2/20/2022

BİRAZ ORDAN BİRAZ BURDAN




Bugün Şubat'ın 20'si. Yeni yılın ilk cemresi düştü havaya ( 19-20 Şubat) . Bahar adım adım geliyor . İkincisi suya ( 26-27 Şubat), üçüncüsü toprağa (5-6 Mart) düşecek. Bir de dördüncü cemre var ki o da her yere düşmüyor. Düşecek elverişli gönülleri kovalıyor. Aklıma geldi de şimdi " geldi bahar ayları, gevşer gönül yayları" diye sahip olduğumuz veciz sözün kaynağı bu 4.cemre olabilir :)


Bir haftayı aşkındır gündüzleri güneşli hava ile aydınlanıyor zaten gönüller. Arada bir bulutlu, karamsar ve yağmurlu hava sıkışsa da araya cemre düşeceğinin sinyallerini veriyordu. Pencerelerimden dolan güneş sıcacık yapmasına yapıyor evi ama havadaki akıbet için azıcık daha beklemek gerekli.


Tarkan ve Geççek şarkısını dinlemeyen kaldı mı ? Memlekette kopan vaveyla için herkesciklere  düşen cemreler misali akıl fikir düşmesini temenni ediyorum. Tarkan, Tarkan olmayı bırakalı çok uzun zaman olmuştu nazarımda. O artık Tarkan değil, pop şarkıcısıydı .Tarkan başka bir şeydi çünkü :) En kötü şarkıları listesinde ilk 3'e geçecek geççek .Tabi ben istediğim kadar cıkksss yapayım, trendler ,topikler, yuptuplar zirve yaptı şarkıyı. 



FULL ALBÜM/ ÖLÜRÜM SANA / 1997




Film izlemeyi unutmak üzereyim. Yakında  nostalji kıvamında  heyy gidi günler heyyy diyebilirim. Bir isteksizlik, bir bezginlik . En son don't look up çok övülüyor diye ona bakmıştım , o da sanırım 15-20 dakika boyunca izlemiş, devamını getirememiştim. 2021'in son aylarında 2 anime film izlemiş ve beğenmiştim. Josee,  the tiger and the fish  sıcacık, sevimli ve pek bi güzeldi.  A silent voice 'de hoş ve farkındalık yaratan bir animeydi.


Kitap okumalarını yoğunlaştırdığım şu süreçte yine gözlerim error vermeye başladı. Arada yapıyor bana böyle, gittiğim göz doktoru yoğun odaklanıyormuşum diye söylüyordu .Blogları da düzenli okuyamıyorum, telefonuma birkaç dakikadan uzun bakamıyorum. Bundan sebep şimdilik okuma sürecimi de askıya alıyorum. Nadasa bıraktım gözlerimi :)


Dans etme eylemini kuşlar kadar becerikli ve gösterişli icra eden bir tür yok nazarımda :) Bir de bu konuda oldukça azimliler.Önce kendi aralarında çalışıyor, öğreniyor sonra maharetleri uygulama sırası geldiğinde( dişiyi etkileme)  tüm o yılların emeğini sahneye döküyorlar. İşte onlardan biri, Victoria's riflebird ( küçük tüfekçi kuşu) nam-ı diğer cennet kuşu



Bu genç, iki yoldaşın pratik çalışması :) Nasıl, oluyor mu kanka adlı  güzellemesi.  Müzik yok, bundan sebep herkes dilediği müziği eklesin arka plana. Ben Duman'dan Bu Akşam'ı seçiyorum:)






Bu ise hepsi iyi hoş da acaba abartmasak mı performansı. Ellerim bomboş şarkısı kompozisyonun sonuna pek bi uydu:)







Efendim geleneksel olduğu üzere yine ve yeniden bir uyandırma müziği ile , bir  potpori ile baş başa bırakacağım sizi. Evet, her telden var bende ve hepsi de iş görüyor. Hep birlikte halaya durduğumuz bir uyanma ritüeli, tavsiye ediyorum :) Mutlu pazarlar olsun.

 



9 yorum:

  1. O kuşları izlemiştim ve bayıldım.. doğa muhteşem izlenesi bir dünya <3
    İyi pazarlar, :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) Teşekkür ederim ve güzel bir hafta dilerim :)

      Sil
  2. Kuşlar çok tatlı. :))
    Tarkan falan dinlemiyorum, genel olarak günümüz popüler şarkılarını dinlemiyorum. Anime ve dizi müzikleri çok daha güzel ve yetiyor bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dinlemiyorum , bir şekilde ya da bir sebeple denk gelmiş olmam lazım duymak ve dinlemek için ama öyle garip olaylar silsilesi oldu ki haberler, tartışma programları, sosyal medya , ıvırı zıvırı birbirine girdi ki ister istemez anında haberdar olunup dinlenildi şarkı :) Şarkının kötü olması dışında bir kabahati yok, memleketin ruh sağlığı yerinde değil.

      Sil
  3. Bağlantıyı kurduktan sonra bana da çok anlamlı geldi :) Senin cemre hikayesi çok daha güzelmiş :) Cemre düşmesini bu şekilde capsliyorlar sürekli, denk geliyorum her seferinde :) Kuşlar , evet, öyle...birkaç figür kapmak lazım :)

    YanıtlaSil
  4. dördüncü cemre kimlere düşcek bakalım o zamansa :) gözünü dinlendirmek için ekran filtreleri var, çeşitli koruyucular var, aklında olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takipte kalalım, düşecekmiş nasılsa :) teşekkür ederim.

      Sil
  5. Tarkan şu an Türkiye'nin dört bir yanını sarmış :) Dün Akdeniz'in en güzel şehirlerinden Hataydaydım, her yerde bangır bangır Tarkan çalıyor :)

    Havalar belki bozmaz ümidim vardı ama dün Sabiha Gökçende yediğim yağmur ve soğuk sonrası kendime geldim.. Sıkı giyinip dikkat etmek lazım 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklenilen bir şey :) çalmaya devam eder daha belirli bir süreye kadar :)

      Şöyle söyleyeyim hava durumu için..2 gün boyunca tiril tiril yazlıkları giydik, buna rağmen terledik , sonra gecesinde başlayan ve sabaha kadar durmayan bir yağış, beraberinde gelen soğuk hava ve eskimo tarzı kışlıklara yeniden geçiş, 2 gündür de böyleyiz :) Hastalık havası, dikkat etmek lazım kesinlikle.

      Sil