6/10/2020

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 42

                                              



Bu hafta ki sohbet konusu Çatlak Büyücü'nün Not Defteri tarafından belirlenmiş.Sohbetin konusu ise şu ;


"Eğer bir zaman makinen olsaydı ve istediğin zamana gidebilseydin neyi değiştirirdin? İyi veya kötü sonuçlar doğurabileceğini bile bile yapabilir miydin?"


Yer yer yapılan mimlerde bu minvalde sorular oluyor. Bir değiştirme olayı söz konusu olduğundan zaman makinamızı direk geçmişe doğru kırarız.İşte bu soru için zamanında yapmış olduğum bir mimi şuraya bırakıyorum:) Tabi orada olaya kişisel yaklaşıp, durum değerlendirmesi yapmışım.Bu yüzden benzer bir durum olmaması için olayı globalleştirme kararı aldım :)


Sohbete katılan blogların paylaşımlarını okudum (ulaşabildiklerimi elbette) .  Hepsi dünya barışına adamış kendini.Ben de onların tam aksi istikametinde hareket edip makinanın dümenini geleceğe kırıyorum. Dr.Strange 14 milyon olasılık üzerinden Thanos'a karşı zafer kazanma ihtimallerinin sadece 1 olduğunu söylemiş ve iron man'ın ömrünü yemişti. Ben böyle bir talihsizlik ile baş başa kalmamak için çalışacağım efem :)




Teknolojik gelişmeler almış başını gidiyor. Milenyumda jetgiller gibi bir düzen hayali gelecek diye kendimizi 90'larda hazırlarken 2020'ler de hala  o yaşamın jet'ine bile yetişemesek bile aldı başını gidiyor işte.İzlediğimiz bilim kurgu filmlerine "ne iyi sallamışlar" diye yaklaşıp, geçen zaman sonunda hepsinin birer birer gerçeğe dönüştüğünü görüp asıl sallayanların  izleyiciler olduğunu da  mis gibi teyit ettik .Yapay zekalar , işçi robotlar vs. İnsana ne gerek var yahu diye yola çıkılmış gibi adeta, hatta icat edilen korkular bile robotların dünyası.Korona vesile ile asyada popüler olan robot servis elemanları batıda ki kafeler de bile hizmet verir oldu.İşsizliğin zirveye koştuğu çağda hem de,kaynakların giderek azaldığı bir devirde.Hoş robotların kullanım alanlarını okuyup şok geçirmişliğim bile var, çöp çatanda ki çatılan çöp bile olmuşlar ki en hafif tabiri ile yuh diyorum .


İşte bu teknoloji dünyasının geleceğine makinanın dümenini kırdım ve gördüğüm manzara şu hali hazırda olan manzaranın katmerlenmiş hali.İnsanlar teknolojiyi her alanda kullanıyor.Her türlü hizmeti veriyor makinalar,robotlar ve envai çeşit her şey.Hastane işlerinden cenaze işlerine, çalışma hayatından ev hayatına,her alanda muazzam çalışan bir sistem.Sıfır insan ihtiyacı her şey teknolojik. Hoş biz muhtemelen yine parasız takılacağız, ama olsun , dünya almış başını gitmiş işte.Rambo lakaplı oyuncunun "cezalandırıcı" diye bir filmi vardı.İşte tam o düzen :) tabi benim zaman makinam muhtemelen tüm fiyakasını yitirmiş ve külüstür sınıfından tabir edilenler arasında olacak ama olsun, onlar da tıpkı şu an bizlerin  "jet" yapamamış halinin benzeri , (bkz. yukarı paragraf)  , "zam" yapamamış olacaklar.Araç kişiye özel neticede:)

İşte o dünyaya gideceğim ve diyeceğim ki " iyi halt yediniz "  sonra da oluşturdukları düzenin çarklarına çomak sokacağım,yeni thanos olacağım  çünkü iron man diye bir gerçek var :)
Tabi bu arkadaşlar sızlanacak önce


1.şahıs -yemeğimi robotum yediriyordu , ben nasıl yenilir bilmiyorum ki ,nasıl yemek yiyeceğim, dahası yemek nasıl ve nerede olur,nereden bulacağım.

2.şahıs- dudağımda çıkan uçuk için nereden doktor bulacağım.

3.şahıs- bu bebeğin gazı nasıl çıkıyordu, çıldırceğiimmmm

4.şahıs- Marsın havası bitiyor, jüpiter den ses yok, dünya vardı sanki bir yerlerde, eskiden insanlar yaşıyordu , nasıl bulacağım  orayı

bla,bla,bla


Sonra kendi aralarında biraz itişip kakışacaklar ve canlı olmanın doğası gereği ( çünkü unutmuşlardı artık doğayı) hayatta kalmanın yollarını arayacaklar . Çoğu şeyi yapan robotlar ve teknoloji olduğundan gerçek ve geleneksel bilgiden  yoksun olan bu çağın insanları ( hoş şimdi de öyleyiz ) , yeniden keşfetmeye başlayacak her şeyi.

merhaba yeni dünya düzeni :)


Peki neden şimdiyi değil de geleceği ;

insan denilen varlık sahipken kıymet bilmeyengillerden çünkü . insan'ın insana ihtiyacı olduğu gerçeğini deneyimleyip yaşıyoruz hala tüm mevcut sevimsizliklerimize rağmen.Bundan ötürü ne denli söylenirse söylensin, telkin edilirse edilsin yıkıp geçmeye devam ediyoruz her şeyi, doğayı,hayvanları, bitkileri,insanları.Bozup duruyoruz her şeyin düzenini "ben" diyerek ve arkamızın toplandığını bilerek, bir de kibirle "ben hallederim , üstesinden gelirim,ihtiyacım yok" gibi cümleleri sarf ediyoruz.Bu yüzden ne musibet gelirse gelsin insanoğlu birazcık anladım taklidi yapıyor sonra aynen devam ediyor. Uzağa gitmeye gerek yok, şu zamanlar yaşadığımız korona  şahane bir ayna insana, aynaya bakmasını bilene.

A ve B şehri arasında hızla yol alan insan B şehrine yetişmeyi umarken ve gayret ederken arada olan yolu unuttu.


kendime not ; film izleme işini biraz askıya al, çok izliyorsun :)


10 yorum:

  1. Konuyu farklı bir açıdan ele almışsınız. Bağlantısını verdiğiniz mim sanırım karşıma çıkmadı. Dönüp dolaşıp yine bugünü arayacağımızı düşünüyorsunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey aslına döner:)

      İnsan hala elinde olanı kaybetmedi , o yüzden umursamaz , o yüzden n'olcak ki kafasında.Bundan sebep hiçbir tedaviye olumlu cevap vermiyor.Tedavi için teşebbüs bile etmiyor.Tamamen yitirdiginde elindekini anlayacak.O insanlar için en azından bir fırsat olabilir :)

      Kesinlikle mumla arayacağız , tüm şikayetlerimize rağmen.

      Baglantı da sorun görünmüyor ben de , baya eski bir mimdi, birkaç soru hazırlanmıştı,sihirli değnek bile vardı:)

      Sil
    2. Bağlantınız çalışıyor ve mime verdiğiniz cevapları okudum. Daha önce o mimi görmediğimi söylemek istemiştim:)

      Sil
  2. Film izlemek hayal gücünüzü epey etkilemiş gerçekten. Farklı bir bakış açısı okumak daha gerçekçi geldi bana. Pozitif bakmaya çalışsak da gerçekler öyle olmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle:) Gerçek denilen şey korkutucu olabiliyor, malesef.

      Sil
  3. Belirsizlik korkutucu sahiden ama diğer yandan da insana tuhaf bir cüret veriyor.İnsan da sorgulamadan , düşünmeden cüretkar olabiliyor.Dünya ne yaşıyorsa bundan yaşıyor

    YanıtlaSil
  4. Geleceğe gitmek daha mantıklı geçmişi az çok biliyoz zaten nahabcaz geriye gidip 😄

    YanıtlaSil
  5. hehe çok komikti buuuuu eline sağlık ya böyle bir geleceğimiz olmasııın :)

    YanıtlaSil