9/22/2020

BOBBİT SOLUCANI ; YERALTI CANAVARI

 


Ntv belgesel kuşağı serisinde yakın zamanda izlediğim bir belgesel vardı, Sualtı gezegeni (underwater world) .Deniz tabanında bitki diye baktığım şeylerin hayvan sınıfına ait olduğunu ve etçil beslendiğini gördüm.Öncelikle var olan canlıların renkleri muazzam ve hayran olunası.Üstelik hepsi neon ışıklarla donatılmış gibi pasparlak.O canlıların ekran görüntülerini paylaşmayı çok isterdim fakat belgeseli internet üzerinden bulamadım.


Birçok canlı olsada öne çıkanlardan biri karideslerdi.Çeşit çeşit renklere sahip olanlarından tutun, şeffaf ve transparan olanlarına kadar. Şeffaf olanlar sayesinde karidesin yumurtalarını baş kısmında  taşıdığını, döllenen yumurtaların kuyruk kısmına doğru düştüğünü, döllenmeyenlerin ise yine baş kısmında tutulu kaldığını görmek mümkündü. Bir de göz ziyafeti çektiren bir türü vardı birçok rengi taşıyan. İsmi mantis karidesi, peygamberdevesi karidesi de deniyormuş. Mavi kafasıyla etrafı seyrederken , sahip olduğu görme yeteneğinin eşsiz ve neredeyse tek olduğu da ifade ediliyordu. Belgeselde gözlerinin 360 derece fıldır fıldır dönmesi ondanmış meğer :) .Bu arada balıkların miyop olduğunu da öğrenmiş oldum:)


Diğer öne çıkan (nazarımda) ve beni şaşkınlığa düşüren şey ise Bobbit Solucanı oldu. Nasıl düşmeyeyim, azıcık dur sen de düşeceksin blogcum:)


90'lı yıllarda tv kanallarından baya popüler olan bir film vardı ,hatırlar mısınız bilmem, Yeraltı canavarı, Kevin Bacon başrol idi. İşte bu film varlığını öğrendiğim bu canlı sayesinde tam yerine oturdu şimdi:) 


Her solucan gibi toprak altında yaşıyor bu da. Fakat avını toprağın altında aramıyor. Deniz tabanında adeta pusuya yatıyor, toprağın altında olduğundan varlığı fark edilmiyor. Üzerinden de ona nispeten daha cüsseli balıklarda dahil bir çok canlı türü geçiyor. Sonra bu solucan bir hışımla toprağın altından yukarı doğru fırlayıp büyük küçük demeden balıkları ağzıyla sıkıca yakalıyor. Avını yine aynı hızla toprağın altına doğru çekiyor. Ölmeden toprağa girmek faslını bu solucan  kurbanlarına tereddütsüz biçimde yaşatıyor. Zavallı kurban ne kadar çırpınsa da toprağın üstüne kendini atamıyor ve kısa sürede ortadan kayboluyor. Ardında ne bir kılçık ne de başka şey.Delil falan kalmıyor geride. Sözün özü korku ve gerilim filmleri  Bobbit solucanı sayesinde gerçek bir vaka oluyor.


Ne dersin blogcum, dediğim kadar varmış, değil mi?


Youtube da bu avlanma anına dair videolar mevcut, merak edenler izleyebilir. Benim buraya eklemeye mecalim yok :)



10 yorum:

  1. foti ne ilginç yaaa :) o film evet o filmdeki daha büyüktü tabii vay be ne canavarmış çıkıp alıp toprağa sokuyor çok ilginç valla sahiden dee izlerim bulurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videodan aldığım ekran görüntüsü bu ama bu canlının tam görüntüsü değil . Bu canlı üzerinden bir sürü gerilim filmi yapılır :)

      Sil
  2. Çok enteresan bir durum.Denizaltı hayvanlarının bazıları bitkiye,bitkilerin bazıları ise hayvanlara benziyor.Mercanlar ve deniz süngerinin hayvan olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım.
    Uzun zamandır belgesel izlemiyordum.Buna bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canlılar ile ilgili videolar var ama belgeseli bulamadım ben.Hoş tvden izleyeli birkaç gün oldu.Umarım bulup izleyebilirsiniz :)

      Sil
  3. balıklar miyop olduklarından suratlarında şaşkın bir ifade oluyor demek ki. göremiyor yavrularım :) bobbit solucanı da pek fena bir tipmiş. tanışmak istemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ondanmış meğer:)) Pek sevimli değil ,evet..icraati de pek bi ürkünçlü..kolay kolay tanışası gelmiyor pek insanın :)

      Ne çok "pek" yazdım öyle:)

      Sil
  4. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Ayh bobbit solucanı! Kevin Baconlu filmi de ergenken defalarca seyrettim, şimdi rastlasam gene seyrederim :) İlk filmin üzerine 5-6 tane daha çektiler yıllar içinde. Tremors ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlerim :) o sonrakiler pek iyi bir şey değildi , bir kuyu bulduk sömürelim iyice mantığı vardı,hoş 6'yı buldugunu bilmiyordum,iligine kadar kurutmuşlar demek :)

      Sil