3/20/2020

CORONALI HAYATTA SIRADAN BİR GÜN




Günlerimiz ve gecelerimiz corona ile doldu taştı.Ondan önce ne yapıyorduk,nelerden bahsediyorduk ? Sahi nelerle meşgul oluyorduk? Ana haber bültenlerinde, tartışma programlarında , sosyal medyada konuştuğumz tek şey covid 19. Bir de  yurdumun güzide insanlarının karikatürlük icraatları var.O icraatlar ki belediyelere bankları mı söktürtmediler ,caddeleri mi kapattırmadılar,yaşlılar için ücretsiz toplu taşımaları mı ertelettirmediler .Bir de en iyi ben kaçarım güzellemeleri var ,ohhhh yanından geçilmiyor.Yunanlar ve Brezilyalılar da böyleymiş,lütfen diye rica minnet söylenen tavsiyelere burun ucundan bakıp hıhhh yapan.Yalnız değilmişiz yani

Ağaç ev sohbetlerinin bu haftaki konusu da Coronaydı.Sanırım çok da söylenmedik bir şey kalmadı.Herkes ,her şeyi öyle iyi biliyor ki artık ,ama işte iş bilmekten değil uygulamaktan geçiyor.İzleyip okuduklarımdan değil ama bizzat deneyimlediklerimden bahsetme niyetindeyim.


Evden çıkmayın kuralına riayet edenlerdenim.Böyle bir imkanım var çünkü.Hatta tavsiyelerin bu denli şiddetli olmadığı zamanlardan başladım işe.Ciddi olmayan fakat rahatsız eden bir şikayetim yüzünden hastane yollarına düştüm bugün.Açıkçası bir araca sahip olmasaydık, en yakınımda ki hastane için(ki yürüyüş mesafesi 30 dk ) beklemeye zorlayacaktım kendimi , ki ona da 15-20 günden önce düşmüyor o randevular,şanslıysan ve ısrarcıysan . Herhangi bir toplu taşıma aracını kullanma niyetinde değilim şu sıralar ve bekleme zorunluluğum olacaktı.

Randevu için tek bir numara kalmıştı bugün için gittiğim hastaneye( iki minibüs seferi gerekiyor oraya ulaşmak için)  ben de onu aldım. Tek bir numara kalması demek,bölümün full çalışıyor olması demek .Yüzüme maskeyi ,çantama dezenfektanımı aldım ve hastanenin yolunu tuttum.Eğer  , evden çıkış mecburiyetim hastane olmasaydı büyük ihtimal maskeyi almazdım, zaten sağlıklı kişiler için çok tavsiye edilen bir şey de değil. Normalde bile hastanelerden içeri girerken, giriş kapısında ,hastane kokusu dediğimiz hadise çarpar beni,odalara ve katlara girildikçe,bu çarpılma olayım şiddetli hale gelir.Hal bu olunca maske kaçınılmaz olandı.

Yollar her zaman ki gibi kalabalık değildi (saat 8:45) ama boş da değildi.Hastane otoparkı her zaman ki gibi doluydu.İçeri girer girmez ,iki güvenlik görevlisi ağızları maskeli,elleri eldivenli (ki tüm çalışanlar böyleydi) ve her ikisinde birer ateş ölçer.Şüpheli olabilecekler için belli ki bu tedbir.

Kapıdan girişi yaptım  ve zemin katta bulunan kalabalığı görünce bi şaşırdım zira kalabalık yok.Bahsettiğim hastane baya büyük bu arada.Gideceğim bölüm 2.kattaydı,oraya geçtim yine durum aynı.Şöyle söyleyeyim ,her bölümün önünde aşağı yukarı 4-5 hasta var.Dahiliye polikliniğinin önü kalabalıktı ama 7-8 kişi vardı orada:)

Tek numara kalmış olunca randevu için haliyle tıklım tıklım bir hastane bekliyordum.Bir de gribal enfeksiyonlar ve corona mevsimi.Beklentim ile gerçeklik aynı değil onu gördüm.

Kayıt için kimlik alınıyordu,şimdi görevli fotoğrafınıza bakabilir miyim diyiyor.Resim ile uyuşuyorsan ,kimlik numaranızı söyler misiniz diye devam ediyor.Kayıt sırasında 3 kişiydik ve birbirimizden uzak durmaya gayret ettik.

Eczaneler de bariyer çekilmiş ,kasaya yaklaşılmasın diye.Kimliği ve reçeteyi uzattığımda,kasiyerde ki görevli tek eline eldiveni geçirip öyle aldı kimliği.Benim kol mesafesi yetmediğinden uzanırken eğri büğrü oldum biraz :)

Yol boyunca ve hastanede kaldığım sürece gördüğüm maske kullananların  fark edilir ölçüde çoğaldığı ama genele bakınca takmayanlar daha çok göze çarpıyordu.Bir de kadınların,erkeklere nazaran maske kullanma işini daha ciddiye aldıklarını söyleyebilirim.Elbette ki bu tespitim gördüklerimden ibaret.Genç çiftlerde el ele tutuşup yürüme alışkanlıklarını bırakmış değillerdi.

İşimi bitirince sağda solda takılmadan evime geldim.El ve yüz yıkama ,sonrasında da kahvaltı ve yine bir müddet daha evde kal uyarısını uygulama kararlılığı,sirke ile ev temizleme şeklinde devam eden bilindik rutin. Bu arada kaneviçeden kitap ayıracı yapma hamaratlığımın sonlarına geliyorum.Yakında ne kadar hünerli ne kadar becerikli olduğumu göstereceğim.

Buralarda bir yerde tevazu gibi bir şeyler olması gerekiyordu,gören var mı ?

:)



12 yorum:

  1. insanlar hastaneye risk faktörü diye ve gereksiz iş yükü olmaması için gitmemeyi seçmiş demek ki. grafiklerde erkek ölümleri daha yukarıda kadınların maskeyi önemsemesi belki de işe yarıyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de öyledir.Bir de genel olarak kadınların çoğu şeyi erkeklere nazaran daha dikkate alıp hareket ettiğini düşünüyorum.Burada da bu yönümüz ortaya çıkmış gibi.

      Sil
  2. Ateş ölçülmesini ve bariyer olayını beğendim bizde de aynı. Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  3. Bugün arkadaş İstanbul'da Sarıyer sâhili olduğunu tahmin ettiğim yerden bir fotoğraf atmış. Tıklım tıklım dolu idi. Tam kavramış değiliz bence biz bu işin ciddiyetini. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki İstanbul'un sahil ve piknik alanları(orman alanları) dolup taşmış bugün.Haberler ve sosyal medyadan bol bol gördük haberleri.Bir musibet bin nasihattan iyidir denir ya,anlaşılan o ki bizim millet bizzat musibetin başına gelmesini bekliyor akıllanmak için. Hayrolsun diyelim hakkımızda

      Sil
  4. geçmiş olsun. bir de el işi kolay gelsiin.

    YanıtlaSil
  5. Burada belediye otobüslerinin içinde en fazla beş ya da altı kişi oluyor. Fakat hala hayır için lokma dağıtmaya devam ediyorlar. İnanılır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onca uyarı ve ikaza rağmen haberlerden ülke insanının durumunu görüyoruz.Yaşlıları ayrı,gençleri ayrı ne yazık ki..

      Otobüsler güzelmiş...

      Sil
  6. Sahi ne konuşuyorduk coronadan önce. Ben de ileride bugünleri nasıl anlatacağımızı hayal ediyordum bugün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek bir konu konuşmuyorduk orası net :)
      Çabuk atlatalım inşallah bu günleri , anlatacak kötü anılarımız olmasın.

      Sil