9/29/2020

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 58

 Şu sıralar bilgisayarım yok .Kardeşim herbir hücresine girmekle meşgul:) Bu yüzden bağlantıları paylaşamıyorum.Telefondan yazmak zor ama sohbet konusu ilgi çekici:). Bu hafta ki ağaç ev sohbetleri konusu şu;


Hangi mevsimin insanısınız, neden ?


Tek mevsimin insanı değilim,hiçbirimiz değiliz.Önce  bu gerçeği not düşeyim.


İnsanlarla münasebetimde hemen kaynaşan , tüm içtenligini ortaya serenlerden değilim.Mesafeli,gözlemci, köşeleri olan,soğuk.İnsanlarla vakit geçirdikçe ve onları sempatik bulmaya başladıkça , kendimi onların yanında rahat hissettigimde geveze, eğlenceli,neşeli.Bu denli değişkenlik sonrası karşımdaki haliyle şok. Başta tuhaftın, hiç böyle olacağını düşünmedik itirafları vs.Halil Cibran'ın bir sözü var ya "Eğer kış baharı içimde saklıyorum deseydi, ona kim inanırdı?" İşte böyle.Narsistlikte devrimimi yaşıyorum şu an resmen :)) 


Öte yandan erteleme huyundan muzdarip olan biriyim.Yer yer iyileştirmeler yapsamda istediğim verimi henüz alamadım.İsteksizlik,mecalsizlik, boşvermişlik.Yazın kabus gibi çöktüğü miskinlik hali ,yaprağın dalında bile kıpırdamadığı haller gibi.


Sonra sorgulamalar yaparım.Geçmişe bakmak, hayal kurmak, gökkuşağı kovalamak , zamansız olmak.Beni harekete geçirir bu.Tohum ekme zamanım olur.Sonbaharın renklerinde ki huzurun gölgesi düşer üzerime. Dökülen yapraklar yeniden yeşereceğinin müjdesini fısıldar bilinmezliğe.Kapanan kapılar yeni kapılar açmak içindir beklemesini bilene.Beklemeyi öğretir.Beklemek umut demektir her ne kadar bedenlerimiz zaman karşısında yenilmeye mahkum olsada sadece bedenden ibaret değiliz ki.


Kişinin kendisini tanımlaması çok sağlıklı bir sonuç vermeyecek olsada diyeceğim 

%40 Kış (bu mevsimde doğmuş olmam da etkili olabilir) 

%10 ilkbahar ( stoklu sayıda sınırlı kişilere)

%30 sonbahar 

%20 yaz


Bu arada ben bunları yazarken gök gürledi zıpladım yerimden, yağmur sağanak sağanak , sokak oldu küçük dere,hava karardı açılmıyor gayrı :)


18 yorum:

  1. komik misin teeeen hihihi :) çok keyifliydi kiki yüzde 100 beğendim ah yaaa yağmur yağsaaaa valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki :)) yağmur,sel,dolu,kapkara bir gökyüzü ne arasan vardı bugün.Vurdu geçti sonra yine güneş pırıltıları.Bunaltan hava gitti en azından.Ama evet yağmurlar yağsın Eylül bitti .Teşekkürler deep :)

      Sil
    2. eveey yağsıın ve nem gitsiiin :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. 10'lu sayılar kolay matematik , parmak sayarak işlem yapan nesildenim ben :)

      Sil
  3. Size katılıyorum. Tek bir mevsime sığdıramayız kendimizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.Sürekli bir değişim ve dönüşüm halindeyken , birçok şey ile etkileşim halindeyken tek mevsimlik olamayız:)

      Sil
  4. Kış mevsiminde doğmuş biri olarak tam da beni anlatmışsın :)
    Halil Cibran ne güzel demiş.
    Yüzdelik yapmak iyi fikir :)
    Gök gürültüsünü sevmesem de ne güzeldi bugün hava.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi evet :) o halde doğduğumuz mevsimin üzerimizde ki etkisi yadsınamayacak türden.

      Sil
  5. Yüzdelik hesabı iyiymiş :)) Bir zamanlar blogumda renklere ve hayvanlara göre kişilik analizi ve testleri yayınlamıştım.Onda da yüzdelik dilimlere göre belirleniyordu.İnsan öyle bir varlık ki sınırlara hapsedilemiyor. Zıtlıklar iç içe insanda:))
    Ben, sanırım sonbaharım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testlerin yüzdelikleri bir temele dayandırılıyordur benimkiler gibi değildir:))

      Sonbaharcılar çok var gibi , yorumlardan o izlenime kapıldım.

      Sil
  6. yüzde hesabı iyiymiş, yağmur gece yağdı bizim burada. Sabah dışarıda kahve içer iken hava sr,nlemiş farkettim:)) yeleğimi sırtıma geçirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi :)
      Dünkü yağmurun serinligi ve mahmurluğu devam ediyor burada da hala..Bulutlarda ışık dansı yapıyor adeta sızdırdığı güneş parıltılarıyla..serinlesin, güzelleşsin havalar,denizdeki balık biz gibi yapış yapış değil:)

      Sil
  7. Mevsimleri kendinle bağdaştırman çok anlamlı olmuş

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim,ben de tebrik ediyorum kendimi :) Ara sıra narsist takılalım bence,güzel oluyor sanki :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel yazı. Halil cibrana bayıldım. Yazmayı, okumayı seven insanlar mesafeli oluyor demek ki. Hemen hepimiz öyle yazmışız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Evet,öyle görünüyor,ortak birçok yönde buluşmuşuz.

      Sil