5/13/2024

REHİN


 

Kimdir insan ?

Dipdiri olarak yaşamış ama bir anda ölmüş, 

bütün ömrü sadece bir âna rehin olmuş. 

- esrârnâme ,s /153-




Tatsız, tuzsuz, keyifsiz günler...

Baharın adı var kendi yok, göğün puslu grisini örtünmüş üzerine, soğuk yüzünü gösterip duruyor ha bire. Eli kulağında duran habere alıştırılmaya çalışılıyoruz. Hayat işte, bildiğini yine ve yeniden tekrar tekrar bildirmekten hiç vazgeçmiyor.


Okumaya aldığım kitaplar vardı. Biri her ne kadar hoş olsa da yaşıma göre fazlaca genç kaldı. Hal böyle olunca yarım kaldı. Diğer ikisini ise tamamladım ağır aksak. Tamamlamasına tamamladım da onlarda başka bir yarımlık , olgunlaşmayacak bir hamlık bıraktı hissiyatta. 


Bildiğim şarkıları tekrar tekrar dinliyorum. Bildiğim filmleri yeniden izliyorum. Bildiğim yerleri arşınlayıp duruyorum. Hep bildiğimden yola çıkıp duruyor, hep bildiğim duraklarda iniyorum. Kendime bildiğimi mi yoksa aslında hiçbir şey  bilmediğimi mi anlatmaya çalışıyorum, bilmiyorum. Bilmenin getirdiği konfor ve emniyeti mi yoksa bilmemenin verdiği korku ve telaşın gölgesini mi perde yaptım da kendime dönüp duruyorum sürekli aynı yerde .... Bilmiyorum



küsüb getdi - Sara Qədimova




5 yorum:

  1. galiba sanaaa bir değişiklik lazııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç güne İstanbul'dan gitmiş olabilirim:) bu değişiklik faydalı olabilir belkisi:) ama yok, benim düşüncelerimi bı revize etmem gerekiyor gibi... sancılı biraz:(

      Sil
    2. ortam değiştirince düşünceler de değişsin madeeem hadiii :)

      Sil
  2. Günler tatsız gerçekten, insanlara dair umut pek kalmıyor. Havalar bile karamsar.
    Kitap seçimleri bazen istediğimiz gibi olmuyor. Yine de aldım bari okumaya devam edeyim diyor insan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldım, okuyayım kısmını bıraktım ben, uzun zamandır kütüphaneden aldığım için. Kolaylık sağlıyordur belki bu. Attar'ın kitaplarını okudum, gönlüme hitap ediyor oluşunu seviyorum ama çok seferde kendimi, yaşamımı sorgulayıp duruyorum. O bile şiirini kendine put yaptın, kır at putunu diye telkin veriyor. Benim ne haddime :(

      Sil