1/25/2022

CEPHESEL ORAJ

 



Karın biraz tadını çıkarıp çokça cefasını çeken şahsına münhasır olan Şehri İstanbul'un sakinleri tipiye dönmüş kar eşliğinde havayı bir güzel aydınlatan şimşek ve derinden gelen gök gürültüsünü birlikte düşünerek birçok fantastik çıkarımları yaptı elbet. Çoğu kıyamet odaklı bu çıkarımların bir kısmına ,kar topu savaşına girişmiş kalabalıkların arasından,  kulaklarımın bizzat şahit olmuşluğu da var


İlk kar taneleri düşüp sadece çatılarda kaldığı ilk akşam( ocak 21) küçük bir kuple aldık semadan o sesleri ve ışığı. Dün gece ise daha volümlü ve daha parlak olanları başladı resitale.İstanbul'da çoğu yer için işkenceye döndü kar yağışı ama müsait olan faniler işin keyfini çıkarmak için sokaklara, parklara attı kendini. Bizim buralar gece pek bir hareketlendi. Sokaklar dar gelince yukarıdaki parklara akın edildi.Tabi trafik yok, olan birkaç arabada  kaplumbağa gibi gitmeye( gidememeye) başlayınca her yer yürüyüş yapan, kar topu savaşı yapan ve hatta salıncaklara koşan İstanbulluya ( benimde içinde bulunduğum tayfa) kaldı. Sokak lambaları ne denli ışıtıyor olsa da ani şimşeğin verdiği aydınlığı hiçbiri veremedi. Zaten o ışığın peşini göğün gür sesi takip edince alandaki insan kalabalığı saniyelik bi tıp oyunu oynayıverdi sözleşmişçesine. Ondan sonra da başladı senaryolar. Neyse ki işin ne olduğunun peşine düşenler var :)


Birçok haber sitesi durum stabil der gibi mevzuyu haber etmiş.Yaşadığımız bu nadir ama olağan olan hadisenin cephesel oraj olduğunu söylemiş.


Sıcak havanın ardından hemen aşırı soğuk hava gelince, yerim dar az öteye kay diyerek :) sıcak havayı yukarı doğru itiyor ,  bir nevi dağdan gelip bağdakini kovarak yerleşiyormuş oraya. Hal böyle olunca ortamın havası dengesiz bir hal alıyormuş. Alt atmosfer çok soğurken üst atmosfer ılık oluyormuş.  Bu ani değişimler ortamda zıt elektriklenmeler oluşturuyormuş. Olur tabiki var mı öyle ben istediğim yere yerleşirim demek :) İşte bu zıtlaşmalar şimşek oluşturuyormuş ama karın yağdığı tabakada olmuyormuş. Üst katmanda oluşan yağmur tabakasında çakıyormuş şimşekler ama alt katman o kadar soğukmuş ki o damlalar donup kar olarak düşüyormuş üstümüze.İtilenlerin intikamı :)


Bu da benim bu sabahki gerçeğim:)  Bizimkiler balkondan aldığım buz sarkıtı olduğunu söylemeye devam etsin.Gerçeği bir ben bir de sen  biliyorsun blogcum :)




12 yorum:

  1. Uzun zamandır böyle soğuk gerçekten görmemiştim.. Haftasonu Kartepe'ye çıkalım dedik, arabayı 10 dk bıraktığımda dahi bildiğiniz, elinizde ki gibi buz sarkıtları oluştu.. Belki normaldir ama ben ilk defa karşılaştım bu durumla :) Kısa süren kar mutluluk, uzun süren zulüm veriyor ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağan kar havayı ılıtır derler ama pek olmamış anlaşılan.Kartepe yüksek , evvelini bilmem ama kısa sürede buz bağlaması olabilir gibi geliyor.Dün akşam eldivensiz çıktım dışarı, salıncak demirlerine birkaç saniyede ellerim yapışmaya başladı.Kollarla sarılabildim demirlere bu yüzden.Bugün mahallemde düşen vardı bi hayli.Gece poşetlerle ve yuvarlak tepsilerle:) kayak festivali vardı, sabahı da bu festivale yaraşır oldu.

      Sil
  2. çok komik anlatmışsın, macera filmi gibi, sonu da hoş, buz sarkıtı, mürver asa, o anlattığın sıcak soğuk hava olayı yani cephesel oraj mış öyle mi? bu yazın ağaç ev sohbetlerimize girer, ekliyorum linkini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) evet orajmış bu bize ilginç gelen durum, nadir olan güzelliklerden:)

      Sil
  3. Dün elektrikler de gitmişti bayağı. Dışarı çıkamadım tek olunca. Eşim geç döndü marketten, araba da bulamayıp yürüyerek geldi o kadar yolu.
    Sondaki fotoğraf harika. Mürver asaya rakip çıktı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim tarafta elektrik ile ilgili sorunlar olmadı.Mağdur olan çok kişi oldu kar yüzünden ne yazık ki, azıcık karda sınıfta kalan şehri Allah muhafaza depremde düşünemiyorum.

      Tek başıma çıkıp eğlenmeyi beceremiyorum ben :) bu yüzden kardesimin tepesine çöktüm resmen.Biraz mırın kırın yaptı ama şiddetini arttırdığında kar, karşı koyamadı artık :)

      Evet, ciddi rakibiz bence mürver asaya :) alırız maçı biz :)

      Sil
  4. Gök gürültülü, bol şimşekli kar yağışı! Kıyamet alameti olabilir bu gerçekten:) Bu sene, diğer seneler gibi kara hasret bir memleketteyiz:) Bu beni üzüyor mu, hayır. Antalya'ya bile yağacağından bahsediliyordu, yağdı mı, takip edemedim. Karın, buzun ve en acımasız soğukları, yollarda çaresizlik içinde buzda kayan araçları, ardından çamur deryasını çok gördüm. Tv den izlemek yeterli benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabi ama öylesi farklı bir güçte olacaktır muhtemelen :) Bizler ilk kez tanık olduğumuz şeylere karşın böylesi yakıştırmalar yapmak konusunda fazlaca istekliyiz gibi:) Antalya'ya da yağmış hem de 29 yıl aradan sonra :) büyük-küçük keyfini çıkarmış ama tutmasıyla kaybolması bir olmuş.

      Sil
  5. O son konuşmamızdan sonra kar bize hiç yağmadı yahu. Güneş epeyce kar toplamış size:D Ne güzel tadını çıkarmışsınız. Bu kez yağan karın gök gürültüsü ve şimşekler eşliğinde olduğunu yazdı herkes, ömürlerinde ilk kez görmüşler. Kar ilk yağdığında güzeldir zaten. Şimşeklisini hiç görmedim:) Mikdat Hoca kıyı şeridine çarpan rüzgârlarla ilgisi olduğunu yazmıştı o şimşeklerin. Eriyip gitmiş, bitmiştir bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu resmi çektiğim günün akşamında haberleri meşgul eden kar ile yüzyüze geldik yani çok daha fazla kar oldu resimdekinden:) sahiden güneş güzel topladı.Sizin oraları es geçmiş demek ki, Tekirdağ'ı da es geçmiş bize yağarken , en çok ona şaşırdım ben :) evet, şimşekli gökgürültülü, eskiden bi hayal meyal aklımda var böylesi bir an ama çok cılız.Bu sefer ki baya şiddetliydi.

      Sil