2/05/2020

BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ


Kar hayalleri kurarken uzun bir vakittir ,güneş tüm o hayallerimin üstünde nanik yapar gibi parıldayıp durdu hafta sonu.Bir de güneşli havalarda insanın hiç evde durası gelmiyor.

En son ne zaman gitmiştim doğduğum semte ? Sokaklarında oynadığım,okulun yolunu tuttuğum, A ve B noktası arasında mekik dokuduğum yerlere ? Öylesine uzun bir zaman  oldu ki,uzunluğunu unuttum.Hafızamda kalmış birkaç küçük anının ,ayrıntısını unuttum.O birkaç küçük anıyı kendimce tamamlarken,nasıl tamamladığımı unuttum.Bunca unutmuşluğun içinde , köşelere saklanmış olan unutmadıklarımın kuyruğundan tuttum.Kar yağmıyor,güneş parıldıyor,evde hiç mi hiç durulmuyor..Fener ve Balat insan kalabalığından geçilmiyor.







Diziler filmler çekiliyor , insanlar akın akın gidiyor biliyordum bilmesine de yine de düşmedi,düşüverdirmedim yolumu.Bazen geride bıraktığım şeyleri,öylece bıraktığım oluyor.Mekan da olabiliyor bu,insan da..Kendim bile olabiliyorum bazen. Aldım başımı gittim ya,varsın kalsın geride kalanlar diyebiliyorum.Vefasızlık mı? Belki..Kim bilir? Belki de gerçekleşmeyen hayallerimin ilk kurulduğu anlara şahit oldukları içindir.




Zamanında arşınladığım sokaklar bana yabancı,hoş ben de onlara yabancı.Biz iki yabancı ,etrafımızda ki kalabalığa karşı tutturduk gizli bir tını.Her sokak süslenmiş,her duvar çehresini değiştirmiş .Türlü türlü atölyeler,cicili bicili dükkanlar,resim çekmek serbest yazılı hatıralık köşeler,rengarenk cumbalı evler..Hepsi güzel olmasına güzel de,terlikleriyle koşturup gökyüzüne seslerini ulaştıran çocuklar nerede  saklambaç oynuyorlar ?





Birkaç ev ve dükkan vardı hala aynı duran,tüm gidenlerin ardından,gitmeyip yerinde kalan.Nasıl da sevindim onları görünce, "Hatırladım seni,işte buradasın ," dediğimde.Bir de bir duvarın dibinde,önünde macun tablası,rengarenk macunları gördüğümde sevindim. Bir anne ve baba ,çocukları ile birlikte duruyorlardı önünde.Onlarda çocukluklarına dair bir hatırayı aktarıyorlardı böylece. 




Süslü püslü hali ile bol fotoğraf çekilecek,güzel vakit geçirilebilecek bir yer halini almış .Cefasını çekenlerin alıp başını gittiği bu yerler,sefasını sürenlere miras kalmış.Onca insan varken resim çektirmek zor iş olduğundan yüksek duvarları çekebildim.Hafta içi belki daha uygun olabilirdi.Bu kalabalık orada yaşayan insanları nasıl etkiliyor diye de düşünmedim değil.Rahatsız edici olsa gerek.Ne dersiniz?











11 yorum:

  1. Çok daha hoş fotoğraflar olabilirdi,insanların kafaları herbir kadrajın içine girmiş olmasaydı :)
    Uzun bir sokak yürüyüşü yaptık ama hiç semtin sakinleri gibi görünen birilerine rastlamadık.Herkes ben gibi elde telefon ya da kamera,fotoğraf çekiyor,tek masanın içine girebildiği dükkanlar masaları ile sokakları işgal ediyordu.

    YanıtlaSil
  2. Kış geldi bitiyor, kar daha gelemedi İstanbul'a da ama yarın bekleniyormuş :)
    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç tanesini yedim saat 14 sıraları ama hemencecik kayboldu.İstanbul ya trafik bekliyor ya da kar zaten :)

      Benden de selamlar size...

      Sil
  3. Balat da kıymeti sonradan anlaşılıp sonrasında afedersiniz ama b.ku çıkarılan yerlerden. Sizin çocukluğunuzda muhakkak daha güzelmiştir. İnsanoğlu her şeyi çabucak tüketiyor. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyükler cefasını çekti elbet .Mesela biz 5 katlı ahşap bir evde oturuyorduk. ve 5 aile yaşıyordu .Yıkılmış o ve yanında ki ahşap diğer ev. Annem yer yer anlatır yaşadığı zorlukları ama biz çocuktuk ,bize her şey güllük gülistanlık :)

      Her şeyi çabuk tükettiğimiz konusunda hem fikirim..ne yazık ki..

      Sil
  4. Güzelleşmiş ama özünü kaybetmiş..

    YanıtlaSil
  5. heey yani sen balatta mı doğup büyüdün yaaa ne güzel yaa neresinde ki. çok severim. en sık gittiğim yer yaaa :) caddede de arnavut köftecisi var nefis nefis. ya o zaman belki, o eski eczaneyi de bilirsin, çok eskiymiş o. ay annatsana anılarınııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fener de doğdum,sonra balat'a taşındık ,oradan da taşınalı 20 seneyi geçti :)
      bildiğim ve aklımda kalan tek eczane - ki eskidir- aynı zamanda diş çekimi falan da yapan eczaneydi, eğer bahsettiğin buysa :) ama onun yerini de tam hatırlayamadım,cadde üstündeydi diye aklımda kalmış sadece:)

      Sil
  6. Fener-Balat tarafını bir turla gezdim bende,yani o kalabalık gruplardan biriyle. Çok daha bakımlı olabilir ,diye düşündüm.

    YanıtlaSil