11/24/2021

VIOLET EVERGARDEN ; THE MOVIE

 


Bir neslin travması olan çizgi dizi serisi vardı ,Şeker Kız Candy. O yaşlarda niye böylesi bir seriye kapıldık bilinmez :) Violet Evergarden için de böylesi bir tanımlama yapmıştım :) Artık bu tanımlama anlamını yitirdi çünkü gelen bu 2020 yapımlı film ile hikaye olması gerektiği şekilde bitti.


Öncelikle seriden bihaber iseniz ve dolayısıyla bir bağ kurmamışsanız , bu film olması gereken etkiyi yaratmayacaktır sizde. Hikayenin akış hızı ve 2 saatlik zaman dilimi çabucak havlu atmanıza sebep olabilir. Temposuna uyum sağlar ve  devam ederseniz yüreğe dokunan hoş ayrıntılar bulacaksınız .Benim gibi hönkür pönkür ağlamasanız bile nemlendireceksiniz gözlerinizi ama o hoşluklar ile süreyi kıyasladığınızda tatmin olmamış olabilirsiniz. Bu bir devam filmi ve o caaanım hikayenin noktalanmış hali. Tabi , daha sonra yazar ve yapımcı farklı ayrıntılar ile izleyiciye "hadi , birazcık da sonrasına bakalım"  deyip  yeni bir filme girişirse o başka. Onu da izlerim ki :) Keyifle hem de. Bu anime ile çok farklı bir bağ kurmuşum, fark edebiliyorum bunu.


Violet  Evergarden 13 bölümden oluşan bir dizi serisi olarak başladı. Daha sonra buna bir ova (ek bölüm) eklendi. Şimdi de film olarak nihayete erdi. Farklı başlıklarda bahsetmiştim ama bu yayın sadece Violet'e ayrıldığı için o yayınları da film yorumu sonrası bir miktar kopyala yapıştır yapacağım buraya.Derli toplu dursunlar :)


Dizinin 10.bölümünde Ann ve annesi ile tanışmıştık. O bölümde Ann'e ait birkaç şey de öğrenmiştik.İşte bu tatlı Ann büyümüş, kız çocuğu ve kız torun sahibi olmuş. Çerçevelerde ki fotoğraflardan anlıyoruz bunu ve o çerçevelere bakıp ağlayan , Ann'in genç kız olmuş torununu görüyoruz. Başlar başlamaz burnun direğini sızlattı velhasıl.


Büyükannesinin eşyaları arasında birçok mektup buluyor ve onları okumaya başlıyor. Büyükannesine yol gösteren bu mektuplar ona da ışık oluyor. Mektupların ardında ki hikayeyi ve Violet'i anlamak, öğrenmek için yola düşüyor ve kendisinde de bulmak isteği bir şeyler var. Onun çıktığı yol , izleyiciyi de zamanda yolculuğa çıkarıyor ve Violet'in yanına , dizide kaldığımız noktaya taşıyor.


Violet, Gilbert'in söylediği sözün ne anlama geldiğini öğrenmek için yola çıkmıştı. Yaptığı  her şey bunun uğrunaydı. Gilbert'a dair taşıdığı umut ve duyduğu inanç hiç kaybolmadı . İzleyici de onunla birlikte tutundu o umuda elbette.Bu filmde o umudun ve inancın meyvelerini topluyoruz işte.Bunun yanı sıra mektupçu kız olarak içinde yer aldığı bir hikaye de eş zamanlı olarak yürüyor. Hasta bir çocuk, ailesine verilmek üzere mektuplar hazırlatıyor.


Hem bu çocuğun hikayesi hem Violet'in inancının hikayesi ağlattı ya yine beni. Koccaman beni, her defasında bu hale sokan bir çizgi film var, hayret bi şey :( Tek başıma izlediğim için şahit olan yok, dile düşme derdi de yok. Etrafımdakilere söyleyemeyeceğim için ben de buraya yazıyorum işte :) Sen de kimseciklere deme blogcum.



Dizi ve ek bölüme dair ;


VIOLET EVERGARDEN

DİZİ KONUSU:

Violet , asker olan Gilbert'e savaş makinası olarak kullanması için üst rütbeli ağabeyi tarafından verilmiş ,tam yaşı bilinmeyen bir kızdır.Hiçbir duyguyu bilmeyen , bu yüzden yüzünde tek bir ifade dahi olmayan ,iyi savaşmak ve emir alarak hareket etmekten başka bir şey yapamayan bu kızı Gilbert evine getirir.Onunla ilgilenir ve ona iyi davranan ilk kişi olur.Bir çatışmada kollarını kaybeden violet ,Gilbert'in izini kaybeder.Savaş biter ve protez kollarıyla Violet bir posta merkezinde mektupçu kız olarak çalışmaya başlar.Tek amacı kendisine Gilbert'in söylediği son sözün anlamı öğrenmektir.



DİZİ YORUM:


24 dk'dan oluşan 13 bölüm .

Hiçbir duyguyu bilmeyen birinin yavaş yavaş türlü duyguları , çevresinde ki insanlar vesilesi ile ve pek tabi başladığı mektupçu kız işi ile öğrenişini , fark edişini izliyoruz dizide. Patronu Violet'e ; sen çocukluğundan beri ordudasın, yaptığın şeyler yüzünden yanıyorsun ama fark etmiyorsun, zamanla fark edeceksin diyor ve biz Violet'in anbean bu fark edişlerini izliyoruz.



Duygusal ve etkileyici bir anime. Çizimleri de çok çok güzel. Müziklerine bayıldım. Bölüm sonunda çalan michishirube'ye  ise kalbimi bıraktım. Kısa bölümler olduğu için üst üste izleyip 2 günde bitirdim. Bölümler duygusal olarak fazlasıyla etkileyici, 10.bölümün final sahnesinde ise farkında olmadan bıraktığım göz yaşlarımı uzun süre toparlayamadım. Evet, anime izleyip ağladım. Normal değil bu diye düşünürken aynı sahnede bir çok kişinin aynı tepkiyi verdiğin görerek , normal olduğuma dair teselli ettim kendimi :)


michishirube






VIOLET EVERGARDEN  : ETERNITY  AND THE AUTO  MEMORY DOLL - 2019
animasyon/ anime



32 dk'dan oluşuyor ek bölüm



Violet protez kollara sahip , mektup yazıcılığı yapan biridir.Üst sınıf ailelerin kızlarını görgü kurallarını öğrenmesi için gönderildiği yatılı bir kız okuluna , burada eğitim gören birine yardımcı olması için görevlendirilmiştir. Violet burada ki herkesin dikkatini çeker.



Güzel ve duygu yüklü bir anime film . Burada da edindiği mektupçu kız misyonu ile temas ettiği insanların hikayeleri ön planda. Diziden bağımsız , devamlılık içinde değil fakat Violet'i sadece mektupçu kız olarak biliyoruz.Hikayesi yok.


15 yorum:

  1. Ben hiç anime izlemedim ama biliyormusun bu dizi ve film çok ilgimi çekti. Şeker kız Candy evet bilirim;) Eğer anime izlersem bunu izlem gerekir.Cok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha çok film animasyonları tercih ediyorum.Çok güzel olanlar var içinde.Dizi olarak birkaç tane izledim, onlarda kısa bölümlerden oluşuyordu.Violet'i farklı bir yere koydum.İzlerseniz şayet siz de ben gibi beğenirsiniz umarım.

      Sil
    2. Hafta sonumu bu filme ayırayım o zaman:)

      Sil
    3. Keyifli seyirler şimdiden:)

      Sil
  2. Bu yazıyı gördüğüme sevindim. Keyifle okudum. Önerini görünce izlemiştim. Genel olarak çok sevdim sadece kız nasıl savaş makinesine dönmüş, nasıl bu kadar iyi dövüşüyor bunu öğrenmek isterdim ve aralarındaki yaş farkını pek sevemedim. Ben onları abi kardeş gibi hayal ettim, sanki adam merhametinden öyle davranmış gibi düşündüm yani. Violet' i çok sevdim ama. :) Filmini de izleyim o zaman. Teşekkürler güzel tanıtım için. :)
    Bir de insan ağlayabilir animeye, niye anormal olsun bu. 😀 Sen beni Naruto izlerken göreceksin, o ağladıkça ben ağlıyorum. Seslendirmeninin kadın olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animenin çizimleri yüzünden , izlerken yas farkı varmış gibi görünmüyor.Bu yüzden hiç takılmasım ben ama evet, var öyle bir ilginçlik.Dediğin gibi savaş makinasına dönme kısmı işlenebilirdi ama menekşeye bakıp ona ismini Violet olarak veren Gilbert merkezli bakınca benim için yeterli oldu.

      Ya zaten boyle ben gibi anime izleyip ağlayanlar olduğunu bilince yok yok normal deyip teskin ediyorum kendimi ama kabul edelim Sevgili Duygu çok da teskin edilecek gibi değiliz:) Annem nedir bu cizgi film deyip söyleniyordu mesela:) 20'li yaşlarda degilim ki biraz kurtarayım kendimi :)

      Sil
    2. Kaç yaşında olsak da bence fark etmez. O kadar güzel animeler var ki insanların oynadığı filmlere, dizilere taş çıkarır. İnsanlar hep ön yargılı olduğu için çocukça görüyor animeleri. :)

      Sil
    3. Önyargı konusunda haklısın.Bir gün herkes izleyecek diyelim o zaman :)

      Sil
  3. tımıms izlicem diziyi ovayı filmi hepsini peki şimdiden sevdim bile :)

    YanıtlaSil
  4. Zamanında olmuş bu içerik o halde :) evet evet önce dizi, ovayı atlayabilirsiniz , hikayede eksiklik hissi yaratmaz ama başlamışken çıkarın aradan onu da bence :)

    YanıtlaSil
  5. nasıl güzel anlatmışsın. ben koptum bayağ film seyredemez oldum her türlü. ama kendime bir plan yapasım var 2022 de senin blogda çok yardımcı olacak bana belli sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) keyif alarak izlediğim birçok filmi paylaştım burada,izleyip beğenmediklerimi de tabi.Dikkatinizi çekebilecek bir şeyler bulabilirsiniz umarım içlerinde.Güzel bir hafta olsun :)

      Sil
  6. yyaaa çok iyiydiii epey ağlattı ama değer yaniii TvT birkaç yıldır bu filmin çıkmasını bekliyordum gördüğüm gibi izledim. çizimleri izlediğim animeler içerisinde en sevdiklerimden filmi izleyince tekrar hatırladım tüm bunları, animasyonu da güzeldi aynı şekilde :> animesi de çok değerliydi benim için, herkese önerebilirimm :') baya güzel anlatmışsın bu aradaa, teşekkürlerr <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben habersizdim.Birden instada resimler görünce bu ne deyip bakınca gördüm hikayenin devam ettiğini:)Hatta animeyi eksik mi izledim diye tereddütte kalmıştım:) Animesi de, filmi de çok özel bende de :)Teşekkür ederim

      Sil