9/03/2020

THE KING ; ETARNAL MONARCH - KORE DİZİSİ





DİZİ KONUSU;

Kora Krallığında , kraliyet ailesine suikast düzenlenir.Suikastten 8 yaşında ki veliaht prens Lee Gon sağ olarak kurtulur.(1994).Elinde kendisini kurtaran kişinin düşürdüğü bir kimlik kartı ( teğmen jung tae-eul)  ve efsanevi olduğuna inanılan flütün (manpesikjeok) kırılmış yarı parçası kalmıştır.Diğer yarısı suikasti planlayan amcası Lee Lim'in elindedir. .2019 yılına gelindiğinde Lee Gon paralel evrene açılan bir kapıdan geçer.2019 yılı Kora Cumhuriyetine. Çocukken elinde kalan kimliğin sahibini paralel dünyada bulur.


DİZİ HAKKINDA;

16 bölümden oluşan dizi bloglarda pek popülerdi.Goblin'in gelini eun-tak başrolde ve yine fantastik bir işin içinde jung tae-eul olarak. Başrol erkek oyuncu pek popülermiş ama ben bilmiyorum :) Resimlerde bir tuhaf itici geliyordu ki , diziyi izleyince bu hal ortadan kalktı.Resimlerde kullanılan renkler, uygulanan stil vs.her ne ise artık , irite eden oydu belli ki. 

Diziye gelirsem diziyi beğendim,geçerli notu da verdim..Beklenti üstü bile diyebilirim :)


Paralel evren ve zaman konusunu işleme şeklini pek bi beğendim. Konu ile ilgili hemen hemen bilindik tüm unsurlar var. Bu bilinmişliğe rağmen ,  ters köşelere bi güzel düşüverdim . Lee Gon'a hediye edilen siyah mont ilkiydi , oysa çok bilindik bir hareket ama bilmek yetmiyor demek ki :) Son bölümler ise izlerken  pür dikkat kesildiğim bölümlerdi.Amca Lee Lim'in hakkını da teslim edelim,hikayenin ilerleyişinde ki katkısı ve oluşturduğu aksiyon , bir de sahnelerinde çalan soundracklar pek bi uyumluydu,beğendim.

11.bölümün final sahnesini , sahneler içinde top 1 olarak seçtim.

"Koruyun onu. O , Kora krallığının müstakbel kraliçesi "



sahne , giriş-gelişme-sonuç olarak pek bi güzel idi.  Kulağınızda çınladı mı dıgıdık,dıgıdık sesler:).  Bu sahnenin yorumlarını okurken , k-drama da tüm zamanlarda ki en iyi epik sahne, general Kim shin kusura bakmasın minvalli yorumlar okudum, tebessüm ettirdi:) Hayır biri tüm mahiyetini toplamış gidiyor , diğeri ise bir tek kişiyi alıp gidiyor.Mukayese edilmesi söz konusu bile olamaz ki ,kulvarlar çok bi başka:)

Nece konuşuyorsun demeyin bana , spoisiz bu kadar oluyor ancak :)


Yorumlar içinde koreli izleyicilere sitemler de çoktu.Düşük izlenme oranı, beğenilmemesi üzerine,uluslararası fanlar seviyor tepkileri vs. Bir şeyler dönmüş buralarda ,tam çözemedim mevzuyu:)


Finale gelince son bölümlerde artarak gelen tempoya ilk 20 dk iyi, sonrası anlamsız biçimde yavan


Dizi ost'lerinden 2 tanesi güzeldi.

gravity

    



maze




soundracklardan ise 

fury, empire güzeldi.

içlerinden en iyisi the war is over


10 yorum:

  1. sevindim, sen de sevmişsin, bu dizi en sevdiğim kore dizisi oldu artıkın yani, yıllardır birincim kill me heal me idi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Number 1 demek :) evet, sevdim baya.ben de number 1 ler biraz çok , seçemiyorum ben :) bu dizi de o seçemediklerimin arasına girdi :)

      Sil
  2. Biliyor musun sitendeki yazıları okuyunca kendime geliyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Şu diziyi ne zamandır izlemek istiyorum ama nedense her seferinde erteleyip duruyordum. Yazı için teşekkürler sanırım daha fazla ertelemeyeveğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcı ilerliyor hikaye üstelik,başlayınca bitirmesi kolay ve keyifli olacak.Ben teşekkür ederim,keyifli seyirler şimdiden

      Sil
  4. Çok güzel bir diziydi. Dediğiniz sahneye ben de bayılmıştım, kızı kurtarışı harikaydı. Müzikler de çok güzeldi. Final biraz ilginç olsa da çok sevdim. Lee Min Ho, So Ji Sub'tan sonra en yetenekli oyuncular arasına girer bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi bitirdikten sonra bazı sahneleri aralıklı olarak, bıkana kadar birkaç tekrar etmiştim:)

      Sil