan geçtiğimiz şu süreçte işlevsel kesinlikle. Kapalı alan konusunda kafa karışıklığı var herkeste, yeni yeni açıklamalar gelmeye devam ediyor.

      Sil
  3. Evde yapılan konuşmalar, televizyonda haberlerin sürekli açık olması çocukları o kadar etkiliyor ki... 6, 7 ve 8. sınıflara ders veriyorum. 8. sınıflar sınav nedeniyle uzak kalmaya çalışıyor, 7. sınıflar her gün yeni bir gündemle karşılaşmaktan bıkmış durumda; ama 6. sınıfların konuştuğu tek şey ekonomi, savaş. Çocuklara çocukluklarını yaşatamıyoruz, gençlere gençliklerini yaşatamıyoruz. Hep korku, endişe içinde yaşamak ne kötü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef :( Uzak tutmaya çalışmak mümkün olmuyor. Toplumun her zerresini işgal ediyor bu kaygı ve endişeler.

      Sil
  4. Savaşla ilgili satırlarına, düşüncelerine hak vermemek mümkün değil. Filler tepişirken çimenler eziliyor. Masum insanlar ölüyor. En çok da çocuklara üzülüyorum. Demişsin ya "Çocuklarına üzülmesinler diye yalan söyleyen, öte yandan içinde bulundukları gerçeklikten dolayı onları teselli edemeyen anne-babaların çaresiliği..." diye. İşte orada film kopuyor, insanın kanı donuyor. Ötesi yok. Allah kötülere, zalimlere fırsat vermesin. AMİN.

    Alınan karalara rağmen biz maskelerimizi takmaya ısrarla devam edeceğiz. Ne zaman ikna oluruz, ne zaman güvende hissederiz meçhul.

    Selda Bağcan'ı dinlerken bir haber düştü önüme. Akrep Nalan da ölmüş. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Emeğine sağlık Vakt-i Dem. İyi Hafta sonları dilerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öğrendim , tanıdık simaların birer birer bu dünyadan geçiyor olması garip bir burukluk bırakıyor. Allah rahmet eylesin.

      Güven hissi kolay oluşmuyor, birkaç vakit alacağına şüphe yok. Korona adını unutmaya başlayacak bir süreç bu hissi inşa edebilir belki.


      Duadan başka bir şey gelmiyor elimizden ne yazık ki. Çaresiz kalışlarımız son bulsun inşallah. İyi hafta sonları diliyorum.

      Sil
  5. 6.sınıf zamanlarımı hatırlıyorum, gündem denilen şeyin zerresi düşmezdi aklımıza, dilimize. Sahiden üzücü süreçler. Her şeye karşın umudumu diri tutmak istiyorum ama kolay olmuyor bu, olabilse keşke.

    YanıtlaSil
  6. 21. yüzyılda halen insanoğlu, çıkar, sınır, toprak savaşında, bir çözüm bulamadı savaşa, kaynakları paylaşmayı, yoksul ülkelere yardımı öğrenmedi. maske çıkmaz daha yaa olmaz, bitmedi ki pandemi, bitinceye dek bence halen evden çıkmamalıyız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşlerine gelmiyor öğrenmek maalesef:( Evden çıkmayalım modu yandı, bitti, kül oldu çoktan ama maske devam edecek, du bakalım nereye kadar.

      Sil
  7. pazartesi, ağaç ev sendeee, unutmağğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklımda :) yazdım , taslakta duruyor şimdi.

      Sil
  8. savaşlar getirecek evrenin sonunu, var olan ve örgütlerle süren 3. dünya savaşının yeni cephesidir ukrayna...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir seyri olduğu dillendiriliyor sürekli , sonumuz( insanlık) hayrolsun.

      Sil
  9. savaş masadaki centilmenlerin olsun çocukların değil.
    bu arada yeniden merhaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olabilseydi keşke.
      Merhaba, uzun zaman olmuştu, hoş geldiniz :)

      Sil