12/01/2020

EMİRGAN - BİRAZ NEFES

 


Plansız bir ziyaret oldu bizimkisi. Evde bi hayli bunaldık ve biraz nefes alalım diye evden çıktık. Vakit öğleni geçmişti , üstelik akşam sekiz sonrası sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu pazar gününü seçmiştik. Mesafede bir hayli var ve mis gibi İstanbul trafiği. Bu yüzden 1,5 saat gibi bir süre dolaşabildik koruyu. Yetmedi bana, o denli hasret kalmışım engelsiz gökyüzüne bakmaya :( 

Çoğunlukla mahalleyi gördüğüm için pandemi süresinde herkes bizim gibi bir nefes deyip mi atmıştı kendisini yoksa pandemi sadece bize vardı da, buralara hiç gelmemiş miydi bilmiyorum. 

Kasımın son günleri hazırlanırken vedaya  ,Sonbahar bütün renklerini , güzelliğini sererek ortaya görkemli bir kapanış yapıyor adeta.   Gözüm gönlüm açıldı resmen :)



    



Alan oldukça geniş. Bahar aylarında bu genişlik yetmiyor elbet. Bilenler bilir, bilmeyenler de lale zamanı haber bültenlerinden görmüştür elbet. İnsanlar neredeyse dip dibe oturuyor o vakitlerde. Sonbaharı sevmek için güzel bir neden de bu kalabalığın uğramamış olmasıydı buraya :) Bir çok oturma yeri boş, çimenler özgür kalmıştı. Yürüyüş yolları da sakindi. Ferah ferah dolaştık koruyu.



         


         


        


Kuş ve sincap sesleri her yerde. Yeşil papağanlar dadanmış resmen. Bi hayli vakittir gelmiyorduk buraya, o zamanlar hiç görmemiştim ama bu sefer birçok ağaç dalına uçarken gördüm papağanları. Nasıl güzel ve farklı bir yeşildir o, hayran kaldım.  Maalesef telefonumun kamerası o mesafeyi yaklaştıramadığı için  fotoğrafını çekemedim ama yaramaz sincaplardan birini ve bir kelebeği yakalayıverdim. Yaramaz sincapların ağaçlarda ki kavgalarına da şahit olduk elbet. Bu arada sebep az çok belli oldu bana göre. Her ağacın hemen dibinde saklanılan yemişler var. Birbirleriyle dalaşıp , gidip saklı olan yemişi çıkarıp hızlı hızlı yedi bazıları. Mevzu ekmek kavgası anlayacağınız:). Bu arada fark ettiniz mi bilmem, birkaç senedir İstanbul'da kelebekler bi hayli görünür oldu. Mahallemizde bile uçuşan, balkonumuza kadar gelip dans edip kaçanlar var. Bu güzel bir şey. Onca çektiğim kelebek fotoğrafı içinde İstanbul'da ilk çektiğim kelebek fotoğrafı da bu oldu. Malum, yerlere yatıp peşinden koşturamıyorsun buralarda :) Kanatlarının üstü kırmızı, beyaz ve siyah bu kelebeğin. Sakladı o güzelliğini .Köyde de, balkonda da, burada da yakalayamadım o halini. Bir de bazı sarı kelebekler böyle, durdukları yerde asla açmıyorlar o kanatları tamamen :)









Dönüş yolunda ise arabanın camından çektiğim gökyüzü fotoğraflarından biri bu. Ağacın dalı ve güneşin konumu ne de güzel denk düşmüş öyle. Plansız çekilen fotoğrafların daha şahane çıktığını düşünenlerden misiniz? Benim inancım bu yönde kuvvetleniyor zira:) Gökyüzü kadar huzur veren, dinginleştiren çok az şey var gibi geliyor. 




         


12 yorum:

  1. O kadar özlemiştim ki. Orada gibi hissettim kendimi virüs bitince soluğu eminim İstanbul da alacağım.Sonbahar da bir başka güzel. Tüm gökyüzünü geçtim şu fotoğraf bile huzur veriyor. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım korona en kısa zamanda alıp başını gider yer yüzünden. Doya doya yapabiliriz yine istediklerimizi. Ben teşekkür ederim😊

      Sil
  2. Oh ne güzel.
    Sizin yerinize benimde içim açıldı.
    Yapmak lazım böyle şeyler. Insan boğuluyor. Sonra neye bulsa sarıyor. Bakınız ben.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel😊

      Öyle oluyor ama genelde,sarıyoruz muhakkak :) yalnız değilsiniz. Kısa süreli olsada nefeslenmek şart, kafayı biraz olsun dağıtmak gerekiyor. Koru ya da ormanlar bu mevsimde bu ihtiyacı karsilayabilen tek yer gibi . Kalabalık elini ayağını çekmiş buralardan.

      Sil
  3. Okuma Listesi'nde bakınırken gözüm bir anlığına şaşırdı, blog başlığı ile yazı başlığı iç içe geçti, sonra hoş bir başlık çıktı ortaya: Biraz Dem, Biraz Nefes :) Sincap canlısını pek seviyorum, sürekli karşılaşmadığımdan belki de :) Gerçi iguanalarla da sık karşılaşmıyorum, ama onları bu denli sevmiyorum :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlık çok hoş olmuş sahiden :) ben de bir blogda böyle karmaşık şeyler okudum,üçüncü denemede anca düzelttim :)

      Sincaplar tam bir oyunbaz.Köyde ceviz başında beklerken yaramazlıklarını çok deneyimledim.Bu özellikleri kediler ile yarışır bence :)

      Neşeli sevgilerle😊

      Sil
  4. Offf harika ve böyle bir geziye çok ihtiyacım var..

    YanıtlaSil
  5. oh oh ne güzeel :) emirgan tabii ya nefis nefes :) sincaplara bayılırıım, ekmek kavgası normaal :) onlarda da belki euro filan artmıştıır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir.Sakladıkları şeyi çıkarıp almak için cok tırmıkladılar toprağı. Ucuz olsaydı o kadar uğraşmazlardı belki ;)

      Sil
  6. Doğa her zaman şifadır, hayattır :)

    YanıtlaSil