1/22/2022

HER YERDE KAR YOK -Bir cumartesi sabahı



Bugün için Nilüfer misali "her yerde kar var" şarkısı söylemeye hazırlanıyordum birkaç gündür. Çünkü, haberler İstanbul'un kar görmeyen kıyı kesimleri bile kar görecek ve beklenen kar nihayet gelecek diyordu. Dün minik minik atınca geliyor gelmekte olan deyip , bu akşam çıkarım beni kimse tutamaz mottosu ile eldiven- atkı konbinimi de yapmıştım. Babamın araba üzerinden alıp avucunda top yaptığı küçük bir kar topunun tuzağına düşüp kafamda patlayan kar topu ile final yaptım.  Akşam minnak bir burukluk eşliğinde gözümü sabahın erken saatlerine dikiverdim. Lapa lapa yağmış kar yeri kaplayacak ben gözümü açınca ce'eee yapacak ve intikamımı alacaktım. Sahiden soğuk yenen bir şey olacaktı intikam. Olacaktı , olamadı :(  Kış bitene kadar bekleyelim, n'apalım .İstanbul'da kar gören ve keyfini süren şanslı birileri var mı ?


Kar yok ama kar soğuğu var kaç gündür. Evin rehavetine kapılıp dışarı, balkondan burnumu çıkarıp içeri koşturuyorum:) Biraz da bu soğuk ve öğlen vakti ara ara parlayan güneş kar beklentisini arttırıyor, duymuşsunuzdur ,bu soğukta olan güneş için, kar topluyor denir. 


Birkaç gün önce , dışarıda işimi halledip eve geri dönüşümde , dinlenmek amaçlı mahallemizde ki küçük parkta soluklanayım dedim. Yokuşlu merdivenler adam öldüren cinsten olabiliyor, hele bir de maske takmışsanız ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Tepemdeki ağaçta yalnız olmadığımı haber eden yeşil papağan ile bakıştık. O hem ağacın meyvesini yiyor hem de ona diktiğim bakışlarıma karşılık al ben de diktim bakışlarımı , ne var ? yapıyordu. Ben kazanmış olmalıyım çünkü kaçtı gitti :)


Geçen sene Emirgan Korusunda ilk kez fark etmiştim yeşil papağanları. Yalnız değildi ve mahallemde gördüğümden daha büyüktü. Korudan çıkıp mahalleye kadar yayılmış olduklarını görünce merak ettim, papağan sahi ne iş ?  diye. Basit bir google araması yaptım ve geçen senenin haberlerinde bu bahis baya yer almış. Tam olarak nasıl geldikleri çözülmemiş olsa da gümrükte kaçak sokulmaya çalışılan kuşların serbest bırakılması ve kuşları taşıyan bir kamyonun İstanbul'da kaza yapması, kaza sonrası kuşların etrafa dağılması yazıyor. İlginç olan şu ki , yeşil papağanların 5 sene içinde popülasyonlarının ciddi oranda arttığı, buraya kolay adaptasyon sağladıkları, şehrin faunasına zarar verebilecekleri, kayıt altına alınıp takip edilmeleri gerektiği bilgilerine de yer verilmiş. Bu sevimli ve güzel canlılar , ciddi sorunlara sebep olabilirlermiş vesselam.


Bu sabaha geri döneyim:) Erken ayaklanmam boşa gitmesin diye buzluktaki milföyleri çıkardım, hepimiz evdeyken güzel bir kahvaltı yapalım diye işe koyuldum. Kabarmayan dolayısıyla da içi odun gibi kalan milföyler ile yeni bir hüsran dalgası oldu. Her zaman kullandığımız marka değildi bir de ve hamurun tadı hiç mi hiç güzel değildi. Hayal ettiğim cumartesi topuklarını ardına vura vura kaçıyor sanki. Uyanmayan kardeşimin kulağının dibinde de aşağıdaki şarkıyı çaldım. Bak bu işe yaradı , birazcık da hareket geldi yerde sürünen isteksizliğime. Birazcık daha kar hayalleri kurabilirim :)


Güzel bir hafta sonu diliyorum blogcum.




10 yorum:

  1. İyi hafta sonları, bizde de akşam şöyle bir atıştırdı kar o kadar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok atıştırsın, bereket olsun inşallah :) iyi hafta sonları

      Sil
  2. Aaaa?? O yeşil papağanların öyle bir hikâyesi mi varmış? Çok ama çok ilginç. Üstelik onca sene İstanbul iklimine uyum içinde, evde bakılmadan, doğal ortamda yaşamışlar demek? Diğer bilgiler de çok ilginç. Handan yürüyüşe çıktığında çekmişti birkaç yıl önce. O zaman da şaşırmıştım. Pağağanın ağaçlarda işi ne diye.
    Kar konusunda ben de aynı hüsranı yaşadım. Gece ufaktan başlamıştı. Sabah uyandığımda perdeyi açıp bir bakayım dedim, ne kadar yağmış diye. Yok ki kar falan. Sadece arabaların üzerinde azıcık bir şey. Şu an günlük güneşlik. Demek ki güneş kar topluyor. Çok doğru gerçekten...

    Neyse sonra Hava Forum diye bir hesap twit attı bugün öğleden sonra.'' Bu gece İstanbul'da gece saatlerinden sonra yoğun kar bekliyoruz. Hem Avrupa yakasında hem de Anadolu yakasında DEK sağanakları bekliyoruz'' diye. Bence doğru çıkacak.
    Milföy hamuru şans işi. Kimi çok yağlı, kimi hamura benzemiyor. Aynı marka bir iyi bir kötü vs. Milföyden pide yapayım ben de yarın. İyi oldu aklıma geldiği:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş, ben de baya şaşırdım. Oysa baştan düşünmek gerekirdi İstanbul ve papağan ne alaka diye :)İyi ayak uydurmuşlar , sincapların falan yuvalarını alıp, gittiklerinde de yuvayı kullanılmaz hale getiriyorlarmış. Pek bi haylaz çıkmışlar.

      Öyle olmasını umuyorum, bol bol kar toplasın güneş:) ve hadi inşallah,bekliyoruz o halde :)

      Yok, yok bu sefer ki en fecisiydi, bir daha da almayız zaten, yokmuş diye her vakit aldığımız kardeşim alıp gelmiş eve dönüşte, canı çekmiş demek ki:) Afiyet olsun şimdiden.

      Sil
  3. Dışarıda çok az kar vardı sabah. Dışarı çıkmıyorum iki üç gündür. Öksürüp duruyorum geçmiyor da kolay, millet kaçmasın diye evdeyim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun, benim yeğenleri de tuttu öksürük geçmiyor kolay kolay.Bu aralar öksüren, gribimsi olan kişilerin baya sürüyor iyileşmesi, dikkat edin kendinize. Pencereden toplar kar topu yaparsın sen de, anne babamın en sevdiği şey:) sonra evin için, halılar parkeler sulu sulu :)

      Sil
  4. :) çok komikli, keyifli anlatmışsın yine :) süper cumartesi desene :) milföy, park, yeşil papağan, yağmayan kar :) aman çok soğuk, markete gitmek gerekmese hiç çıkılmaz valla :) ayrılık şarkısı, break up song :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne süper :) yaklaşık 1 saat önce lapa lapa kar yağdı , coştum bi ama yine gitti, çıtıpıtı yağıyor şimdi, süper pazar olur umarım :) evet, ayrılık şarkısı ama mis gibi uyandırma şarkısı ayrıca :)

      Sil
  5. İstanbul'da değilim ama komşu Kocaeli'de fena değil kar durumu:) Şehirde az ama Kartepe'de ciddi bir kar seviyesi var, bel boyu desem yeridir:)

    Yeşil papağanlardan bende Emirgan Korusunda görmüştüm ama etrafta sayılarının artması ve zararlı olabileceklerini hiç düşünmemiştim.. İlginç bir durum gerçekten..

    Mutlu pazarlar şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olmuş, burada da çamlıca , beykoz tepelerinde kar topu oynayan teyzeler haberi görünce çok imrendim, yağmış baya ama tepeleri saf tutmuş kendine kar. Darısı başımıza diyelim :) Öyle sevimli şeylerden beklenmiyor haliyle ama azı karar çoğu zarar diye boşa dememiş atalar demek ki:)
      Mutlu pazarlar diliyorum size.

      Sil