9/28/2021

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 110



Bu haftanın konusu sadevederin tarafından   "Sevgi elde edilir mi, kullanılır mı, paylaşılır mı?"

 olarak belirlendi.


Şarkılar ne demiş bu konuda bakalım bi :)


* Sevgi anlaşmak değildir , nedensiz de sevilir, bazen küçük bir an için ömür bile verilir

*Sevmekten kim usanır, tadına doyum olmaz, hangi gönül uslanır, sevenle oyun olmaz

*Bir sevmek bin defa ölmek demekmiş, bin defa ölüp de hiç ölmemekmiş

*Seni severdim hüznün koynunda, seni severdim hem uyanık hem uykumda


Evet, şarkılar hoş ama hep dar çerçevede kalmış .İlk şarkı diğerlerine nazaran biraz daha geniş açılı :) zıpçıktılı şarkılar var bir de , onlara hiç girmiyorum bile.


Sevgi ve sevme eylemi dünyada ne kadar iyi ve hoş, hal ve duygu varsa onların toplanıp vücut bulmuş hali gibi geliyor. Türü , biçimi ve ifade şekli onyüzmilyon baloncuk kadar olsa da özü, kaynağı hep aynı olan ipliklerden dokunmuş bir kilim .Söz konusu aile olunca, çocuk olunca, bakımını üstlendiğin bir hayvan olunca bunlara duyulan ve alınan sevgi çıkarsız, hesapsız oluyor. Paylaşılırken sen-ben çetelesi tutulmuyor. Kaynaktan akıp gelen sevgi bol keseden dağıtılıyor. İncinsen bile , sarıp sarmalanıyor, yara kapanıyor. Geriye bakıldığında hiçbiri görünmüyor, izler kayboluyor. Bu denklemde sevgi elde edilenden ziyade gönüllü verilen oluyor. Kaygı gütmeden, beklenti içine girmeden paylaşılan oluyor. 0 RH (- )  mübarek :) 


Denklemin dışına çıkınca işler çetrefilli hale geliyor zira insan sevgisini sunduğu her kişiye genel verici konseptinden yer ayırmıyor. Tabi ister istemez şu soru gündeme geliyor .Bu sevgi mi? Arkadaş, eş-dost-ahbap, karşı cins olunca işler biraz kullanım kılavuzu gerektiriyor. Verdiği sevginin karşılığını daha doğrusu değerini görmek istiyor insan .Bir nevi fiyat biçmiş oluyorsun. Manevi yönden seni doyuracak ,tatmin edecek bir hediye çeki. Bu da sevgiyi kullanılır bir şey olarak çıkarır er meydanına. Meydanda boyunun posunun bir ölçüsü alınır. İşte orada aldığın ölçü "Bu sevgi mi ? "  sorusuna yanıt olur.


Son sözler Asya'dan gelsin.

Sevgi neydi ? 
Sevgi , iyilikti, dostluktu.
Sevgi, emekti.

 


16 yorum:

  1. Şarkı alıntıları iyiymiş. :)
    Sevgi konusunda beklentisiz olmak çok zor. O zaman tüm dünyayı uzaktan sevelim. :) İnsan anne babasından bile sevgi bekler, onlardan değer görmek ister.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzaktan sevme benden uzak ol nerede olursan ol gibi bi şi:) Sevgi bekleniyor elbet ama duyulan sevginin kimyası farklı olduğu için beklenti gözardı edilebiliyor.Elde etmek ya da kazanmak gibi kavramlar anlamını yitiriyor.Şems'in güzel bir sözü var.

      "Sen ol da ister yar ol ister yara, lütfunda başım üstüne,kahrında"

      Böylesi bir hali barındırıyor içinde aile sevgisi

      Sil
  2. Örnek şarkılarla giriş ve zıptıkçı şarkıları ayırmak harika bir başlangıç olmuş:) O kadar çok sevgi çeşidi var ki, sizin yaptığınız gibi önce kategorilendirmek lazım belki de.. Harika bir yazı olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)Bir arabesk sıkıştırayım araya dedim ,aklıma gelmedi.Repertuarım fena sayılmaz halbuki :)

      Birçok türü var sevginin , her biri farklı davranışları getiriyor beraberinde.

      Sil
  3. hehe çok esprili anlatmışsın çok eğlendim sırıttım yaa, kan grubu, hediye çeki :) zıpçıktı müziği de de var yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) var tabi ki, 90'lar pop komple zıptıkçı :)

      Sil
  4. ''zıpçıktı'' kelimesini ilk kez duydum. Ne demek olabilir diye düşünürken, ''Herhangi bir şeyin (şarkı olabilir) ortaya birdenbire, pat diye çıkması'' olabilir dedim ama hiç tutturamamışım:) TDK' ya baktığımda öğrendim anlamını.
    ''Özü, kaynağı hep aynı ipliklerden dokunmuş bir kilim'' tabiri harika! Ve çıkış yeri KALP tabii ki:) Alttaki müziği 2 yıl önce Cahit Berkay'a 2 metre uzaklıktan canlı dinlemiştim. Filmi şerit gibi gözümüzün önünde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tdk'ya bakmak hiç aklıma gelmemişti, yanlış yazıyormuşum baksanıza:) Benden daha geniş manada kullanmış kelimeyi :) Teşekkür ederim. Ne güzel hoş hatıraların gözlerin önünden geçişi.İyi hissettiriyor insana :)

      Sil
  5. Ben de Derin'e yorum yazarken konuyu çok yönlü düşünmüştüm. Sevgi derya gibi bir konu.
    Şarkıları çok güzel seçmişsiniz. Sevgi deyince benim ilk hatırladığım şarkılardan biridir: "Sevda kuşun kanadında" Zorla sevgi olmayacağını çok güzel dile getirir.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.Aklınıza gelen şarkı da çok hoş.
      Misal iyi huy ve davranışlara sahip olan kişiye sevgi duyulmayabiliyor.Takdir etme,sempati duyma olabilir ama sevgi başka bir frekansın mevzusu. Zorla olabilecek olan bir şey değil.
      Bilmukabele

      Sil
  6. Sevgi ile aşkı karıştırıyor olabilir miyiz? Yukarıdaki şarkı sözlerine ben sevgiden ziyade aşkı yakıştırıyorum. Sevginin kaynağı akıl ise, aşkın kaynağı kalp gibi geliyor bana. Birincisi menfaat amacı güdüyor ikincisi karşılıksız çek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıların peşine dar çerçeveden bakmışlar diye şerh düşmüşüm.İlk şarkı ise sevmenin nedensizligine atıftan diğerlerine nazaran farklı.Şarkılar da karşı cinse dair zaten ve algılayışın karıştığı konusunda hemfikirim:) ama sevmeden aşka doğru gidilemeyeceginden çok da dışında kalmıyor gibiler :)
      Sevginin kaynağı akıl mı? Bana göre değil.Kalp denilen şey de sadece bir et parçası değil.Ruhun bir yerinde motiflenmiş duruyor bana göre sevgi.O motifi işleme şekline göre biçimleniyor.Hiç annesini görmemiş , tanımamış birinin içinde ki anne sevgisini mesela akıl ve menfaat ilişkisi içinde çözemeyiz gibi geliyor.

      Sil
  7. Ne güzel yazmışsınız, şarkılar süper ama dediğiniz gibi sınırlı bir çerçeveden bakıyorlar mevzuya. Anne sevgisi deyince akan sular duruyor galiba. Annem hep "Anne olunca anlarsın" derdi, gerçekten anne olunca anladım bir çok şeyi ve kendi annemi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Annelerin ortak sözü:) ve deneyimleyenlerin hepsi sözün doğruluğunu teyit ettiklerini söylüyor:)

      Sil
  8. '' o rh (-) mübarek'' sözüne çok güldüm ve hoşuma gitti. Güzel bir benzetme olmuş. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil