10/05/2021

KORE DİZİLERİ - İZLENİLENLER 5

 



Yeni sezon beklediğim güncel kore dizileri gelmeden önce  aradan çıkması gereken 3 dizi vardı. Önceki yıllara dair olanları sonunda tamamladım. Bundan sonrası bölüm geldikçe, yavaş yavaş artık :) Daha önceki izlenilenler listesi için şuraya (tık,tıkbakabilirsiniz. Bu listeden yer alan diziler ;


  • oh my venus
  • vincenzo
  • squid game


Bu arada hepsi yüksek puanlı,en başından söyleyeyim :)


OH MY VENUS - 2015

dram


Kang Joo-eun öğrencilik yıllarında, okulun popüler kızlarından. Kızların kıskandığı, erkeklerin sürekli etrafında döndüğü, el üstünde tutulan biri. Bu yıllarda tanıştığı yüzücü Im- woo-shik ile de 15 yıldır sevgili. Geçen bu 15 yıl zamanında avukat olup hedeflediğine ulaşmış ama güzelliği ve bedeni aynı noktada kalmamış. Aldığı kilolar, kaybolan güzelliği derken sevgilisi de terk ediyor Kang Joo-eun'u. Tesadüfen tanıştığı Kim young- ho 'nun yüzünü sır gibi sakladığı , Amerika'da yaşayan , meşhur spor hocası John Kim olduğunu farklı ve hatalı çıkarımlar sonucu bir biçimde öğreniyor. Kang Joo-eun eski muhteşem günlerine tekrar geri dönmeyi kafasına koyuyor ve John Kim'e yapışıyor.


16 bölümlük dizinin başrolünde So Ji-Sub ve Shin Min-a oynuyor. Başrol erkek oyuncuya zaten söz yok :) kadın oyuncuyu ise ilk kez izledim. Keyifli  bir oyunculuk sergiliyor o da. Hikaye eğlenceli, yer yer hüzünlü ve mutlu sonlu , oldukça güzel bir dizi. İtiraf ediyorum ki So Ji-Sub için her ne kadar gözü kapalı dizilere başlasam da, bu dizinin afişi yüzünden uzunca bir süre bakmadım, hatta listeme bile almadım. Oysa en bilindik gözü kapalı başla modunda takılmalıydım :)  Hata etmişim ama hatanın neresinden dönülse kârdır. Dış görünümün her şeymiş gibi göründüğü ama bunun yanılsama olduğu, sevginin ve mutluluğun görüntüden bağımsız farklı bir kaynakta beslenir olduğunun da altı kalın kalın çiziliyor.


***


VINCENZO - 2021

romantik


İtalyan mafyasında ki Cassano ailesinin üyesi ve danışmanı olan Vincenzo Cassano ( Song Jong-ki ) , ailenin lideri ölünce Kore'ye geri dönüyor. Zamanında özel bir kasa inşa ettirdiği Çinli iş adamı ölmüş, kasayı bilen herkes öldürülmüş ve kasadan kimsenin haberi yok. Vincezo da herkesin bihaber olduğu bu kasayı soyacak ve Kore'yi terk edecek. Fakat, kasanın üzerine inşa edilmiş bir han ve içinde birbirinden garip kiracılar var. İşi sessiz sedasız halletmek için uğraşırken, handa ofisi olan bir avukat ve onun üzerinde çalıştığı dava ile bir şekilde muhatap olur. Avukatın kızı da , davanın diğer tarafında olan rakip avukattır.  Bölüm sayısı 16


Siyaset, adalet ,güvenlik güçleri, basın ve ilişkili her ne varsa yozlaştığı, kirlendiği, her şeyin paranın ve kişisel çıkarın yanında saf tuttuğu bir düzende mafya olmanın çok daha hafif  ve insaflı kaldığı bir gerçeklik anlatılıyor hikayede. Bir canavarı yok etmek için başka bir canavarın olması gerekir minvalinde gidiyor.  Komik, bol eğlenceli, aksiyonlu , yer yer hüzünlü , izlemesi pek bi keyifli, güzel bir dizi. Ayrıca dizinin kahramanı güvercin İnzaghi'dir ve tartışmaya kapalıdır bu konu :) Handa yaşayan sakinler hem garip hem süper yetenekli nasıl olup bir araya gelmiştir, bu da araştırılmayı gerektiren bir konudur. 


Dizi müziklerini sevdim. Adrenalin'in İtalyanca versiyonlu hali istisnasız favorim :)





***


SQUID GAME - 2021

dram


İzlemeyeni dövüyorlarmış olan 9 bölümlük mini dizi :)


Kore dizileri ile haşır neşir kitlenin yeri yurdu, pik seviyesi bellidir . İlk kez bir kore dizisi tüm bu belli olanların dışına çıkıp her yerden çıkar oldu. Sosyal medyalar, haberler ,neler neler . Benim öncelikli tercihim, romantik-komedi-fantastik ağırlıklı oldu hep kore dizilerinde. Araya buna uymayan birkaç hoş , nadide yapım da aldım elbet. Bu dizi böylesi bir ilki gerçekleştirmemiş olsaydı, konusu itibari ile baya baya geriye atar , o kadar geriye atmışlık sonrası unuturdum bile :) Zevkler, renkler neticede. Bölüm sayısı da pek bi kısa olunca ve tüm bu kopan vaveyla yüzünden diziyi erken izlemeye aldım. Benim kore dizi favorilerim arasında yer alır mı, katiyyen ama bu , dizinin iyi olduğu gerçeğini değiştirmez elbet.


Sefaletin dibini gören , ellerinde kalan canlarına bile en son göz dikilen insanların  önüne pazarlamacı kılıklı Gong Yoo ( Goblin'den sonra görmeyi istediğim bu değildi ama olsun, gördük yine de (:  ) çıkıyor ve onları oyun oynamaya davet ediyor. Kazananlara para  verirken kaybedenlere tokatçılık nasıl yapılır onu gösteriyor :) Bu oltaya düşen insanlar daha büyük bir oyunun ve daha yüksek bir paranın içine davet ediliyor. Gizliliğin üst seviyede olduğu oyunda bir kazanan çıkacak ve geriye kalan herkes elenecek. Çocuk oyunlarından soğutan cinsten bir eleme sistematiği var. 


Meraklı bir izleyiş sunuyor izleyiciye. Kanka bölümünde ki hüzün çok yoğundu, fazlasıyla etkiledi. Final kısmı devamı gelecekmiş görüntüsü vererek bırakılmış ama ben bitti hissi aldım hikayeden. 



17 yorum:

  1. Oh My Venüs' e geç başladım ben de. So Ji Sub için başladım ona da. Çünkü bence So Ji Sub Kore nin en başarılı erkek oyuncusu. :) Kadın başrol nedeniyle pek izlemek istememiştim, gumiho' daki oyunculuğunu beğenmemiştim. En iyi dizilerim arasına girmiyor, konu biraz sıradan geldi.
    Vincenzo' nun yarısına geldim. Yavaş ilerliyorum, ders falan çalışınca. Bir de ilk 3 bölümü biraz sıkmıştı beni. O yüzden çok ara verdim. Sonradan dizi açıldı, şimdi harika gidiyor. Oyuncular da iyi, bakalım nasıl sonuçlanacak. :)
    Son diziyi izlemedim ama merak ediyorum. Heyecanlı gibi. :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle en iyilerinden,bir de kore dizi serüvenim kendisi ile başladığından bi tık farklı yerde bu ajusshi:) en iyiler kategorisi farklı bende de ama keyifli diziydi bu :)

    Vincenzo bitti ama keyifli sahnelerine yuptupta bakıyorum ara ara :) bu dizideki karakterlerin hepsi çıldırmış olmalı :)

    Squid game ,evet heyecanlı.İlk ve son bölüm durağan biraz, o da başlangıç ve bitiş olduğundan.Tek kusuru malum platformda olduğu için kore dizilerinde olmayan sahnelerin biraz yer alıyor olması.

    YanıtlaSil
  3. squid game i haftasonu izledim ben de, iyiydi evet, zaten en çok izlenen kore dizisi oldu, buna benzer alice in borderland var, japon dizisi, onu da izliycem :) vincenco yu çok sevmiştim ben de özellikle başrolü :) oh my venüs ise en sevdiğim kore dizilerinde top 10 a giriyor :) dahaaa, önceki listendeki kingdom, w, oh my ghost var, bir de listemde unforgettable love var, diziler bitmiyooo, yetişemiyoz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yetişemiyoz:)

      Squid game kore dizilerine bakışı değiştirir belki, kim bilir ?

      Sil
  4. Bi türlü ilgimi çekmedi uzak doğulu arkadaşların dizi, anime ve müzikleri:) Ama o kadar çok seven, yorum yapan arkadaş var ki, galiba böyle böyle bende başlayacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. K-pop müziği sevmiyorum ama dizilerinde kullandıkları müzikler ciddi anlamda güzel ve iyi :)

      Di mi çok var :)illa ki pes edilecek sonunda :)

      Sil
  5. O popüler zamanda gitmeyen elim şimdilerde gitti izlemeye:)

    Squid game :) Çok fazla haber olmaya devam ediyor hala.İlginç:) hala merak gıcıklayan türden gidiyor , sogumak için daha zaman var gibi :)

    YanıtlaSil
  6. Kore dizilerine henüz ben de adapte olamadım. Bu öneriler mesafeleri kaldırır belki. Çok teşekkürler. Selamlar :))

    YanıtlaSil
  7. kore dizisi hiç seyretrmedim ucundan tutmak lazım bir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç izlemeyenler squid game ile başlangıç yaptı:) değerlendirebilirsiniz buradan belki .

      Sil
  8. - Bu yorum aşırı spoiler içerir. -

    Squid Game'i izledim. Çoğu yerde sinir oldum. Ana karaktere acayip gıcık oldum. Gelmiş sonuna kadar, hâlâ abuk sabuk davranıyor. Oyunu öyle böyle kazanmışsın bari verdiğin sözleri tut be adam! Ölen kıza ve çocukluk arkadaşına verdiği sözleri bile tutmamış, para öyle boş boş yatmış bankada 1 yıl. Kendi de avare avare gezmiş. Bak şimdi aklıma gelince yine gıcık oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -DİKKAT SPOİLER-

      Her ne kadar aralarda ben arkadaşlarıma yanlış yapmam moduna girse de yapmışlığı var, karakteri de o parayı kullanmamasına değil tam aksine hemencecik çarcur etmesine pek uygun. Açıkçası meşhur 1 numara ile olan buluşma için zoraki oldurulmuş bir durum o 1 sene bence. Gong Yoo'dan tokat yediği gösterilen tek kişi oydu , yoksa oyunları kazanan kişi olması mümkün bile değildi :)


      ---

      Sil
  9. Ben hiç Kore dizisi izlemedim. Neden acaba diye sordum kendime. Bugün ikinci kez bir blogda kore dizisine denk geldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Dikkatinizi çekecek bi bekliyordur belki bugünkü gibi. Bazı ülkelerin dizileri de düşüyor önüme ama ben de onlara varamıyorum henüz:) Bildigimizin dışına kolay çıkamıyoruz sanırım.

      Sil
  10. venüs izlemedim ama merak ediyorum izlerim :) vincenzo bayılmıştım ben de hele ilk bölüm çok havalı :D squid game yeni izledim geçenlerde o da çok iyiydi ilk bölümün yavaş gelişmesi kötü ama sonrası çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vincenzo her bölüm havalıydı :) ilk bölümün kamera arkasını izledim,yeşil ekran nelerede sebep oluyormuş öyle:)

      Squid game'in final kısmını sönük buldum ben.Devamı var havası için fazla zorlama .Yine de iyiydi :) hala gündemi işgal ediyor oluşu ilginç bir de :)

      Sil