11/23/2021

MEVSİMLERDEN SONBAHARDAYIM - AYVAT BENDİ



Sonbaharın en güzel renklerinin yer aldığı mekanlardandır ormanlar. Ayvat Bendi Tabiat parkı, Belgrad Ormanı içinde yer alan 9 tabiat parkından biri, Kemerburgaz  taraflarında. Kamp dahil birçok aktivite yapmak mümkün. Ben hafta sonu için yürüyüş yapalım, temiz hava soluyalım ve renklerin içinde kaybolalım dedim. Bizimkiler de okeyi verdi. Birçok kişi bizim aksimize piknik yapıyor, bisiklet sürüyordu. Yer yer kurulmuş küçük çadırlar da vardı elbet. Sonra bizimkiler mızıkçılık yapmaya başladı. Bundan sebep , sonbaharda böylesi icraatlara girişecekseniz şayet gerçekten gönüllü olanlar ile yapın bu işi, o kadar söylüyorum :)


 Giriş ücretli, hemen  girişte yol ikiye ayrılıyor. Sol taraf Kurtkemeri diye geçiyor .Burada bir sosyal tesis var , hemen karşısında otopark .Tesisten faydalanmak istemezseniz yanı başında piknikçiler için masalar, lavabo, mescid, çeşmeler vs. Şu yukarıdaki resimde gördüğünüz kemerden geçince yol boyunca devam eden piknik alanları, yürüyüş ve bisiklet yolu. Güzergah baya var. Bir miktar yürüdük ve  geri döndük :)





Girişin sağ  kısmı Ayvat Bendi yönü. Ayvat deresi üzerine inşa edilmiş olduğundan bent, bu isim ile anılıyor tabiat parkı. Başlangıçta yol güzel, geniş fakat ilerledikçe dar ve problemli. Çift şerit olarak kullanılan yolda bazı yerlerde  araçların geçişi sahiden sıkıntılı. Araç gelmeden çıksak moduna giriyorsunuz. Bir de girintisi, çukuru ve çamuru da var. Yürüyüş ideal olan ama mesafe çok, yürüyecek olan var yürüyemeyecek olan var. Yine de manzara muhteşem. Suyu için aynı şeyi söyleyemeyeceğim :(







Google'da  buraya ait olan  ikonik resimleri elde edemedim, maalesef. Tutulan su miktarı oldukça azdı. Ağaçların içinden geçen derelerde ( görebildiklerimde)  akıp sızan bir su değil, su birikintileri vardı. Onlarda haliyle çamurlaşmış ve balçıklı. Bazılarında o birikintiler bile yoktu, kupkuruydu. Meşhur bent üzerine çıkmak mümkün değil zaten, yasak, etrafı kapalı ama zıplama işini yapabilenler, arada açtıkları gedikten atmışlardı kendini. Biraz toprak yola inip yanından, biraz da yolun üstüne çıkıp tepesinden ancak bakıp izleyebildim. Tabi her türlü ekşını göze alanlar ormanın her bir noktasına varabiliyor, bu da ayrı mevzu :) Yağış olarak parlak bir sonbahar geçirmediğimiz gerçeği gözle görünüyordu. Bu hafta güzel yağışlar gelecekmiş, öyle diyorlar, hatta yağıyor şu an . Hadi,inşallah...


Tabiat parkına giriş yapılan kısım rakım olarak yüksekte olmadığından hava yumuşaktı ama ormanın içine girmeye başlayınca yol yukarı doğru seyir alıyor .O kısımlarda hava biraz daha sert haliyle. Ben  " ormanın götürdüğü yere git" mottosunda iken , bizimkiler "yeter artık ne yapıcaz daha ormana iyice girip"  dediler.  Oylama da benim fikir 1 oy alınca haliyle ilerleyişimiz suyun orada bitti. Oysa toprağın üstü yorgan misali örtülmüştü yapraklarla . Masal diyarında geziniyormuş hissi veriyordu.





 

13 yorum:

  1. Çok güzel bir yermiş. Orada gezmek, ortamı görmek isterdim ben de. Kuru yapraklar yeri sardığında izlemeye doyum olmuyor gerçekten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş ve bisiklet için şahane mekan ama bizimkiler daha çok güzel vakitte gidip piknik yapardık moduna girdiler :) izlemeye doyum olmuyor dediğin gibi ama sevene:)

      Sil
  2. Daha önce duymamıştım. Nice güzel yerlerimiz var gezilecek, görülecek. Sözlük anlamı nedir Ayvat'ın diye baktım. Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğüne göre hela yazıyor. Şaşırdım tabii:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmamıştım anlamına ama hela da olmuş mu şimdi:) Neyse ki güzelliği, isminin anlamını örtüyor:) teşekkürler.

      Sil
  3. İstanbul'da merak ettiğim yerlerden biriydi. Beşiktaş'a yaptığım gezi sonrasında hava kararmaya yakın gittim ama vardığımda bütün enerjim bitmişti:) Ben sol tarafı bilmeden tercih ettim ve kısa süre sonra havlu atıp geri dönmüştüm.. Ama artık yazınız sayesinde biliyorum güzergahı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri dönmekten başka yapılabilecek bir sey yok çünkü 20km yürüyüş yolu :) Aslında girişte tabela var ama yorgunluğunuz ve zaman dezavantajınız olmuş. Tabelada geyik üretim merkezi de yazıyor, uğrayalım diye konuştuk araç içinde, eve gelince hani gidecektik dedik, unuttuk :) tabi, kim bilir ormanın neresinde.Ayvat bendine gelene kadar ( ki epey mesafe var girişten itibaren) yoktu yol üstünde.

      Sil
  4. Doğayla başbaşa kalmak için güzel bir yer gibi görünüyor. Aklımızda bulunsun.:)

    YanıtlaSil
  5. Nefis :)))
    Ben de beklerim blog'uma :)

    YanıtlaSil
  6. Yürüyüş gerçekten çok keyifli.Kurtkemeri tarafı bunun için biçilmiş kaftan :)

    YanıtlaSil
  7. ay nefismiş yaaa, ayvat bendi duymadıydım, doğaya gitmek en sevdiğim şey benim deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğimiz şeyleri yapabilme fırsatları bulalım her daim :)

      Sil