6/17/2020

SESLENİŞ 1-2


Blog,blog
söyle bana
var mı ben gibi
yazamama sendromuna kapılmış
bir blogger daha

:)

Her bloggerın yaşamış olduğu durumun içine düşmüş görünüyorum an itibarı ile.Yazsam olmuyor,yazmasam olmaz gibi bir garip haleti ruhiyeler içinde,radyomda çalan  Sezen Aksu'dan " ben de yoluma giderim" şarkısı ile sesleniyorum sana eyyy blogcum :) 

Havalar mı yapıyor bunu dersiniz? 

Ben de bu yüzden yurttan sesler korosu babında bir yaklaşım ile olaylar olaylar diye seslenişimi gerçekleştireceğim .



Evlere tıkandık, yakınlarımıza sarılamaz olduk korona yüzünden.Olduk ki, bu günler çabuk geçsin,kavuşma anı bir an önce gelsin.Fakat ne oldu ,görünen o ki her şey yalan olma yolunda hızla ilerliyor.İlk zamanları hatırlıyorsunuz değil mi? Ne deniyordu hep bir ağızdan  olumsuz örneklere rağmen ;

"İnsan fark etmeye başladı." 

Şöyle daha iyi bir yaşam olacak,böyle daha farklı bir şey olacak, hiçbir şey eskisi gibi olmayacak,yeni düzen yeni normal  diye diye sonunda  bir arpa yol bile almayı beceremeyen bir canlı türü olduğumuzu teyit üzerine teyit ettik.Binlerce çeşit yeni normal icat edilse biz elimizin tersi ile hepsini iteriz ,hatta yetinmez nispet yapar gibi (ki kime yapıyorsak artık) o eski bilindik normalimizi bile mumla aratır hale getiririz.Sonra da  var gücümüzle birbirimizi suçlarız. Memleketim haberleri çeşit çeşit güzellemeler ile haber bültenlerinde.Hayır o vakit her platformda aman dikkat diyen, ben uyuyorum siz de uyun diyen  kitleler var ise bu dışarıda olanları yapanlar kim? 

Korona'nın psikolojimizi bozduğu söylemleri şu sıralar daha anlaşılır geliyor.Eskilerin deyimi ile "aile mahallesi" olan mahallemizde ( iş yeri yok,kahvehaneler yok,bir iki bakkal ve birbirini uzun zamandır tanıyan insanlar,kavgasız gürültüsüz vs.)  bir ay dolmadan 2 şiddetli ve uzun süreli kavga, 1 cinayet ile sonuçlanan başka bir kavga meydana geldi.Tatsız ve can sıkıcı :(






Yaz sizin için ne ifade ediyor bilmiyorum  ama benim için yaz demek kiraz demek , öyle bir mutluluk hali alıyor ki kocaman halimle 4-5 yaşında ki çocuk misali seviniyorum ,o derece:)

Yazın elim kirazdan başka hiçbir meyveye gitmiyor.Tabi fiyatlar alıp başını gittiği için işte ne kadar alınabilirse o kadar.Bu hafta aldığım kirazı bana yedirmeyen kurda yatacak yerin olmasın emi diyorum buralardan.Meyve tabiatı gereği kurtlanır zaten,eyvallah.Ya meyvenin içinde kalır kurt yerken fark edersin ya da bayadır orada ikamet ediyorsa meyveye zarar vermiştir ve bunu görürsün.Her haliyle belli eder kendini değil mi? değilmiş işte.Köyde onca meyve ağaçları var, keza buralarda alıyoruz tezgahlardan ama bu hafta gördüğüm şeyi ilk kez görüyorum.Mideniz azıcık kalkabilir ama uyanık olun diye yazıyorum :)


Efendim kirazı aldım,ertesi güne yemeye niyetlendim,çıkardım poşetten bir leğenin içine ,sonra baktım bir iki küçük kurtçuk,olabilir.Tekrar dikkat çekiyorum alır almaz değil,ertesi gün,bu önemli. Su ile doldurdum leğeni ve poşetin içine baktım,poşet kaynıyor resmen, sanki içine bilerek konmuş gibi.Tabi bir kaşıntı tuttu beni.Kirazları tek tek yıkadım,kontrol ederek sonra tekrar su dolu leğene koydum. O biraz beklesin dedim ,  ben de suyun altına attım kendimi,anlatırken  bile kaşıntı tutuyor :( böyle kötü bir huyum var ne yazık ki..neyse..Bu arada kirazlar cam gibi, pasparlak, tek bir çizik, tek bir çürüklük alameti yok,s ap kısımları bile öyle.Sonra geldim suyu süzdüm, süzgecin içi yine kaynıyor,şaka gibi.Tekrar doldurdum suyu , her birine teker teker baktım yine , sirkeyi de içine boca ettim ve beklemeye aldım yine.Bu arada buzdolabına iyice bakındım,malum bir gün bekledi,neyse ki temiz. Suyu  süzdüm tekrar ve sonuç yine aynı,yine aynı, oynatmaya az kaldı doktorum nerde şarkısı tam bu anlık için işte:( . Fark ettim ki kirazların birinin üzerinde bu meymenetsiz kurt var, yarısı çıkmış yarısı daha çıkamamış.O capcanlı ve etli kirazın içinden çıkıyor bu ve çıktığı yerde ne bir belirti,ne bir iz,ne minnacık bir zedelenme emaresi.Tabi sonra yarmak geldi aklıma kirazı, kirazın içi kiraz değil başka bir şey. Normal değil yahu bu,sahiden değil.Meyve kurtu gibi değil ,yenilebilir otları kurutuyorsanız şayet bilirsizin sıcakta kaldığında bu kurutulmuş otlar kurtlaşıp böceklenir,işte aynen onlardan kirazın başına musallat olan. Ne yapıyorlar bu meyvelere,ne yediriyorlar bize ? Hepsi çöp tabi, daha da almam zaten, benim için yaz anlamını yitirdi artık :(






Bir iş için dışarı çıktım,ağızda maske tabi.Ne diyorlar,maske ıslanınca hemen değiştirin yoksa korunacağım derken hasta olursunuz,değil mi? Bu zamanda o maskenin kuru kalma süresi 5 dk.,6.dk'da maske yüzde sırılsıklam. İşte ben işlevsiz hale gelmiş maske ile dışarıda iken bu güvercinlerde kanatlarını çırpıp duruyor ve su içiyorlardı.Çekmeden duramadım ben de.

Ve radyomda çalan Oğuzhan Koç'un " "kendime sardım" şarkısı ile seslenişi bitiriyorum :)

O değilde sendrom falan diyordum  sanki , sahi ne oldu o :)



10 yorum:

  1. hihi, kendime sardım maskeyiiiii :) ay evet ya o kadar çok maskeyi nerden bulucaz ama de mi, kiraz bugünlerde her akşam yarım kilo yiyiom, iri olanlarından, kurt vardır herhalde farketmedim, ya mahalle için üzüldüm ama bugünlerde evet hepimiz tuhafız, ruhumuz kaçtı sanki ama geçecek yaa, yazcak şey de bulursun sen her zamaaan :) ne güzel yazıydı buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya olur oluda böylesi olmaz, çok acayip bi durumdu:(

      Ben bıçakla kesmeden asla yiyemiyorum, önce kontrol sonra baktım durum stabil, devam ediyorum.tuhaf takıntılar :)

      teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Güzel bir sesleniş olmuş ancak site yüklenmedi bende bi başkası daha derse sitenin bi kodlarına bakarsan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sorun gözükmüyor , bilemedim ki:( geçici bir haldir umarım çünkü hiç anlamıyorum,düz kullanıcıyım ben :(

      Teşekkür ederim yorumunuz için

      ve evet varsa böyle bir hata beni bilgilendirin lütfen

      Sil
  3. ya ben de kaplan diary de görünce ya dedim ne zaman yazdı ki ağaç ev kırküçü de sildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok yazmadım:) yazsam silmem ki :) düzelttim onu :)

      Sil
  4. Sendromla başlayıp hoş bir sohbete daldık sanki :))
    Bu aralar çok kişiden bu tarz şeyler duyuyorum, sanırım havaların değişkenliği hepimizi etkiliyor.. :)

    YanıtlaSil
  5. Herkes de değişik ruh hali var malesef. Geçicek inşaallah bu kötü günlerde.
    Kiraz yiyememene çok üzüldüm. Hemen yaz bitti deme. Bu sefer kötü denk gelmiş bir dahakine iyi denk gelir umarım :)

    YanıtlaSil