12/10/2021

GÖKKUŞAĞININ ALTINDA






Yağmurun ardında bıraktığı en güzel iz , Gökkuşağı


Bir yer düşünün Her yağmur sonrası ,güneşin yüzünü gösterdiği her anda, hep aynı yerde ve hep aynı güzellikte ,neşeli çocuklar gibi  "ben buradayım"  diyerek kollarını açan, sizi kucaklayan bir gökkuşağı var. İşte o yerde ,siz de her yağmur sonunu kollamaya başlıyorsunuz. Gözleriniz camda, ne zaman gelecek, ne zaman çıkacak diye hop oturup hop kalkıyorsunuz ve kucaklaşmak için sabırsızlanıyorsunuz



Gökkuşağı ile ilgili bir hayli efsane mevcut. Müjde Ar'ın bile bu söylencelerden birini filminde oynamışlığı var.  ( Köçek 1975 ) Sevdiceği ile karşılıklı birbirlerine koşarken gökkuşağının altında buluşurlar ve bir bakarlar ki cinsiyetler yer değiştirmiş. Hatta öylesine ileri gidilmiş ki gelini damatlık , damadı gelinlik içinde görürüz. Kılık kıyafete kadar el atmış gökkuşağı:) 


Gökkuşağının bittiği yerde küp küp altın olduğu da rivayetler arasında. Bulan var mı meçhul ama hayali çil çil altın kokuyor. Küp de böyle çok eski, tarih öncesi olabilir:)


Gökkuşağı ile temâşa ediyor olmanın bir şeyleri değiştirdiği çok açık. Mevcut ruh haline saniyeler içinde pozitif yönde yüksek bir ivme kazandırıyor mesela. Yüze kocaman bir gülümseme, gözlere parlaklık ekliyor. Bulutlar ile olan muhabbetiniz de bir hayli  koyulaşıyor  zira bulutlar, yer yer oyunda mızıkçılık yapan mimli arkadaşa dönüşebiliyor .Velhasıl güzel şeyler oluyor ama yine de bulutlar ile olan muhabbetinize kimseyi tanık etmeyin. Ne olur, ne olmaz:)



not: geçmişten biz iz. Uzun zamandır görememek hele hele İstanbul'da hiç görememek gökkuşağını ne büyük kayıp :(

17 yorum:

  1. Güzel, keyifli bir yazı olmuş. Gökkuşağını izlemek güzel oluyor. Artık nadiren görüyoruz tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Nadiren bile yok burada artık maalesef, evlerden bir şey görünmüyor, uygun şart , zaman ve mekana denk geleceğiz de göreceğiz.Bir eylül zamanını memlekette geçirdim de her yağmur sonrası parıldayan güneşin altından görebildim çokça.

      Sil
  2. Salı günü (7 Aralık) Nakkaştepe Millet Parkı'na gittim. Araba ile en yüksek noktadayken tam da boğaz köprüsü yanında inanılmaz belirgin bir gökkuşağına şahit oldum:) Daha iyi çekerim ümidiyle otoparkın aşağısına doğru sürdüm ama indiğimde epey zayıflamıştı... Yine de çektim tabi ama ilk gördüğüm hali muazzamdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instada gördüm bahsettiğiniz fotoğrafı.Bulutlar mızıkçılık yapmıştı yine.Çektiğiniz fotoğraf sayesinde sanırım 20 sene sonra Istanbul'da gökkuşağı varmış, bir yere kaybolmamış dedim :) Çabuk kaçıyor ne yazık ki, boydan boya sarmıştır muhtemelen.

      Sil
  3. hımmm nerde gördün dicektim, fotiler eski sanırım pekii, çok şeker anlatmışsın yine, altın, cins değiştirme, hiç duymadıydım ama gökkuşağı evet yani efsaneler, masallar için çok uygun bencesi de :) şarkılar var bir dolu, örneğin, somewhere over the rainbow, yaniii üzerinde de buluşuluyor galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , eski fotiler, memleketten :) hımmm üzerinde de mi dönüyor o işler, bilmiyordum :) dinleyeyim o zaman bu şarkıyı, teşekkürler:)

      Müjde ar filminin yalancısıyım, baya baya değiştirdi gökkuşağı canikoyu:)

      Sil
  4. Sahi nerdeler artık, özlemişim fark etmeden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asosyal olmuş olabilirler, kendisini gören cennetlik :)

      Sil
  5. Yazının özellikle bulutlar ile olan kısmı çok hoşuma gitti, bazen çok güzel oluyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o bulutlar :) minnacık bir süre gelip gidiyor gökkuşağı, çekiliverse ya azcık öteye:) teşekkür ederim.

      Sil
  6. Son 10 yıldır 2 kez gökkuşağına rastlayabildim. Çocukken daha sık gördüğümden eminim ama. Kim bilir belki de yağmurdan sonra çıkma özelliği yerine başka bir seçenek bulmuştur. Öyle ki dünyanın bazı bölgeleride çift gökkuşağı çıktığı olabiliyor:) Gökyüzüyle haşır neşir olmanın, ruha pozitif ivme kazandırmanın en güzel hali olsa gerek.

    Pandemi nedeniyle o pozitifliği fazlasıyla farkedip ''Göğe Bakalım'' dedim sürekli:) Ay'ın halleri, gün batımlarını izlemek bariz mutluluk nedeni. Keşke buna bir de gökkuşağı ekleyebilsem, ama yok:) Efsaneler vardır tabii, hiç aklıma gelmemişti. Bir de ben bakınayım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yere saklandıkları kesin:) görebilenler şanslı.O çift olanları şelale olan yabancı ülkelerde , insta fotolarında gördüm.Çok çok güzeller.Bir de memlekette garanti görmek ama o tarihlerde sadece bir kez bulunabildim.Çok şaşırdığımda annemle babam hep vardı ki deyip gayet sakin karşıladılar.Oysa ben neşeli çocuklar gibi zıp zıp zıplıyordum:)

      Göğe bakalım kesinlikle.Her bir hali huzur ge dinginlik veriyor.Bedavadan mutluluk :) Mitolojisi ve başka efsaneleri de vardır gökkuşağının.Ben duyup bildiğim ile yetindim sadece.

      Sil
  7. Gök kuşağını genelde göklerde değil de çimleri ıslayan o hortumsu şeylerin oralarda görüyorum sık sık. Sanırım bu yıl gökte 3-4 kez görmüşümdür. Çok hoş resimler :)

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yeğenim var.Köydeyken elime koca bir su hortumu aldım ve çeşmeye taktım.Pasparlak guneş varken elimle hortumun ucunu birazcık kapatıp yükseğe doğru püskürttüm suyu.Yeşil yaprakların arasından ince ince dökülürken yalancı bir gökkuşağı da oldu tabi ki.Kuzucuklarım çok bi sevinip hala yapsana bi daha dedi sürekli.Gördükleri tek gökkuşağı buydu çünkü.Siz gibi gerçeği ile de buluşabilmelerini diliyorum.Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Gökkuşağının ruha verdiği o derin haz yeter de artar bile :) fotoğraflar çok güzel.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel,kesinlikle çok şanslısınız. Gülümsetmez mi, bak bak yukarıya diye gönüllü tellallık bile yaptırır :)

    YanıtlaSil